ar4لوازم و مواد آرایشی خود را دور از تابش نور خورشید نگه دارید؛ بنابراین؛ اگر روی میز آرایش شما آفتاب می‌افتد، لوازم و مواد آرایشی خود را از روی آن جمع کنید. اشعه آفتاب موجب تغییر شیمیایی مواد آرایشی شده و ممکن است شما به این مواد جدید حساسیت نشان دهید.

پس از استفاده از لوازم آرایشتان، در قوطی‌ های آن را محکم ببندید. هیچ‌ وقت کرم‌ پودرها، پنکک‌ ها و سایه‌ ها را با درهای باز روی میز آرایش رها نکنید.

پیش از آرایش کردن، دست‌ هایتان را با آب و صابون خوب بشویید. پاکیزه بودن دستها، میکروب‌ کمتری را به پوست صورت شما می‌ رساند.

لوازم آرایش، یک وسیله کاملا شخصی است، مانند مسواک و شانه؛ بنابراین، لوازم آرایشتان را به کسی قرض ندهید. استفاده از ریمل و سایه و حتی کرم‌ پودر مشترک ممکن است موجب حساسیت پوستی شودar2. اگر شما به یک سایه و یا ریمل و یا هر ماده آرایشی دیگر حساسیت دارید، آن را کنار بگذارید و تا برطرف شدن کامل علایم حساسیت، مواد آرایشی دیگری را استفاده نکنید.

نیم نگاهی به لوازم آرایش قدیمی‌ تان بیندازید. آنهایی را که به مرور زمان کهنه شده و تغییر رنگ داده‌ اند و تاریخ مصرفشان گذشته است را کنار بگذارید.

بهتر است لوازم آرایشی را مصرف کنید که بدون بو باشد. لوازم آرایشی که دارای عطر است، اغلب موجب حساسیت پوستی می‌ شوند.

اگر چشمان شما قرمز شده است و یا اگر پلک‌ هایتان ورم کرده و قرمز شده اند، از سایه چشم استفاده نکنید، چون این مواد آرایشی شدید، حساسیت چشم و پلک شما را تشدید می‌ کند.

قوطی اسپری‌ های مو و ضدعرق و حتی عطرها را دور از تابش آفتاب، شوفاژ و یا سایر منابع حرارت قرار دهید. حرارت می‌ تواند موجب انفجار این قوطی‌ ها شود و در عین حال با تغییر مواد شیمیایی، این محصولات حساسیت زا می‌ شوند.