چه چیز بدتر از به هم ریختن میکاپ در مهمانی است؟ آرایش پایه شاید به اندازه آرایش چشم دشوار نباشد. اما آرایش چشم شما سبب جلوه کردن چهره خواهد شد به خصوص اگر با رنگ های گرم و براق میکاپ کرده باشید.

چربی پوست بدترین دشمن میکاپ شما است و سبب از بین رفتن و به هم ریختن آن می شود. اما چگونه می توان از نابود شدن میکاپ توسط چربی پوست جلوگیری کرد؟

در این مقاله 5 وسیله مورد نیاز برای افراد با پوست چرب معرفی شده است.

1-پرایمر سایه

انجام یک آرایش چشم سنگین از آنچه تور می کنید، دشوار تر است. بنابراین فقط افراد حرفه ای تمایل به انجام آن را دارند. برای آرایش چشم سنگین شما باید چین و چروک اطراف چشم، لک ها و چربی پشت چشم را در نظر داشته باشید. بهترین راه برای حفظ آرایش چشم، مهیا کردن پوست برای گرفتن آرایش است. استفاده از پرایمر سایه قبل از استفاده از هرگونه لوازم آرایش پشت چشم، بسیار مهم است. پرایمر سایه پشت چشم شما را مانند بوم نقاشی آماده هر گونه آرایش می کند.

2-اسپری فیکس

شما نمی خواهید که پس از دو ساعت آرایش شما نابود شود. بنابراین اسپری فیکساتور به کمک شما خواهد آمد. کافی است پس از اتمام آرایش چشم خود، مقداری اسپری را از راه دور پشت چشم خود اسپری کنید. این کار باعث کنترل چربی اضافی پوست شده و میکاپ را مدت زمان بیشتری روی صورت نگه می دارد.

3-پودر و پنکیک

استفاده از مقداری پودر و پنکیک می تواند به مات تر شدن میکاپ شما کمک ویژه ای کند. بهتر است از پنکیک ها و پودر های سبکی استفاده کنید که رنگ پوست را کمی روشن کرده و به سادگی با میکاپ شما ادغام شود. پودر در کنترل چربی پوست و محافظت از میکاپ نقش زیادی دارد.

4-فُن های فاقد چربی

محصولات آرایشی دارای چربی، باعث چرب تر شدن پوست می شود بنابراین در صورت استفاده از چنین محصولاتی شما به زودتر خراب شدن میکاپ خود کمک بیشتری می کنید. بهتر است از فن های فاقد چربی موجود در بازار استفاده کنید که با پوست چرب شما سازگار باشد.

5-دستمال مرطوب مخصوص کودکان

یکی دیگر از ضروری تری محصولات برای افراد با پوست چرب، دستمال مرطوب مخصوص کودکان است. این دستمال ها معمولا فاقد هرگونه ماده شیمیایی است که آن را کاملا برای پاک کردن پوست مناسب می کند. پاک کردن پوست با این دستمال ها چربی اضافی را از روی پوست پاک می کند.