نوع آرایش می‌تواند تاثیر زیادی در چاق یا لاغر نشان دادن صورت داشته باشد.شما به راحتی می توانید با استفاده از تکنیک های آرایشی صورت لاغررا پر و زیباتر کنید.

صور3 1 - اگر صورت لاغری دارید، رژگونه‌‌های غلیظ و تیره را اریب روی صورتتان نزنید.

2 - دور کرم‌های برنز و خیلی تیره‌تر از رنگ پوستتان را خط بکشید.

3 - سعی کنید کرم همرنگ پوست یا حتی یک درجه روشن‌تر از پوستتان بزنید و رژگونه کمرنگی که فقط قدری به گونه‌هایتان حجم بدهد، انتخاب کنید.

4 - استفاده از سایه‌های چشم روشن‌تر و براق‌تر هم می‌تواند کمک زیادی به پرتر نشان دادن صورت بکند.

5 - رژگونه‌های براق برای پرتر نشان دادن گونه‌ها و صورت، انتخاب‌های بهتری هستند.

6 - کمی حجیم کردن لب‌ها با کمک خط لب و برق لب هم می‌تواند صورت را تا اندازه‌ای درشت‌تر نشان بدهد.

7 - ابروهایتان را نازک نکنید تا صورتتان بیش از اندازه کشیده و لاغر به نظر نرسد.

8 - ابروهای پهن و کمی کوتاه، صورت را چاق‌تر نشان می‌دهد.

9 - اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید همزمان از خط‌ چشم و ریمل برای آرایش چشم‌ها استفاده کنید تا چشم‌هایتان قدری درشت‌تر و در نهایت صورتتان پرتر به نظر بیاید.

10 - تیره کردن داخل چشم با مداد یا سرمه، چشم‌ها را ریز و ترکیب صورت را لاغر نشان می‌دهد.

11 - استفاده از کرم‌پودر، پنکیک یا رژگونه‌های تیره، سن شما را بیشتر و صورتتان را لاغرتر از چیزی که است، نشان می‌دهد و شفافیت چهره‌ را هم از بین می‌برد.

12 - سیاه شدن دور چشم‌ها و روی گونه‌ها، یکی از مشکلاتی است که معمولا با بالا رفتن سن به سراغ افراد می‌آید و چهره آنها را لاغرتر نشان می‌دهد. شما می‌توانید برای رفع این مشکل، پس از اتمام آرایش‌، کمی کرم‌پودر براق و روشن را با انگشت سبابه، به آرامی دور چشم‌ها، زیر استخوان ابرو و روی گونه‌هایتان بزنید.

13 - معمولا آرایش به خوبی روی پوست‌های خشک نمی‌نشیند و با نمایان شدن چروک‌ها، صورت هم لاغرتر نشان داده می‌شود پس اگر پوستتان خشک است، باید پیش از آرایش حتما از مرطوب‌کننده‌های با پایه چربی کمک بگیرید.

14 - خط لبی کمی تیره‌تر از رژ‌لبتان بکشید. به این ترتیب، لب‌های شما کمی حجیم‌تر و صورتتان هم کمی پرتر نشان داده خواهد شد.

15 - خط چشم نازک و کوتاه بکشید تا چشمانتان گردتر و صورتتان هم پرتر نشان داده شود. خط چشم‌های بلند و کشیده، صورت را کشیده‌تر و لاغرتر نشان می‌دهند.