رابطه یوگا و لذت جنسی یک رابطه مستقیم است . افرادیکه به طور مرتب تمرینات یوگا را انجام می دهند از سلامت جنسی بهتری برخورداند. یوگا و سکس تراپی هر دو با جسم و روان سر وکار دارند. بیشتر بیمارانی که به کلینیک مراجعه می کنند در صورتیکه مدیتیشن و حرکات تمرکزی یوگا را انجام دهند دوره درمان کوتاهتری دارند. همه ما شنیده ایم که “مدیتیشن دارای مزایای فراوانی است”. به نظر شما این مزایا شامل چه مواردی خواهد شد و آیا افزایش عملکرد جنسی با مدیتیشن امری قابل تحقق است؟ خوشبختانه تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته که تمامی آن ها بیانگر ارتباط مستقیم مدیتیشن با افزایش عملکرد جنسی افراد در طول رابطه جنسی آن ها می باشند.

یوگا و افزایش عملکرد جنسی

طی مطالعات انجام شده بر روی 117 زن به منظور بررسی رابطه یوگا و لذت جنسی که در دانشگاه کلمبیا صورت گرفته است آن ها حدود چهار جلسه تمرینات یوگا انجام دادند که به صورت کامل و دقیق به بدن و احساسات خود آگاه بودند. در انتها میزان عملکرد جنسی هر یک از افراد مورد سنجش قرار گرفت و آن ها رضایت بالایی از این موضوع داشتند.

به علاوه اینکه آن ها میزان شادی و نشاط بیشتری را در طول رابطه جنسی خود احساس می کردند. نشانه های افسردگی در این زنان تا حد قابل توجهی از دست رفته بود و بهبود میل جنسی در برخی از آن ها بسیار برایشان خوشایند بود.

یوگا و افزایش عملکرد جنسی مردان

جالب است بدانید که رابطه یوگا و لذت جنسی در مردان هم یک رابطه مستقیم است. این تاثیرات مفید در مردان نیز به وضوح مشاهده می شود. یوگا سبب از بین رفتن علائم و نشانه های اضطراب و افسردگی در مردان می شود و به صورت مستقیم در تقویت نعوظ آن ها را افزایش خواهد داد.

نتایج تحقیقاتی در آمریکا که بر روی 22 مرد دچار به اختلال هراس، اینگونه نشان داد که پس از انجام سه ماه تمرینات مدیتیشن آن ها به آرامش ذهنی و روحی بالایی دست یافته بودند و همینطور تغییرات زیادی را در میزان عملکرد جنسی خود با همسرانشان مشاهده نمودند.

در واقع انجام مدیتیشن علاوه بر تاثیری که در میزان سلامت افراد دارد موجب می شود تا آن ها یک زندگی شادتر را تجربه کنند و در زمینه های مختلف از صحت و سلامت کامل برخوردار باشند.

اگر انجام مدیتیشن به صورت روزانه و مداوم باشد مطمئنا اثرات بهتر و بیشتری خواهد داشت.

مدیتیشن جنسی یکی از راهکار هایی است که با افزایش آگاهی از بدن جهت بالا بردن لذت رابطه جنسی رابطه مستقیم و تنگاتنگی دارد. به تازگی تاثیر مدیتیشن جنسی بر افزایش میل جنسی در مطالعات مختلفی به اثبات رسیده است و می تواند عمق یک رابطه زناشویی را بیشتر کند.

انجام مدیتیشن جنسی

برای انجام مدیتیشن جنسی بهتر است که شما و همسرتان در مکانی آرام، کم نور، بدون وجود هیچ گونه وسیله هوشمند مانند موبایل و… قرار بگیرید. برای گرفتن بیشترین بهره از رابطه یوگا و لذت جنسی باید لباس هایی آزاد بپوشید و در حالتی راحت بنشینید و یا دراز بکشید.

سعی کنید در هر حالتی که هستید موقعیت سر و ستون فقرات شما در یک راستا باشد.

حال چشمان خود را بسته و مدیتیشن را شروع کنید. تمرکز خود را به همین لحظه ای که در آن هستید بیاورید و یا بر روی تنفس خود تمرکز کنید.

عمل دم و بازدم را به آهستگی انجام دهید و همه استرس ها و افکار مزاحم را از بدن و روح خود خارج کنید.

به احساسی که دارید و موقعیت اعضای بدن خود آگاه باشید.

حال بدن خود را به طور کامل تصور کنید و تمایلی که به همسرتان دارید را همانند یک گوی رنگی قرمز تجسم نمایید.

روی همسر خود تمرکز کنید و به تمایل جنسی که به او دارید کاملا آگاه باشید.

به بدن همسرتان فکر کنید و روی احساسات زیبایی که در مورد شما دارد تمرکز نمایید.

می توانید چشمان خود را باز کرده و به چشمان همسرتان خیره شوید. به تنفس او و حرکات بدنش توجه کنید. سعی کنید احساسات او را با نگاه درک کنید.

حال به یکدیگر نزدیک شوید و به شروع یک رابطه جنسی لذت بخش بپردازید.

زمان انجام مقاربت جنسی شما با همسرتان بهتر است ده دقیقه تا یک ربع پس از شروع مدیتیشن جنسی باشد تا بدن و ذهن کاملا در حالت آرامش قرار داشته باشد و شما بتوانید تمرکز کافی و لازم را برای شروع یک رابطه جنسی داشته باشید.

هدف از اجرای مدیتیشن جنسی افزایش میل جنسی دو طرف، آگاهی به بدن و احساسات می باشد تا زوجین عملکردی عالی داشته باشند.

وقتی به صورت مداوم مدیتیشن انجام دادید، شاهد افزایش قابل توجه در نیروی جنسی خود خواهید شد و رابطه یوگا و لذت جنسی را کاملا درک خواهید کرد

در واقع در پاسخ به این سوال که آیا رابطه یوگا و لذت جنسی یک رابطه مستقیم است و بهبود زندگی جنسی زنان با مدیتیشن امکان پذیر است؟ باید گفت بله، چرا که طبق مطالعات صورت گرفته زنانی که مدیتیشن می کنند، از عملکرد جنسی بهتر و بیشتری برخوردارند و همینطور تحریکات و لذت جنسی بالاتری را در مقایسه با افرادی که مدیتیشن نمی کنند، تجربه خواهند کرد. در حقیقت این افراد سلامت جنسی بالاتر و زندگی جنسی ایده آلی را دارا می باشند.

بهبود زندگی جنسی زنان با مدیتیشن

یک مطالعه که اخیرا در مجله جنسی و درمان زناشویی منتشر شده اینطور بیان داشته است که زنانی که به طور منظم در فعالیت های مدیتیشن شرکت می کنند، به اختلال سرد مزاجی زن کمتر مبتلا می شوند و دارای میل جنسی بیشتری بوده و توانایی کافی برای برقراری یک ارتباط لذت بخش با همسر را دارا می باشند.

لری A. Brotto، استاد دانشگاه بریتیش کلمبیا، گفته است: “در علم پزشکی این موضوع به وضوح ثابت شده است که مراقبه ذهنیت یا انجام مدیتیشن در بهبود زندگی جنسی زنان اثرات قابل توجهی دارد.” تحقیقات تیم او نشان می دهد که مراقبه و ذهن آگاهی، با انجام آن طی چهار تا هشت جلسه در ماه سبب ایجاد رضایت و عملکرد جنسی بالاتری در زنان می شود.

ارتباط بهبود زندگی جنسی زنان با مدیتیشن چیست؟

در حقیقت زنانی که در طول ماه به طور منظم تمرینات مدیتیشن را انجام می دهند به علت رفع بسیاری از تنش ها و استرس هایی که دارند و همچنین تنظیم ترشح کافی هورمون های جنسی می توانند نتایج شگرفی را در این زمینه مشاهده نمود. در این زنان رابطه یوگا و لذت جنسی به طور واضح قابل رویت است.

تمایل بیشتر به برقراری رابطه جنسی در این زنان از بارزترین ویژگی هایی است که می توان به آن اشاره نمود.

این زنان به طور کلی کمتر دچار مشکلات ارگاسم ، سکس دردناک یا درد هنگام نزدیکی می شوند و از سلامت جنسی و روانی بیشتری در طول زندگی خود برخوردار می باشند و تجربه های جنسی لذت بخش تری را با همسر خود خواهند داشت.

در بعضی از مردان تنش و استرس ممکن است فقط کمی موجب رنجش و آزار آن ها شود اما در برخی دیگر استرس بیش از حد موجب بروز مشکلات جنسی از جمله اختلال نعوظ خواهد شد. بدین ترتیب یکی از راهکار های طبیعی رفع این عارضه بهره مندی از تکنیک های مدیتیشن در رفع اختلال نعوظ خواهد بود تا با کاهش میزان استرس بتوان به راحتی این مشکل را درمان کرد.

بکارگیری تکنیک های مدیتیشن در رفع اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ از مواردیست که رابطه یوگا و لذت جنسی در آن کاملا مشهود است . تکنیک های مدیتیشن به فرد الگو های تنفسی مناسب و صحیح را آموزش می دهند تا بتوانند با تغییر آن ها آرامش مورد نیاز را بدست آورند. الگو های تنفسی با ایجاد استرس های زیاد روزانه تغییر می کنند و افراد مضطرب با نوع نفس کشیدن و حرف زدن این اختلال را نشان می دهند.

لذا مردانی که به علت تجربه استرس های فراوان روزانه به عارضه اختلال نعوظ دچار می شوند می توانند با آموزش های درست در این زمینه می توانند آرامش، تنفس، میل جنسی بالا را تجربه کرده و بر اختلال عملکرد نعوظ غلبه کنند.

انواع تکنیک های مدیتیشن در رفع اختلال نعوظ

ابتدا فرد باید اطمینان حاصل کند که در مکانی آرام و با موقعیت بدنی راحت قرار گرفته است و سعی کند از هر نگرانی و پریشانی ذهن رهایی یابد.

تنفس ریتمیک

نفس را وارد بدن کنید. با چند شماره کوتاه دم و با همان زمان، بازدم بگیرید. همانطور که نفس می کشید می توانید حس کنید که چه تغییراتی در بدنتان به طور طبیعی ایجاد می شود. شناخت این تغییرات به شما در داشتن استراحتی بهتر، سلامت جنسی و رفع اختلال نعوظ کمک می کند.

تنفس عمیق

نقطه ای را در زیر ناف خود تصور کنید. سعی کنید عمیق نفس بکشید و شکم خود را با هوا پر کنید و سپس آن را به بیرون هدایت کنید. بدین ترتیب با هر تنفس شما احساس آرامش بیشتری را بدست خواهید آورد.

تنفس تصویری

با این تمرین شما تنفس عمیق را تجربه می کنید با این تفاوت که تمامی مسیر تنفسی خود را در ذهن مجسم خواهید کرد. حرکت دم از بینی به ریه و گسترش آن در سینه ها و همینطور بازگشت آن کاملا تجسم خواهد شد.

با اجرای تکنیک های مدیتیشن در رفع اختلال نعوظ، مردان آرامش بیشتری را در زندگی تجربه خواهند کرد و بدین ترتیب با از بین رفتن عامل استرس که نقش مستقیم در ایجاد این اختلال داشته است می توانند برای همیشه با این مشکل خداحافظی کنند و سلامت جنسی خود را مجددا بدست آورند.