عضو هیات رئیسه مجلس گفت: دولت حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را بین یک تا 5 میلیون تومان و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را بین 100 هزار تومان تا یک میلیون تومان افزایش داده است که این نحوه افزایش حقوق بازنشستگان به تبعیض و بی‌عدالتی‌ها در کشور دامن می‌زند.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: دولت حقوق  بازنشستگان  کشوری و لشکری را بین یک تا 5 میلیون تومان و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را بین 100 هزار تومان تا یک میلیون تومان افزایش داده است که این نحوه افزایش حقوق بازنشستگان به تبعیض و بی‌عدالتی‌ها در کشور دامن می‌زند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت با این نحوه افزایش حقوق بازنشستگان به تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها در کشور دامن می‌زند.

وی افزود: دولت حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را بین یک تا 5 میلیون تومان افزایش داده و این در حالی است که بازنشستگان تأمین اجتماعی حقوق‌شان بین 100 هزار تومان تا یک میلیون تومان افزایش داشته است.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: حتی در همان ادارات دولتی کسانی که بازنشسته صندوق تأمین اجتماعی هستند حقوق‌شان نهایتا یک میلیون تومان افزایش داشته و همکارانشان که بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری هستند تا 5 میلیون تومان حقوق‌شان افزایش داشته است و این تبعیض آشکار در خود ادارات دولتی نیز ظهور و بروز یافته است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: افزایش یک تا 5 میلیون تومانی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری توسط دولت برخلاف قانون است و مجلس هیچ‌گاه در هیچ مصوبه‌ای چنین اجازه‌ای را به دولت نداده است.

وی افزود: ما بخیل نیستیم که چرا حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری افزایش یافته، بلکه می‌گوییم اگر افزایشی هست برای همه و از جمله بازنشستگان تأمین اجتماعی هم باشد، نه این که فقط بازنشستگان کشوری و لشکری را شامل شود.

عضو هیات رئیسه مجلس در پایان گفت: دولتی که تا به این اندازه حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را افزایش می‌دهد و هیچ مجوز قانونی هم برای این کار ندارد، از کسانی که تاکنون هیچ بیمه‌ای نداشته‌اند و تحت حمایت هیچ بیمه‌ای نبودند برای دادن دفترچه سلامت آزمون وسع برگزار می‌کند و از آنها هزینه دفترچه را می‌گیرد.