فرکردن مو یک مدل آرایش جذاب برای موها است. برای فرکردن مو روش های مختلفی وجود دارد. فرد می تواند فرکردن مو را شخصا با دستگاه فرکننده مو بابلیس انجام دهد و یا برای فرکردن مو به آرایشگاه مراجعه کند.

نخستین گام برای خرید یک دستگاه فر کننده مو بابلیس، آشنایی با انواع مدل های آن و تشخیص مناسب ترین نوع، طبق نیازهای شخصی میباشد . پس باید نیازهای خود را مشخص کنید.

 

 

اقسام فر کننده مو

چه مدل موی فری را دوست دارید؟ این سؤال، مهمترین سوالی است که باید جواب داده شود. این که صرفا از یک مدل فر استفاده می کنید یا می خواهید با این دستگاه فرکننده بابلیس، مدل های متنوعی را روی موهای خود امتحان کنید، در تعیین نوع دستگاه تاثیرگذار است. اگر علاقه به استفاده از مدل های فر گوناگون دارید، باید از فرکننده های بابلیس چند کاره استفاده کنید. این فر کننده ها به کمک سری های مختلفی که دارند، تنوع مدل های مختلفی از موی فر را برای شما مقدور می سازند.

 

پس به مدل سری فرکننده موی بابلیس توجه کنید. پرطرفدارترین مدل فرکننده های بابلیس، مخروطی و لوله ای هستند. فرکننده بابلیس مخروطی که در بازار با نام های مختلفی از جمله فرکننده عربی یا کله قندی شناخته میشوند ، دارای سری به صورت S هستند. فرکننده لوله ای هم از پر استفاده ترین انواع فرکننده های بابلیس میباشد که میتواند مدل فر طبیعی را برای شما به وجود آورد . فرهای لوله ای بر حسب قطر فر، به چند گروه تقسیم میشوند .

 

فر ریز:فرکننده های بابلیس با قطر 1. 5 سانتیمتر و کم تر، در این گروه قرار می گیرند. این مدل از فرکننده های بابلیس برای افرادی که موهای با فر بسیار ریز را می پسندند، مطلوب است.

 

فر پُر:این مدل از فرکننده های بابلیس برای موهای کوتاه مناسبتر است. میله این مدل دارای قطری تا 2. 5 سانتیمتر میباشد .

 

فر متوسط:این مدل از فرکننده های بابلیس که دارای قطر 3 سانتیمتر هستند، برای موهای متوسط مطلوب ترین مورد میباشند .

 

فر درشت:این مدل از فرکننده های بابلیس برای افرادی که موهای بلند ولی با تراکم کم دارند مورد مناسبی به نظر میرسد . قطر این مدل در حدود 3. 5 سانتیمتر میباشد .

 

فر کم:ایده‌ال ترین مورد برای اشخاص با موهای بلند، فرهایی با قطر 4. 5 سانتیمتر میباشد .

 

این که دستگاه را برای استفاده در خانه می خواهید یا برای آرایشگاه، در تعیین مدل دستگاه تاثیرگذار است. پس باتوجه به کاربرد و عملکرد دستگاه، وسیله ای مناسب با توقع تان انتخاب کنید به گونه ای که کار کردن با آن ساده بوده و احتیاج به مهارت خاصی نداشته باشد.

 

جنس روکش فر کننده بابلیس:

در موقع خرید فر کننده های بابلیس هم شبیه اتومو، باید به جنس روکش توجه کنید.

 

فر کننده های بابلیس عموما در دو روکش فلز و سرامیک موجود هستند. اما دستگاه فر کننده موی بابلیس با جنس سرامیک طرفداران بیشتری دارند. در برخی از فر کننده های بابلیس هم از تورمالین در کنار سرامیک استفاده شده است که این خصوصیت سبب میشود بعد از استفاده از فر کننده، موهای شما وز نشود. انواع دیگری از فر کننده های بابلیس هم هستند که در پوشش آنها از سرامیک بهمراه تیتانیوم و یا ابریشم استفاده شده است.

در هر صورت پوشش سرامیک با هر پوشش دیگری که همراه باشد باعث محافظت از موهای شما میشود .

 

 

قابلیت تنظیم درجه حرارت دستگاه فر مو

عموما جنس و مدل مو در اشخاص یک خانواده متفاوت است. افرادی که دارای موهای نازک تر هستند باید از درجه حرارت پائین و افرادی که دارای موهای ضخیم و پر پشت هستند باید از درجه حرارت های بالا برای حالت دادن به موهای خود استفاده کنند. از این جهت داشتن یک دستگاه فر کننده مو که قابلیت تنظیم درجه حرارت را داشته باشد به خوبی میتواند پاسخگوی تمام اشخاص خانواده باشد. با استفاده از این خصوصیت میتوانید دمایی را مناسب با مدل موهای خود انتخاب کنید تا موهایتان دچار اسیب نشود. درجه تنظیم شده را میتوانید بر روی صفحه نمایشگر موجود بر روی فر کننده مشاهده کنید.

 

سیستم خاموشی اتوماتیک

حتماً برای شما هم پیش آمده است که بعد از استفاده کردن از فر کننده فراموش کنید که آن را خاموش کنید و امکان دارد آن را در مکان هایی بگذارید که سبب حریق و حوادث جبران ناپذیری شود. از این جهت در دستگاه هایی که به بازار وارد شده اند قابلیتی قرار داده شده است که بعد از گذشت مدت زمانی( عموما ۶۰ دقیقه) این ابزار بطور اتوماتیک خاموش میشود . وجود این قابلیت در دستگاه ف رکننده مو سبب افزایش ایمنی دستگاه میشود .

 

آیونیک

خواص آیونیک از وِز شدن موها و اسیب دیدن آن ها بر اثر گرما جلوگیری میکند و همچنین باعث درخشندگی و حالت پذیری بهتر موها میشود . بعضی از اقسام حالت دهنده ها و بیگودی های برقی هم دارای خواص آیونیک هستند.

 

چند نکته قابل توجه:

قبل از استفاده از هر گونه وسایل حرارتی برای حالت بخشیدن به موهای خود، حتماً موهایتان را کاملاً خشک کنید.

 

استفاده از اسپری های مراقبت کننده برای مو میتواند از موهای شما در برابر حرارت مراقبت کند.

 

سعی کنید از دستگاه هایی استفاده کنید که دارای قابلیت تنظیم درجه حرارت باشند تا بتوانید درجه حرارت آن را باتوجه به مدل موهای خود تنظیم کنید.