به منظور پرپشت تر کردن و زیباتر شدن ابروها، آنها را رنگ می کنیم. علت دیگر رنگ کردن ابروها، پوشاندن سفیدیهای آن است. شما می توانید در هنگام تابستان قبل از رفتن به تعطیلات کنار دریا، مژه های خود را رنگ کنید؛ با انجام اینکار در هنگام شنا، احتیاجی به زدن ریمل ندارید.

اولین مرحله رنگ کردن داشتن مواد مخصوص رنگ ابرو و مژه می باشد. این مواد دارای اکسیدان ۳درصد است و مخصوص استفاده روی مناطق ظریف مانند چشم ساخته شده اند.

مواد مورد نیاز برای رنگ کردن ابروها رنگ مخصوص ابرو و برس رنگ است و بید یا ظرف شیشه ای کوچک که مواد را درونش مخلوط کنید و اکسیدان مخصوص ابرو که معمولا ۳ هست پنبه برای پاک کردن رنگها از روی ابرو و وازلین برای چرب کردن قسمتهایی که می خواهید رنگ نگیرند.

eyebrow3

سعی کنید در دمای معمولی اتاق قرار بگیرید چون رنگ در جای سرد مدت بیشتری طول میکشد تا عمل کند. با کرم پاک کننده ارایش ابروها را تمیز کنید ، با گوش پاک کن اطراف ابرو و محلی که نمی خواهید رنگ کنید را با وازلین بپوشانید.

رنگ انتخابی را حدود ۱ سانتیمتر داخل بید شیشه ای بریزید و۳حدود قطره اکسیدان روی ان بچکانید، مواد را با برس خوب مخلوط کنید و از قسمت کلفت ابرو خیلی سریع و با دقت تمام بزنید، به طوریکه همه جای ابرو با رنگ پوشانده شود. دقت کنید که این رنگ خیلی سریع میگیرد. معمولا برای رنگهای تیره و مشکی یک دقیقه کافیست. با پنبه مرطوب ابرو ها را تمیز کنید تا جاییکه دیگر پنبه رنگ نگیرد. بیشتر از ۲-۳ دقیقه رنگ را نگه ندارید برای اینکه شما براحتی میتوانید دوباره ابرو را تیره بکنید ولی روشن کردن رنگ تیره بسیار سخت میباشد. ممکن است برای ابروهای سفید شده مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشید. همین طور ترجیحا از رنگ تیره مشکی پرکلاغی استفاده نکنید به دلیل اینکه خوب دیده نمی شود.

این رنگ حدود ۶ تا ۸ هفته دوام دارد. برای زیادتر شدن عمر رنگ باید از مواد پاک کننده آرایشی غیر روغنی مانند لوسیون های صورت برای تمیز کردن آرایش خود استفاده کنید .

برای رنگ کردن مژه و ابرو ها تست حساسیت پوستی باید داشته باشید. تست حساسیت پوستی را برای محافظت از افراد حساس حتما باید انجام دهید. کمی از رنگ را مخلوط کرده و پشت گوش یا داخل بازو به اندازه نصف ناخن کوچک با برس بزنید، بعد از ۱۰ دقیقه اضافه رنگ را با پنبه تمیز کنید و تا ۲۴ ساعت حمام نکرده و آن را نشویید. اگر شروع به خارش کردید و محل موجود قرمز شد، به رنگ حساسیت دارید.