در صورتی که کیف آرایش خود را تمیز نگهداری نکنید، باکتری های بی شماری که قادر به ایجاد عفونت هستند، در کیف آرایش شماتجمع خواهند یافت. این حالت بیشتر درمورد اسفنج های آرایشی در صورتی که حداقل یکبار درهفته آن ها را تمیز نکنید، صدق می کند.

کیف آرایش

در حقیقت، براساس بررسی های انجام شده توسط محققان، اسفنج های آرایشی میکروارگانیسم هایی مانند باکتری اشریشیا کلی و استافیلووکوکوس اورئوس را درخود جای داده اند. باکتری هایی چون اشریشیا کلی و استافیلوکوکوس اورئوس ممکن است باعث عفونی کردن زخم ها شده و به پوست نفوذ کنند بنابراین، اطمینان از بهداشت مناسب کیف آرایش ضروری است.

محققان تخمین می زنند درصد بالایی از لوازمی که مردم برای آرایش و به صورت روزانه استفاده می کنند، حاوی بار باکتریایی قابل توجهی است. باکتری های موجود در کیف آرایش می توانند باعث عفونت های پوستی تا عفونت های عمومی شوند. به خصوص اگر از مواد آرایش درنزدیکی دهان و چشم استفاده می کنید یا به هر دلیلی وارد زخم پوستی شما شده اند. به طور خاص، تمام محصولات آرایشی دارای استافیلوکوکوس اورئوس، اشریشیا کلی و سیتروباکتر فریوندی هستند که برای سلامتی خطرناک می باشند.

محتویات کیف آرایش

انواع عفونت های ناشی از عدم رعایت بهداشت آرایشی

باکتری هایی مانند اشریشیا کلی یا استافیلوکوکوس اورئوس می توانند زخم ها را آلوده کرده یا مسیرهای ورود به پوست را پیدا کنند و منجر به عفونت شوند. به طور کلی، عفونت هایی که ممکن است ایجاد کنند ، ماهیت متنوعی دارند. عفونت ها ممکن است موضعی و خفیف یا موضعی و شدید باشند . حتی می توانند باعث عفونت عمومی در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، شوند.

میزان بار باکتری ها به خصوص در اسفنج های آرایش زیاد است زیرا بهداشت مناسبی برای آن ها صورت نمی گیرد. در درصد بالایی از موارد، اسفنج هایی که مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند هرگز شسته نشده اند. به همین دلیل تمیز نگه داشتن کیف آرایش بسیار مهم است. علاوه براین ، به یاد داشته باشید که با مرطوب نگه داشتن آن ها میزان گسترش باکتری ها نیز افزایش میابد. به همین دلیل، اسفنج موجود در کیف آرایش شما بیشتر در معرض آلودگی است.

اسفنج

نکاتی برای تمیز نگه داشتن کیف آرایش

فراموش نکنید که هر اسفنج آرایشی ممکن است منبعی از باکتری باشد. سعی کنید آن ها را تمیز نگه دارید و هر زمان که ممکن است اسفنج ها را خشک کنید. به همین روی، تولید کنندگان کاری می کنند که تاریخ انقضا و الزامات تمیزکاری این نوع محصولات آرایشی برروی بسته بندی به وضوح دیده می شود. بنابراین وقتی می خواهید این نوع کالاها را خریداری کنید حتما به نمادهایی که روی بسته بندی آن نشان داده شده است توجه کنید.

از نظافت مرتب مطمئن شوید

فراتر از تاریخ انقضا محصولات، باید به خود یادآوری وعادت کنید که اسفنج ها را مرتبا تمیز می کنید تا از خطر آلودگی باکتری ها پیشگیری شود.

بهداشت لوازم آرایشی

بدین منظور:

کیف آرایش خود را خالی کنید و موارد موجود را براساس دسته هایی مانند برس، لوازم صورت ، چشم و لب و . .. کنار بگذارید.

برس های آرایشی ، اسفنج ها و دیگر لوازم آرایش را بشویید.

موی برس های آرایش محل مناسبی برای رشد باکتری ها می باشد. بنابراین آن ها را از هرگونه باقی مانده لوازم آرایش، چربی پوست تا میکروب های دیگر پاکسازی کنید. برس ها حداقل یکبار در هفته نیاز به تمیز کاری دارند.

چنان چه الیاف های برس شروع به ریزش کردند وقت آن رسیده است که آن ها را جایگزین کنید.

کافی است کیف آرایش خود را با پارچه و صابون یا یک پارچه الکلی تمیز کنید و سپس اجازه دهید تا در هوای آزاد خشک شوند.

اگر از کیف آرایش پارچه ای استفاده می کنید آن را در ماشین لباسشویی بیندازید و با آب داغ بشویید تا باکتری ها از بین بروند.

هر آن چه که در 3 ماه گذشته از ان استفاده نکرده اید ( حتی اگر منقضی نشده است ) دور بیندازید و هرچه منقضی شده است را جایگزین کنید.

صابون 

چرا باید سایه پایه تابستان خود را نگه داری کنید درحالی که از آن استفاده نمی کنید؟

در نهایت، هرگونه محصول آرایشی معمولی که هنوز نگه داشته اید را دور بریزید زیرا سلامتی پوست شما بسیار مهم است.

هر محصول آرایشی را با یک پاک کننده و پارچه ای تمیز پاکسازی کنید و کیف آرایش تان را با محصولاتی ساده و تمیز پر کنید.