چنانچه می دانید افرادی که پوست خشک دارند باید از فراورده هایی استفاده کنند که در تمام طول روز حالت مرطوب کنندگی داشته باشند و رطوبت پوست را حفظ نمایند در این مورد هم ترکیبات در پایه ی چربی و یا ترکیباتی چربی در پایه ی آب که دارای چربی زیادی باشند مناسبت می باشد وجود چربی باعث می شود که این ترکیبات حالت براق یا حداقل نیمه مات پیدا کنند. این ترکیبات به راحتی مالیده می شوند. فرصت زیادی جهت دستکاری و پرداخت آنها وجود دارد دوام طولانی دارند و در ضمن پوشش خوبی نیز ایجاد می کنند.

سرم2

خانم های جوانی که دارای پوست خشک هستند اغلب ترجیح می دهند از یک آرایش نیمه مات با پوشش متوسط استفاده کنند. اگر کسی بخواهد آرایش خود را مات نماید می توانداز کمی پودر روی آرایش خود استفاده کند .

خانم های مسن باید طوری ارایش کنند که ضمن اینکه پوشش خوبی ایجاد می کند،‌باعث مشخص تر شدن چروک ها نشود . با توجه به اینکه کرم های مرطوب کننده داخل چین ها نفوذ می کنند و چروک ها را بیشتر نشان می دهند به نظر نمی رسد که جهت چنین افرادی مناسب باشند و بهتر است از پودرها که به داخل چین ها نفوذ نمی کنند استفاده کنند

افرادی که پوست بسیار خشک دارند بهتر است از فراورده های آرایشی از نوع سافل Souffk استفاده کنند. این ترکیبات در واقع کرم هایی هستند که هم زده شده و پف کرده اند و علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی زیادی که دارند بسیار زیبا و جذاب می باشد اما برای افراد مسن که پوست چروکی دارند می تواند باعث مشخص شدن چروک ها شود.

راه دیگر برای افرادی که پوست بسیار خشک دارند آن است که در زیر آرایش یک کرم با خاصیت مرطوب کنندگی قوی استفاده نمایند و سپس روی آن با موادی که خاصیت مرطوب کنندگی کمی دارند آرایش کند.