برقراری رابطه جنسی بدون تحریک برای زنان بسیار سخت و دردآور است. به دلیل آناتومی بدنی، مردان می توانند از برقراری رابطه جنسی بدون تحریک خودداری کنند، اما این امر بدون داشتن یک شریک جنسی همراه و همدل برای زنان مقدور نیست.

مردی که به همسر و شریک جنسی خود علاقه دارد، برای برقراری رابطه جنسی به تحریک و پیش نوازی زن نیز فکر می کند. تلاش می کند که زن را در این کار همراه کرده و موجب لذت بردن او نیز شود.

تحریک جنسی زن به سادگی مردان نیست. برخی از زنان به پیش نوازی، لمس بدون و زمان بیشتری برای تحریک شدن نیاز دارند، درحالی که برخی دیگر با پیش نوازی روانی و عاطفی تحریک می شوند. برخی خیلی سریع به تحریک می رسند و دسته دیگری به زمان بیشتری نیاز دارند. یک زن با صدا تحریک می شود، دیگری با بو و یکی دیگر با محرک های بصری.

مهم ترین اصل در موفقیت شناخت این تفاوت ها و نشانه های برانگیختگی زنان است. عدم توجه به علاقه و نیاز زن ریشه ناامیدی و سوتفاهمات جنسی است که بین زوج پیش می آید. اینجاست که مرد رابطه جنسی را از منظری که خود می شناسد و با تکنیک های که خود از آن لذت می برد و فکر می کند برای همسرش هم لذت بخش است، شروع می کند و در آخر از اینکه جواب مناسب را از سوی همسرش نمی گیرد ناامید و سرخورده می شود.

حال که از اهمیت تحریک زن آگاه شدیم، وقت آن است سری به روش های مختلف تحریک جنسی زنان بپردازیم.

رضایت و امنیت

رضایت جنسی اولین گام در رسیدن به تحریک است. اگر زن در برقراری رابطه جنسی همراه نباشد، تحریک نخواهد شد. این شامل شرایط امن نیز می شود. تمام عوامل حواس پرتی و مزاحم باید حذف شوند.

عجله نکنید

رسیدن به تحریک و بروز نشانه های برانگیختگی زنان زمان می برد. اگر برای دخول عجله ای وجود داشته باشد، زن به تحریک کافی نمی رسد و این برقراری رابطه جنسی را برای او دشوار می کند. چند ثانیه پیش نوازی و لمس کافی نیست. پیش نوازی سهم زیادی در افزایش لذت جنسی مردان نیز دارد.

به او حس زیبایی و جذابیت بدهید

تحریک شدن فقط جسمی نیست. در برخی از زنان، تحریک با مغز شروع می شود. قبل از شروع رابطه جنسی برای او تصویری از آنچه قرار است انجام شود، ترسیم کنید. از بدنش تعریف کنید و با بوسه به او اعلام کنید که زمان برقراری رابطه جنسی است. استفاده از کلمات، پیام ها و اشارات نقش مهمی در تحریک زن دارد.

تصور نکنید او این حرکت را دوست دارد، مطمئن شوید

آنچه شما از نشانه های برانگیختگی زنان می شناسید، شاید کافی نباشد. هرکسی متفاوت است و از چیز متفاوتی لذت می برد. با او حرف بزنید و هر دو در کنار هم به شناخت بیشتر از بدن یکدیگر بپردازید. از او بخواهید شما را راهنمایی کند.

نشانه را بخوانید

در بسیاری از موارد زنان خجالت می کشند که صریح اعلام کنند از چه چیزی لذت می برند یا حتی در این مورد بی تجربه هستند و خود نیز نمی دانند چه حرکتی او را به تحریک جنسی می رساند. اینجاست که باید از حرکات او سرنخ ها را دریافت کنید. تغییر فشار دست، لرزش پاها، صدایی که از او می شنوید، حالت نگاه و بدن می تواند به شما نشان دهد او از چه چیزی بیشتر لذت می برد.

تحریک و لذت بردن شما او را تحریک می کند

گرمای نفس ها و شوق مرد در رابطه جنسی می تواند زن را تحریک کند. تماس گرمای نفس مرد با گردن و گوش زن تأثیر خوبی در افزایش میل جنسی زن دارد.

او را لمس کنید

لمس بدن و تحریک اندام های جنسی زن با دست و زبان به بروز نشانه های برانگیختگی زنان کمک می کند. درعین حال، به محض شروع رابطه جنسی به سمت تحریک اندام های جنسی نروید. اگر آلت جنسی هنوز خیس نباشد، این برای زن دردناک خواهد بود و تحریک را غیرممکن می کند. تمام اندام های زن حساس هستند و لمس درست آنان می تواند زن را به تحریک برساند. در واقع، یک پیش نوازی خوب فقط این نیست که سریع سراغ لمس سینه ها، باسن و اندام جنسی بروید. در پیش نوازی باید کل بدن مورد کاوش و توجه قرار گیرد. لمس و تمرکز بهتر روی بدن می تواند زن را به تحریک برساند.

تمیزی بدن

رعایت بهداشت بدن و دهان از سوی هر دو طرف در برقراری یک رابطه جنسی باکیفیت نقش مهمی دارد. به همان اندازه که تصویر زن از بدن خودش در افزایش میل جنسی او اهمیت دارد، نظافت و بهداشت مرد نیز فاکتور مهمی است. قبل از برقراری رابطه جنسی، دوش بگیرید، موهای زائد بدن را برطرف کنید و با بوی خوش رابطه جنسی را شروع کنید.

افزایش تحریک جنسی زنان به کمک پزشکی و روانشناسی

یکی از نشانه های کاهش تحریک جنسی در زنان کاهش خیس شدن واژن است. این امر می تواند در اثر عوارض مصرف یک داروی خاص یا به دلیل یائسگی باشد.

تغییر دوز یا نوع دارو می تواند موجب برطرف شدن عوارض آن گردد. همچنین، استفاده از لوبریکانت های موجود در داروخانه می تواند به بهبود عملکرد جنسی زن کمک کند. درصورتی که خشک بودن واژن به دلیل یائسگی باشد، استفاده از مکمل های هورمونی تجویزشده توسط پزشک مؤثر است. البته، عوارض و خطراتی با این روش درمانی گزارش شده است که پرهیز از مصرف خودسرانه دارو را ضروری می سازد. درعین حال، طیف وسیعی از داروهای افزایش میل جنسی در زنان نیز می تواند به بهبود وضعیت کمک کند.

در کنار درمان های پزشکی، رفتاردرمانی و سکس تراپی نیز می توانند به افزایش میل و تحریک جنسی در زنان کمک کنند. سکس ترا پی با آموزش مهارت های جنسی، آگاهی بخشی از نشانه های برانگیختگی زنان و تکنیک های تحریک زنان به زوج می تواند به بهبود کیفیت رابطه جنسی کمک کند.

رفتاردرمانی با هدف افزایش فانتزی های جنسی و بهبود تمرکز فرد در محرک های جنسی انجام می شود و نشانه های برانگیختگی زنان را بهبود می بخشد. همچنین، مشاور رابطه زوج را بررسی کرده و در صورت وجود اختلاف بین آنان با ارائه راهکارهای زوج درمانی به بهبود کیفیت رابطه جنسی آنان کمک می کند.