مه شو :زلزله شدید امروز صبح دوشنبه 12 مهر استان خوزستان را لرزاند. این زلزله شدید در سراسر استان احساس شده است. بزرگی این زلزله شدید حدودا 5.7 ریشتر بوده است. در این زلزله شدید خساراتی اعلام نشده است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه به بزرگی: ۵.۷ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۰۶:۰۹ صبح دوشنبه رخ داد. بر پایه این گزارش محل وقوع این زمین‌لرزه در مرز  استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری  - حوالی چلگرد  در عمق ۱۰ کیلومتری زمین  بوده است.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد در استان چهارمحال وبختیاری۳۷ کیلومتری قلعه خواجه  در استان خوزستان، ۶۳ کیلومتری  شهرستان ایذه،  ۱۰۲ کیلومتری شهرکرد و ۱۵۸ کیلومتری اهواز رخ داده است.

هنوز از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.اطلاعات دقیق از میزان شدت و مرکز آن و همچنین خسارات ناشی از زمین لرزه تا این لحظه اعلام نشده است. طبق اطلاعات رسیده زمین لرزه در سراسر استان  احساس شده  است.

زلزله شدید در شهر کرد امروز صبح

هفت مصدوم پس از زلزله در شهرکرد : خالدی، سخنگوی اورژانس کشور:  تاکنون هفت نفر در شهرکرد از ترس زمین‌لرزه و حین فرار مصدوم شدند _ شبکه خبر صبح امروز زمین لرزه‌ای به بزرگری ۵.۷ دهم ریشتر در شهر چلگرد در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری رخ داد.

احتمال ریزش کوه در زلزله چاگرد قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر:  منطقه وقوع زلزله کوهستانی است و احتمال وقوع ریزش کوه وجود دارد. احتمال می‌دهیم حدود ۲۰ روستای استان خوزستان خسارت دیده باشند.روستاهای نزدیک محل مرکز زلزله حتما دیوارها ترک خورده‌اند _ باشگاه خبرنگاران جوان

زلزله‌ای به بزرگی 5.6 درجه در مقیاس ریشتر صبح دوشنبه 4 اکتبر 2021 در شمال شرق شهر مسجد سلیمان در استان خوزستان ایران به وقوع پیوست. بنا به اعلام مرکز لرزه‌نگاری آمریکا این زلزله در عمق 10 کیلومتری ازسطح زمین رخ داده است.

اعلام خسارت در ۲۰ روستا در زلزله چلگرد :

رئیس امداد و نجات سازمان هلال احمر: 

تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند

تاکنون در ٢٠ روستا اعلام خسارت شده و منتظر گزارش‌های تکمیلی هستیم

درپی وقوع چهار زلزله‌ که بزرگترین آنها ۵/۷  و کانون هر چهار زلزله بین شهر قلعه خواجه در خوزستان و چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری بوده، مدیرکل بحران خوزستان گفت: به همه فرمانداری‌ها، نیروهای امدادی و عملیاتی سراسر خوزستان اعلام آماده‌باش شده است

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه :

 بزرگی: 5.7 ریشتر

 محل وقوع: مرز استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری  - حوالی چلگرد

 نزدیک‌ترین شهرها:

33 کیلومتری چلگرد (چهارمحال وبختیاری)

37 کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان)

63 کیلومتری ایذه (خوزستان)

درپی وقوع دو زلزله بزرگی ۵/۷ و ۳/۵ در محدوده چلگرد استان چهارمحال و بختیاری و قلعه خواجه استان خوزستان، هلال احمر اعلام کرد که تیم‌های ارزیاب برای بررسی میزان خسارات احتمالی به مناطق کانونی زلزله اعزام شده‌اند

مدیرکل بحران خوزستان، گفت که درپی  وقوع زلزله‌ای به بزرگی ۵/۷ که کانون آن بین شهر قلعه خواجه در خوزستان و چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری بوده، به همه فرمانداری‌ها، نیروهای امدادی و عملیاتی سراسر خوزستان اعلام آماده‌باش شده است

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر: هفت تیم زمینی و یک تیم هوایی در حال اعزام به مناطق زلزله زده خوزستان هستند. حدود بیست روستا تا این لحظه اعلام خسارت شده، اما از مصدومیت و تلفات انسانی گزارشی نداشته‌ایم.

خوزستان همچنان می‌لرزد

از ساعتی پیش تا کنون، خوزستان شاهد ۳ زمین‌لرزه و چهارمحال و بختیاری شاهد ۲ زمین لرزه بوده است

تخریب برخی خانه ها در چلگرد بر اثر زلزله

بر اثر زلزله در چلگرد و در مرز استانهای خوزستان و چهارمحال بختیاری برخی منازل تخریب شد