مه شو : در این صفحه اخبار حوادث روز را برای شما همراهان قرار داده ایم پیگیری تمامی اخبار حوادث نیازمند زمان و وقت لازم است تا خبرهای مهم و جذاب را در بین آنها بیابید. در این صفحه شما پربازدیدترین های اخبار روز را یکجا خواهید داشت. در اخبار حوادث امروز خواهید خواند : سر بریدن عرفان درخشان پسر 11 ساله در پارس آباد اخبار حوادث امروز : بلعیده شدن کامیون در خیابان های تهران ، اخبار حوادث امروز: قتل ساقی مشروبات الکلی بعد از جشن عروسی / در اسلامشهر رخ داد.

اخبار حوادث | آزار و اذیت زنان راننده در اتوبان های تهران

مردی که با تعقیب زنان راننده با ترفندی خاص خودروی آنها را متوقف و به آنان تعرض می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

این متهم در جریان پنجمین مرحله از طرح کاشف پلیس تهران به دام افتاد. رئیس پلیس پایتخت درباره این متهم توضیح داد: این فرد در اتوبان‌های همت، حکیم، امام علی علیه‌السلام و... خودروهایی را که راننده آنها خانم بودند، تعقیب می‌کرد و به بهانه اینکه خودروی آنها دود می‌کند و دارای نقص فنی است، آنها را متوقف و سپس به‌ زور و با تهدید چاقو به این افراد تعرض و دست‌درازی می‌کرد. درنهایت او شناسایی و دستگیر شد و تا کنون شش خانم این فرد شیاد را شناسایی کرده‌اند.


بهاره رهنما در آغوش پدر گلشیفته فراهانی + عکس


 

اخبار حوادث | جیب بری زن ۶۵ ساله در بهشت زهرا

مرد جوانی با مراجعه به پلیس از سرقت گوشی تلفن همراهش خبر داد و  کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی پایتخت نیز برای شناسایی و دستگیری سارق وارد عمل شدند. در تحقیقات صورت گرفته، شاکی گفت: برادرم چند روز قبل فوت کرد و پنجشنبه برای رفتن بر سر مزارش راهی بهشت زهرا شدیم. نمی‌دانم چطور شد که گوشی تلفن همراهم به سرقت رفت. مطمئنم که گوشی را داخل جیبم گذاشته بودم، اما به سرقت رفتن آن را اصلاً متوجه نشدم.

با شکایت مرد جوان، تحقیقات به دستور بازپرس پرونده آغاز و در بررسی‌های صورت گرفته کارآگاهان با شکایت‌های مشابه دیگری نیز مواجه شدند. سرقت‌های سریالی که همه آنها در قسمت غسالخانه و قطعات جدید قبرستان رخ  داده بود.از آنجایی که در محدوده سرقت‌ها دوربین‌های مداربسته وجود نداشت و از سویی شاکی‌ها نیز سارق را ندیده بودند هیچ رد و سرنخی از متهم در دست نبود. بنابراین کارآگاهان پلیس تصمیم گرفتند محل‌های سرقت را به طور نامحسوس تحت پوشش قرار داده و زیر نظر بگیرند.

در حالی که مأموران در کمین سارق ناشناس بودند، آنها در کمال ناباوری زنی قد خمیده و مسن را دیدند که در حال جیب‌بری از مرد جوانی است. بدین ترتیب پیرزن جیب‌بر در بهشت زهرا و سربزنگاه بازداشت شد. او که دستش برای مأموران رو شده بود به سرقت‌های سریالی به شیوه جیب بری اعتراف کرد.

گفت‌وگو با متهم

چند سالتان است؟

طبق تاریخی که در شناسنامه‌ام نوشته شده ۶۵ سال دارم.

سرقت در این سن و سال؟

من از خیلی جوان‌ترها  سرزنده‌تر هستم.

سابقه داری؟

بله. چند سال قبل به خاطر همین جیب بری به زندان افتادم و بعد از تحمل حبس دو سال پیش آزاد شدم.

چرا بهشت زهرا را انتخاب کردی؟

آخر هفته‌ها، پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها بهشت زهرا خیلی شلوغ است. قطعات جدید هم به خاطر مرگ و میر کرونا شلوغ‌تر است مردم یا در حال دفن مرده‌هایشان هستند یا اینکه برای سرزدن به اموات تازه درگذشته راهی بهشت زهرا می‌شوند. من به غیر از قطعات جدید، برای سرقت به غسالخانه هم می‌رفتم.

کسی متوجه سرقت نمی‌شد؟

افراد عزادار در حال خودشان نبودند و اصلاً متوجه نشدند. از طرفی من به قدری این کار را سریع انجام می‌دهم که مالباخته اصلاً متوجه نمی‌شود از جیب او سرقت می‌کنم.

وسایل سرقتی را چه می‌کردی؟

من فقط گوشی تلفن همراه و پول نقد سرقت می‌کنم.

اگر کیفی هم می‌زدم، فقط پول‌ها را برمی‌داشتم و کیف را دور می‌انداختم. گوشی تلفن همراه را به جوان مالخری می‌فروختم و پول‌ها را هم که برای خودم برمی‌داشتم.

چرا بیشتر شاکی‌هایت مردها هستند؟

از ۴۰ نفر جیب بری کردم که بیشتر مرد هستند. مردها کیف دستی ندارند و زدن جیب آنها راحت‌تر است برای همین سوژه‌هایم بیشتر مردها بودند.

اعتیاد داری؟

نه به خاطر پول و تأمین مخارج زندگی سرقت می‌کنم.

اخبار حوادث | قتل تاجر ایرانی در تفلیس

 23 اسفند سال 90 جسد مرد جوانی که یکی از ایرانیان صاحب منصب در گرجستان بود داخل دفتر کارش کشف شد. مرد جوان با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود و به‌ دنبال این جنایت کارآگاهان جنایی پلیس گرجستان وارد عمل شدند.در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که مرد 44 ساله با ضربات متعدد چاقو در دفتر کارش در تفلیس به قتل رسیده و باتوجه به نبود آثار ورود به عنف، این احتمال مطرح شد که عامل این جنایت با مقتول آشنا بوده است.

در تحقیقات صورت گرفته از سوی پلیس گرجستان، آنها موفق به شناسایی هویت متهم نشدند، اما  اعضای خانواده مقتول مدعی شدند که قاتل را می‌شناسند و از او به اتهام قتل پسرشان در گرجستان شکایت کردند.به دنبال شکایت اولیای دم، مرد جوان به‌ نام هرمز بازداشت شد اما او منکر قتل و مدعی شد از این جنایت بی‌خبر است.

با گذشت 10 سال از قتل مرد ایرانی در تفلیس، هرمز که دراین مدت  درزندان بود پس از استرداد به ایران با توجه به داشتن دستور قضایی برای دستگیری وی توسط کارآگاهان پلیس بین‌الملل ناجا بازداشت و در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار داده شد.

مرد 43 ساله ابتدا منکر جنایت بود اما در ادامه تحقیقات و باتوجه به مدارکی که کارآگاهان پلیس آگاهی در مقابل او قرار دادند، به جنایت اعتراف کرد و گفت: من در ترکیه زندگی می‌کردم اما سال 90 آنجا را برای پیدا کردن کار ترک کرده و راهی گرجستان شدم. حدود سه هفته‌ای در تفلیس بودم که با مقتول آشنا شدم. او از افراد سرشناس و تاجر معروفی بود که چند بار برای کار به دفترش رفته بودم.

او ادامه داد: روز حادثه به دفتر او رفتم و در حال صحبت بودیم که ناگهان به خاطر موضوعی با هم بحث کردیم و او شروع به توهین کرد. من حرفی نزدم و با عصبانیت و ناراحتی دفتر او را ترک کردم در خیابان پیاده راه می‌رفتم که مرد دست فروشی را دیدم او چاقو و خنجر می‌فروخت. خنجری خریده و دوباره به دفتر کار او برگشتم. چند ضربه به گردن و قفسه سینه او زدم و بلافاصله آنجا را ترک کردم. با شکایت اولیای دم بازداشت شدم اما منکر قتل شدم. با این حال در زندان بودم و پس از تحمل 10سال حبس در کشور گرجستان با توجه به توافق‌های انجام شده در رابطه با انتقال متهمان بین مقامات کشور ایران و گرجستان، به ایران برگردانده شدم.

با اعتراف متهم جوان به قتل، به دستور بازپرس پرونده او روانه زندان رجایی شهر شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

اخبار حوادث |  مادر تهرانی نوزاد 11 ماهه اش را به قتل رساند

 فرزندکشی تلخ از سوی مادر در تهران رقم خورد. انگیزه فرزندکشی ، بیماری روانی بوده است. خانمی که 11 ماه از بچه دار شدنش می گذشت، اقدام به فرزندکشی کرد. او علت فرزندکشی خود را ابتلا به بیماری روانی و بی توجهی شوهرش عنوان کرده است. شوهر این زن که اقدام به فرزندکشی کرده است، از قصاص همسرش گذشت کرد.

 چندی قبل کارمند یکی از بیمارستان‌ های تهران وقتی در محل کارش بود پیامکی از همسرش دریافت کرد که با خواندن آن شوکه شد. در متن پیامک آمده بود: «دخترمان را کشتم.»

مرد جوان بلافاصله با همسرش تماس گرفت اما با شنیدن صدای گریه‌های زن جوان وحشت زده خود را به خانه رساند. وی به محض ورود به خانه با جسد دختر ۱۱ ماهه‌اش لیلا داخل رختخواب رو به رو شد. کنار جسد دخترک همسرش نشسته و گریه می‌کرد. مرد جوان بلافاصله با پلیس تماس گرفت و به‌دنبال گزارش این جنایت، بازپرس جنایی، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت و تشخیص هویت راهی محل شدند‌.

پس‌از دستگیری زن جوان وی در تحقیقات گفت: مدت‌هاست که از بیماری روحی و روانی رنج می‌برم و تحت درمان هستم. شوهرم کارمند بیمارستان است اما یا همیشه سرکار است و یا وقتی به خانه می‌آید بیشتر وقتش را در گوشی تلفن و فضای مجازی می‌گذراند. سر‌همین مسأله بین من و همسرم دعوا بود و من که از دست همسرم ناراحت بودم روز حادثه به سراغ دختر ۱۱ ماهه‌ام رفتم و با دست او را خفه کردم. بعد تصمیم به خودکشی گرفتم. دوبار اقدام به خودکشی کردم اما نتوانستم خودم را بکشم. ساعت ۹ صبح بود که دخترم را به قتل رساندم و ساعت ۱۲ و نیم ظهر با پیامک موضوع را به همسرم خبر دادم.

با اعتراف زن جوان او بازداشت شد اما همسرش که تنها اولیای دم پرونده بود از قصاص او گذشت کرد. مرد جوان در رابطه با علت این کار خود گفت: می‌دانم همسرم بیمار است و به خاطر وضعیت روانی‌اش دست به این کار زده است حالا هم از قصاص او گذشتم و او را بخشیدم امیدوارم قضات دادگاه هم با توجه به وضعیت بیماری اش او را ببخشند. بدین ترتیب متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

اخبار حوادث | کرونا جان کشتی گیر معروف کشور را گرفت

 رحیم ابویی از پیشکسوتان کشتی کشور، به دلیل ابتلا به بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت.

اخبار حوادث | قتل پسر ۳ ساله با شکنجه های پدر و مادرش

مرگ دردناک پسربچه ۳ساله در یکی از بیمارستان‌های تهران و وجود آثار شکنجه روی بدن او موجب شد تا بازپرس جنایی تهران دستور بازداشت والدین وی را صادر کند تا اسرار این حادثه تلخ فاش شود.

ظهر یکشنبه هجدهم مهرماه به قاضی محمدتقی شعبانی، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که پسربچه 3ساله‌ای به نام «هادی» در یکی از بیمارستان‌های تهران جانش را از دست داده و به‌نظر می‌رسد که او قربانی کودک‌آزاری شده است.

با دستور بازپرس جنایی، گروهی از مأموران پلیس آگاهی تهران برای انجام تحقیقات راهی بیمارستان شدند. شواهد نشان می‌داد که پسربچه 3ساله اهل پاکستان است که به همراه خانواده‌اش در یکی از محله‌های جنوب تهران زندگی می‌کردند.

او توسط پدر و مادرش برای درمان به بیمارستان منتقل شده بود و براساس گفته پزشکان، شکم او متورم شده بود و حال وخیمی داشت. به‌رغم تلاش پزشکان، کودک پاکستانی جانش را از دست داد و چون مرگ او مشکوک بود و آثار کبودی و سوختگی روی بدن و دست و پاهای کودک وجود داشت، مسئولان بیمارستان ماجرا را به پلیس گزارش کردند.

در این شرایط بازپرس جنایی دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرد تا علت اصلی مرگ کودک مشخص شود. از سوی دیگر دستور بازداشت پدر و مادر وی که هر دو اهل پاکستان هستند نیز صادر شد.

زوج پاکستانی صبح دیروز برای انجام تحقیقات به دادسرای جنایی تهران منتقل شدند و پیش‌روی بازپرس جنایی تهران قرار گرفتند. آنها مدعی شدند که نقشی در مرگ کودک‌شان نداشته‌اند و منکر هر گونه کودک‌آزاری و شکنجه او شدند.

پدر کودک درباره علت مرگ پسر خردسال‌شان گفت: من و همسرم سال‌ها قبل برای کار و زندگی از پاکستان به ایران آمدیم و در یکی از محله‌های جنوب تهران ساکن شدیم. به‌جز هادی که 3سال داشت و فوت شد، 2پسر دیگر که 5ساله و 18ماهه هستند نیز داریم.

وی ادامه داد: چند روز قبل پسرم هادی با برادر بزرگ‌ترش در حال بازی روی راه‌پله‌ها بود که ناگهان پسر بزرگم او را هل داد و همین  باعث شد تا هادی تعادلش را از دست بدهد و به پایین پله‌ها بیفتد. دست و پایش در این حادثه کبود و زخمی شد و از آن پس هادی مدام می‌گفت در ناحیه شکم احساس درد شدیدی می‌کند که ما به او شربت مسکن دادیم. اما همچنان درد داشت تا اینکه روز حادثه ناگهان حالش بد شد و از هوش رفت. من و مادرش هم به سرعت او را به بیمارستان رساندیم اما پسرمان دوام نیاورد و فوت شد.

وی درباره آثار کبودی و سوختگی روی دست و بدن پسر 3ساله‌اش نیز گفت: کبودی‌ها به‌خاطر این است که هادی آن روز از بالای ‌پله‌ها افتاد. علاوه‌بر این هر وقت با برادرش بازی می‌کرد آسیب می‌دید. سوختگی‌ها به‌دلیل این است که هادی و بچه‌های دیگرم به‌شدت کنجکاو و بازیگوش هستند و هرازگاهی با گاز بازی می‌کردند. آنها هنگام بازی با گاز چندین‌بار از ناحیه دست دچار سوختگی شده‌اند.

همسر این مرد هم گفته‌های شوهرش را تأیید کرد. این زوج پاکستانی که به سختی می‌توانستند به زبان فارسی صحبت کنند در حالی چنین ادعایی مطرح کردند که آثار سوختگی روی کمر پسرشان نشان می‌دهد ادعای آنها درباره بازی بچه‌هایشان با گاز، فاصله زیادی تا حقیقت دارد. علاوه‌بر این آثار کبودی و سوختگی روی بدن و دستان پسر دیگر آنها نیز وجود داشت که با توجه به خطر کودک‌آزاری، بازپرس دستور داد 2پسر دیگر این زوج تحویل بهزیستی شوند؛ این زوج پاکستانی نیز بازداشت شده‌اند و تحقیق از آنها برای کشف حقایق بیشتر ماجرا ادامه دارد.

اخبار حوادث | پدر بابک خرمدین از زندان خارج شد

بابک خرمدین به دست پدرش به قتل رسید.پدر و مادر بابک خرمدین جسد مثله شده او را به سطل زباله منتقل کردند.بابک خرمدین کارگردان سینما بود که پیش از او خواهر و شوهرخواهرش هم به دست پدرش به قتل رسیده بودند.پدر بابک خرمدین به قتل های ارتکابی اعتراف کرد.پدر بابک خرمدین به دلیل کرونا در بیمارستان رجایی کرج بستری شد.

پدر بابک خرمدین که از چند ماه قبل به اتهام قتل او و خواهر و شوهرخواهرش در زندان رجایی شهر به سر می برد هفته گذشته به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان رجایی کرج بستری شد.

پدر بابک خرمدین حدود 80 سال سن دارد و بعد از ابتلا به کرونا به دلیل وخامت حال به بیمارستان منتقل شد و تحت معالجه و در مان قرار دارد.

صبح 26 اردیبهشت امسال همزمان با پیدا شدن جسد مثله شده مردی جوان داخل یک سطل زباله در شهرک اکباتان تهران تحقیقات جنایی برای رمزگشایی از این جنایت آغاز شد و خیلی زود هویت مقتول به‌نام بابک خرمدین کارگردان 47 ساله سینما و مستند ساز شناسایی شد. عصر همان روز نیز با اعترافات تلخ پدر و مادر بابک راز این جنایت هولناک فاش شد. پدر بابک اعتراف کرد که به خاطر اختلاف‌های خانوادگی بابک را به قتل رسانده و با کمک همسرش جسد را مثله کرده و پس از جاسازی در ساک و پلاستیک‌های زباله آن را از خانه خارج کرده و در چند جای شهر انداخته‌اند.

اما این تازه شروع یک پرونده هولناک قتل عام خانوادگی بود، چرا که پس از بازداشت متهمان و بازجویی در دادسرای جنایی تهران در ادامه تحقیقات پدر و مادر بابک به قتل دخترشان آرزو در سال 97 و قتل دامادشان فرامرز در سال 90 اعتراف کردند. این پیرمرد 80 ساله که از هیچ کدام از جنایت‌هایش ابراز پشیمانی نمی‌کرد فرزندان و دامادش را مستحق مرگ دانسته و انگیزه خود را از این قتل‌ها اختلاف‌های خانوادگی عنوان کرد. از آنجا که فرامرز خواهرزاده قاتل - اکبر خرمدین- نیز بود مادر و خواهر و برادرانش با شکایت از دایی خود خواهان مجازات وی شدند اما از قصاص او گذشت کردند.

با توجه به اینکه طبق قوانین مجازات اسلامی کشور، پدر به‌خاطر قتل فرزندانش قصاص نمی‌شود بدین ترتیب بازپرس پرونده پس از تکمیل تحقیقات با صدور کیفرخواست برای اکبر خرمدین و همسرش ایران بر اساس خواسته اولیای دم پرونده را برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاد و با ارجاع پرونده به شعبه پنجم دادگاه کیفری به ریاست قاضی بابایی بزودی این زوج سالخورده پای میز محاکمه خواهند ایستاد.

اخبار حوادث | آزار شیطانی خانم معلم به دانش آموز 12 ساله اش

متهم محکوم شده که هنگامی که این پسر بچه تنها 12سال سن داشته او را طی 2 سال به بهانه کلاس آنلاین مورد آزار جنسی قرار داده و با ارتباط پنهانی او را مورد آزار و اذیت قرار داده است. سخنگوی پلیس در این باره گفت: با شکایت اعضای خانواده این پسر نوجوان تحقیقات آغاز و تائید شد که وی قربانی معلم خاطی بوده است.

اخبار حوادث | دار زدن یک مرد در ساختمان متروکه

کشف جسد مردی جوان در ساختمان متروکه پلیس هند را وارد ماجرا کرد . ماموران پلیس جسد حلق آویز شده مرد هندی را در حالی که در کنارش یک یادداشت گذاشته بود در ساختمان متروکه پیدا کردند.

 با کشف جسد پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرد این در حالی است که اعضای خانواده قربانی معتقدند که پسرشان به دست اعضای خانواده همسرش به قتل رسیده و خودکشی در کار نبوده است اما ماموران در حال رسیدگی به پرونده هستند.

سخنگوی پلیس بیان کرد که 2 سال قبل مرد جوان با دختری ثروتمند ازدواج کرده بود اما چندی بعد همسرش دست به خودکشی زد و خانواده زن جوان وی را عامل مرگ دخترشان می دانستند حالا با گذشت 2 سال جسد حلق آویز شده مرد جوان پیدا شد . گفتنی است که پلیس برای حل معمای قتل یا خودکشی درخواست کمک کرده است.

اخبار حوادث | مرد دیوانه همسرش را در خواب سلاخی کرد

متهم 46 ساله انگلیسی برای قتل همسرش در خواب برنامه ریزی کرد و زمان قتل را در تلفن همراهش تنظیم کرده و با صدای زنگ از خواب بیدار شد و با ضربات چاقو همسرش را در خواب کشته است .گزارش پلیس حاکی از آن است که متهم با استفاده از دستکش ، میله فلزی و چاقو نیمه شب به اتاق خواب همسرش رفته و با میله فلزی ضربه محکمی به سر همسرش در خواب زده سپس با چاقو به جان وی افتاده است اما پس از قتل طوری وانمود کرده که فردی غریبه وارد خانه شده و پس از سرقت و تجاوز همسر او را به قتل رسانده است و خود در اتاق دیگری در خواب بوده و متوجه ماجرا نشده است با این وجود تحقیقات پلیس آغاز و روشن شد که متهم برای قتل همسرش از قبل برنامه ریزی کرده و با استفاده از دستکش قصد داشته تا اثر انگشت خود را در پرونده قتل همسرش از بین ببرد .

اخبار حوادث | برادر بی غیرت آبروی خواهرش را در فضای مجازی برد

در پی دریافت شکایت خانمی ۵۹ ساله مبنی بر اینکه فردی در یکی از پیام‌رسان‌های خارجی با ارسال عکس، کلمات ناشایست و غیراخلاقی برای وی مشکلاتی ایجاد کرده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. کارشناسان پلیس با انجام تحقیقات پلیسی متهم را در شهرستان شناسایی کردند و مشخص شد که متهم برادر شاکی بوده است. مأموران انتظامی پس از شناسایی فرد مورد نظر با هماهنگی مقام قضائی به محل سکونت متهم اعزام شدند و با مدارک و مستندات موجود وی را دستگیر کردند.  متهم در بررسی فنی پلیس هدف خود را ایجاد مزاحمت، سلب آسایش و تسویه حساب شخصی اعلام و به بزه انتسابی خود اعتراف کرد. متهم ۴۲ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست، ضمن رعایت اصول اخلاقی، قانونی و تقوای الهی در ارتباط با انتشار و اشتراک محتوا، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های تلفن همراه مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی، اطلاع دهند. / رکنا

اخبار حوادث | قتل شیطانی خانم معلم توسط پیک موتوری در خیابان

مردی که معلم 28 ساله ای را پس از آزار جنسی به قتل رسانده بود توسط پلیس انگلیس شناسایی و بازداشت شد . متهم که راننده پیک موتوری یک رستوران بوده محکوم شده که زن جوان را در خیابان مورد آزار قرار داده و به قتل رسانده است.

اطلاعات پلیس نشان می دهد که جسد قربانی زیر یک درخت در پارک پیدا شده و با توجه به مدارک موجود پس از آزار و اذیت به قتل رسیده است و متهم توسط ماموران پلیس شناسایی و بازداشت شده است. در حال حاضر رسیدگی به پرونده قتل خانم معلم آغاز شده است.

اخبارحوادث | جوان سرطانی از احساسات مردم سوء استفاده می کرد

چندی پیش در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع و متقلبانه موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

جوانی ۱۸ ساله، در حدود نیم کیلو طلا و ۱۹ عدد سکه بهار آزادی، کلاهبرداری کرده بود.  با بررسی موضوع مشخص شد متهم از طریق فضای مجازی با اعضای یک خانواده آشنا شده است.

او خود را به دروغ روانشناس معرفی کرده بود. پس از مدتی با بیان اینکه سرطان حنجره دارد و باید بلافاصله عمل جراحی شود، با تحریک احساسات نوعدوستی شاکی، نیم کیلو طلا و ۱۹ عدد سکه طلای بهار آزادی دریافت کرد.

او از این طریق توانست دست به کلاهبرداری بزند و متواری شود. در ادامه متهم در تحقیقات کارآگاهان دستگیر شد. او تحت بازجویی قرار گرفت. او در تحقیقات صورت‌گرفته به جرم خود اعتراف کرد. اموال کلاهبرداری شده نیز کشف و به شاکی بازگردانده شد.

اخبار حوادث| کتک زدن زن ۴۵ ساله هنگام تخریب خانه اش در سیستان و بلوچستان

برخی زمین‌های شهر زاهدان که در پهنه شمالی شهر قرار دارند توسط زمین خواران در قطعات کوچک به افراد ضعیف و خانواده‌هایی که درآمد ندارند با مبالغی حدود ۱۵ تا۲۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. از آنجا که این زمین‌ها بدون هیچ‌گونه قولنامه، قرارداد و سند رسمی هستند شهرداری و یا نهاد‌های دیگر بخاطر اجرای طرح‌های عمرانی مجبور به تخریب این بنا‌ها می‌شوند.

هر چند این کار به همین راحتی ممکن نیست و واکنش مردمی که در این زمین‌ها ساکنند را در پی دارد. مانند آنچه که در روز گذشته رخ داد و مأموران شهرداری که برای تخریب یکی از این خانه‌ها رفته بودند با واکنش هاجر که همه دارایی خود را برای خرید این زمین‌ها گذاشته، مواجه شدند.

هاجر ریگی گفت: ساعت ۱۱ ونیم صبح دیروز (دوشنبه ۲۹ مهرماه) در حالی که در خانه مشغول کار بودم مأموران شهرداری همراه با چند خانم به منزل آمدند و از ما خواستند که خانه را تخلیه کنیم.

این زن ۴۵ ساله که دارای ۷ فرزند است، در ادامه افزود: بعد از آنکه از خانه بیرون رفتیم مأموران شهرداری با لودر خانه مان را خراب کردند. البته این بار ششم است که خانه ما و برخی دیگر از همسایگان تخریب می‌شود. دیروز نیز ۳ خانوار دیگر نیز خانه شان خراب شد. خانوار‌هایی که پول دارند تا حدودی مشکل‌شان حل می‌شود، اما ما که پول نداریم مجبوریم هر بار شاهد خراب شدن خانه‌مان شویم.

هاجر در پاسخ به این پرسش که آیا در این باره به شهرداری مراجعه کرده است یا خیر؟ گفت: تنها نان‌آور خانواده پسر ۲۰ ساله‌ام است. همسرم بیکار است. چطوری تا آنجا برویم؟ کرایه رفتن به شهرداری زاهدان ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است و ما نداریم.

او در باره امکانات منطقه نیز گفت: قاسم‌آباد زاهدان آب و برق دارد، اما از آنجا که بی پول هستیم نمی‌توانیم امتیاز برق خریداری کنیم. حتی مدرسه هم نزدیکی خانه‌مان نیست که بچه‌هایم را به مدرسه بفرستم. خودم هم دو کلاس درس خوانده ام.

زهرا ابراهیمی مدیرکل امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این باره گفت: منزل این زن در پهنای شمالی زاهدانمنطقه قاسم آباد قرار داشت که از سوی نهاد‌های مربوطه تخریب شد.

این مسئول افزود: به محض باخبر شدن از موضوع به منطقه رفته و از بانویی که منزلش تخریب شده دلجویی کردیم.

او ضمن ابراز تأسف بابت رفتار دور از شأن برخی افراد حاضر در صحنه نسبت به این زن سرپرست خانوار، تأکید کرد: اهمیت صیانت از حقوق شهروندان وظیفه ماست.

این مقام مسئول در استانداری اضافه کرد: مطمئنا استانداری وضعیت معیشتی و مسکن ایشان را تا حصول نتیجه و در تعامل با دستگاه‌های مربوطه ادامه خواهد داد.

پیگیری‌ها برای گفتگو با فرمانداری، سرپرست شهرداری و اعضای شورای شهر زاهدان بی‌نتیجه ماند. تنها یک عضو شورای شهر که نخواست نامش فاش شود ضمن تأیید درگیری مأموران زن با این خانم گفت: موضوع در فرمانداری شهرداری و شورای شهر در حال بررسی و پیگیری است و به محض رسیدن به نتیجه رسانه‌ها را از آن باخبر خواهیم کرد.

خرداد ماه سال گذشته نیز خانه زنی در شهرک فدک کرمانشاه تخریب شد که در پی این حادثه آسیه با عوامل شهرداری بر سر خانه‌اش درگیر می‌شود و حین انتقال به مرکز بهزیستی «چشمه‌سفید» کرمانشاه جان می‌بازد.

اخبار حوادث | مرگ هولناک پسر 16 ساله در حمام بنزین

در یک سانحه که چندی‌ پیش در شهر خمام به‌دلیل رسیدن بخار بنزین به آبگرمکن پیرو اقدام برای شستشوی لباس کار با بنزین رخ داد، پسر ۱۶ ساله با بیش‌از ۴۰ درصد سوختگی حاصل‌از انفجار به بیمارستان ولایت منتقل گردیده بود. گفتنی‌است، فرد حادثه دیده روز گذشته پس‌از سپری شدن حدود ۲ هفته در بیمارستان جان باخت.

اخبار حوادث | اقدام شیطانی با دختر 22 ساله در مشهد و فیلم گرفتن از او

این دختر جوان درباره این ماجرای تاسف بار به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری نجفی مشهد گفت: دو سال قبل در حالی که وارد بیستمین بهار زندگی‌ام شده‌بودم، در یکی از مهدهای کودک مشهد کار می‌کردم تا بخشی از هزینه‌های زندگی‌ام را تامین کنم.

در این میان روزی یکی از دستگاه‌های الکترونیکی مهدکودک دچار نقص فنی شد و ما برای انجام خدمات بانکی به مشکل خوردیم. به همین دلیل مدیر مهدکودک با یکی از شرکت‌های پشتیبانی و خدمات مربوط به آن دستگاه الکترونیکی تماس گرفت تا برای رفع نقص آن اقدام کنند.

بعد از مدتی مرد جوانی که خودش را مهندس معرفی می‌کرد وارد مهد کودک شد تا دستگاه مذکور را تعمیر کند. من هم او را به طرف دستگاه راهنمایی کردم و از ایراد به وجود آمده سخن گفتم.

آن جوان در حالی که مشغول رفع نقص دستگاه بود، به تعریف و تمجید از من پرداخت و گفت: شما روابط عمومی بالایی دارید و از فن بیان خوبی نیز برخوردار هستید، حیف است که در مهدکودک کار می‌کنید.

از سوی دیگر نیز ظاهری جذاب دارید و این ویژگی‌ها به پیشرفت شما کمک می‌کند. به همین دلیل اگر مایل باشید می‌توانم شغل مناسبی در شرکت خودمان به شما بدهم و ... بعد از این گفت‌وگوها، او شماره تلفن مرا گرفت تا برای استخدام در شرکت به من خبر بدهد ولی همین گفت‌وگوها و ارتباط تلفنی به یک ماجرای عاشقانه انجامید.

به گونه ای که آن مهندس جوان پیامک‌هایی با مضامین عاشقانه برایم ارسال می‌کرد و من هم که شیفته او شده‌بودم به این پیامک‌ها پاسخ می‌دادم. این ارتباط‌ها و تماس‌ها ادامه داشت تا اینکه روزی آن مهندس جوان از من خواست برای استخدام و تکمیل فرم‌های مربوط به شرکت آن‌ها بروم.

من هم که دیگر رویاها و آرزوهایم را در دسترس می‌دیدم بدون هیچ تاملی به راه افتادم و به طرف نشانی شرکت آن‌ها حرکت کردم اما زمانی که به محل قرار رسیدم فقط «ساسان» و دوستش آنجا بودند.

ساسان با فیلم‌ها اخاذی می‌کرد

او با توسل به فریب و حیله مرا هدف آزار قرار داد و دوستش نیز از این صحنه‌های زننده فیلم گرفت. وقتی احساس کردم همه این‌ها یک نقشه هوس‌آلود بوده، با سرخوردگی به خانه بازگشتم اما از شدت شرم و حیا به هیچ کس چیزی نگفتم ولی «ساسان» از آن فیلم سوءاستفاده می‌کرد و مرا در تنگناهای رسوایی اخلاقی قرار می‌داد تا از من اخاذی کند.

من هم از ترس آبروریزی همه درآمدم را به حساب بانکی او واریز می‌کردم تا اینکه «هومن» به خواستگاری‌ام آمد و مقدمات ازدواجمان فراهم شد ولی ساسان که از ماجرای ازدواجم مطلع شده بود، آن فیلم زشت را به خواستگارم نشان داد و او را از ازدواج با من منصرف کرد.

دیگر این وضعیت برایم قابل تحمل نبود و آینده‌ام در مسیر تباهی قرار داشت، این بود که قانون را پناهگاه خودم یافتم و به کلانتری آمدم تا مرا راهنمایی کنند و ... شایان ذکر است، به دستور سرگرد مهدی کسروی (رئیس کلانتری نجفی مشهد) پرونده این دختر جوان برای اقدامات مشاوره‌ای و قضایی در اختیار کارشناسان دایره مددکاری اجتماعی کلانتری قرار گرفت.

اخبار حوادث | اقدام شیطانی با جسد زن بیوه توسط شیطان 19 ساله

جوان 19 ساله هندی که زن بیوه ای را به قتل رسانده و به جسدش تجاوز کرده بود توسط پلیس دستگیر شد . متهم اعتراف کرد که زن 60 ساله را روز قبل از جنایت مورد َآزار قرار داده و تلفن همراهش را ربوده است و روز بعد به سراغش رفته و پس از قتل به او تجاوز کرده است.

گزارش پلیس حاکی از آن است که متهم پس از قتل و تجاوز به سراغ برادر شوهر قربانی رفته و اعتراف کرده که با قربانی چه کرده است و متواری شد اما پس از چند ساعت توسط پلیس دستگیر شد.

اخبار حوادث | دختر کرجی پدرش را کشت ، قتل خونین بخاطر آشپزی

رئیس پلیس آگاهی البرز گفت: دختر ۱۸ ساله‌ای که به دلیل اختلاف با پدرش او را به قتل رسانده بود، توسط پلیس آگاهی استان دستگیر شد.

سرهنگ محمد نادربیگی، افزود: در پی گزارش یک فقره مرگ مشکوک مردی میانسال در منطقه کمالشهر از سوی کلانتری ۲۴ کرج به اداره جرائم جنایی پلیس آگاهی، بررسی موضوع در دستور کار  قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی البرز اضافه کرد: بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود مردی حدودا 50 ساله به وسیله یک شیء تیز از ناحیه پهلو دچار جراحت شده و به دلیل رفتن مقدار زیادی خون از وی، جان خودش را از دست داده است. سرهنگ نادربیگی گفت: در تحقیقات اولیه باتوجه به تناقض‌گویی مکرر اعضای خانواده مقتول، با دستور قضایی همه آن‌ها به پلیس آگاهی دعوت و تحقیقات کارآگاهان به صورت تخصصی بر روی آن‌ها آغاز شد که با ارائه مدارک علمی به نامبردگان در نهایت یکی از فرزندان دختر مقتول که ۱۸ سال داشت به ناچار لب به اعتراف گشود و به قتل پدرش به وسیله چاقو اقرار کرد.

او افزود: متهم پس از اعتراف به قتل پدرش شرح ماجرا را این گونه بیان کرد که در روز حادثه بر سر نحوه آشپزی با پدرم سر سفره درگیر شدیم که او تلفن همراهم را گرفت و آن را در محلی مخفی کرد که پس از چند ساعت من برای گرفتن موبایلم به او مراجعه کردم که نامبرده به وسیله چاقو آشپزخانه مرا تهدید کرده که در یک زد و خورد من چاقو را از او گرفته و ۳ ضربه به ناحیه پهلوی پدرم وارد کرده و فرار کردم.سرهنگ نادربیگی گفت: در این زمینه پرونده تشکیل و برای انجام مراحل قانونی به همراه متهم به مراجع قضایی ارسال شد.

اخبار حوادث | اقدام شیطانی با پسر جوان در جنوب تهران

شهریور ماه امسال جوان 20 ساله ای با مراجعه به پلیس تهران ادعا کرد که پس از مصرف شیشه با خورده فروش مواد مخدر مقلب به شایان نیم سوز در محله کیانشهر از سوی او مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

جوان 20 ساله در تحقیقات پلیسی گفت: چند سالی است که به شیشه معتاد هستم و از شایان نیم سوز ساقی محل جنس خریداری می کنم. چند روز پیش، برای خرید شیشه به مخفیگاه او در کیانشهر رفتم و پس از  مصرف موادمخدر به علت اینکه پولی در جیب نداشتم شایان به من آزار جنسی رساند.

بنابرحساسیت موضوع ماموران پلیس پس از اظهارات جوان 20 ساله تحقیقات گسترده خود را آغاز و با بازبینی دوربین های مدربسته و اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهم را در جنوب تهران شناسایی کردند.

ساعتی بعد تیم پلیسی پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی مقام قضایی در محل مذکور استقرار یافتند و در یک عملیات هماهنگ شایان نیم‌سوز را بازداشت کردند. بنابراین گزارش، متهم پس از بازداشت توسط ماموران پلیس جهت تحقیقات ابتدایی از صحت و سقم ادعای شاکی و جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد. / رکنا

اخبار حوادث | قتل شوگرمامی در لاهیجان توسط مرد 42 ساله

اواخر هفته گذشته مردی به یکی از کلانتری‌های شهرستان زاهدان در استان سیستان و بلوچستان رفت و مدعی شد که 10روز قبل‌تر همسر خود را در شهرستان لاهیجان به قتل رسانده و جسدش را در خانه ویلایی او دفن کرده است. این مرد گفت: مدتی قبل به‌طور موقت با همسرم که حدودا 70ساله بود ازدواج کردم. او قبل از من ازدواج ناموفق دیگری داشت و مدتی پس از اینکه به عقد هم درآمدیم، اختلافات‌مان شروع شد.

 این اختلافات تا آنجا ادامه داشت که حدود 10روز پیش در خانه‌ ویلایی‌اش در روستای بازکیاگوراب لاهیجان با هم درگیر شدیم و آنقدر عصبانی بودم که او را به قتل رساندم. پس از آن هم جسدش را در گودالی که زیر پله‌ها حفر کرده بودم دفن کردم و از آن شهر گریختم و به زاهدان آمدم اما به‌دلیل عذاب وجدان تصمیم گرفتم خودم را تسلیم کنم. مرد 42ساله همسر 70ساله‌اش را به قتل رساند

با اعترافات این مرد، ماجرا به پلیس آگاهی استان گیلان مخابره شد و متهم در اختیار آنها قرار گرفت. او روز جمعه همراه با مأموران به محل جنایت رفت و پس از دقایقی حفاری، جسد زن 70ساله از دل خاک بیرون کشیده شد و برای بررسی‌های بیشتر در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت. به‌گفته سرهنگ حمید محمدی‌نسب، برای متهم قرار بازداشت صادر شده و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

اخبار حوادث | قتل راننده تاکسی به خاطر جای پارک

قتل راننده تاکسی مرداد ۹۸ رخ داد.درگیری راننده تاکسی با یک راننده دیگر منجر به قتل شد.پزشکی قانونی راننده قتل را بررسی کرد.راننده سمند ۱۰ درصد در قتل مقصر شناخته شد.رسیدگی به پرونده قتل ادامه دارد. مرداد ماه سال ۹۸، رسیدگی به پرونده درگیری منجر به قتل در محدوده میدان انقلاب،در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت. در این پرونده راننده میانسال پژو تاکسی در پی درگیری با یک راننده سمند به زمین خورده و جان خود را از دست داد و راننده سمند به اتهام قتل بازداشت شده و تحقیقات قضایی آغاز شد.

متهم که راننده خودروی سمند بوده و نقاش ساختمان است،در تحقیقات اولیه اظهار داشت که درگیری با رانندگی تاکسی به دلیل کج پارک کردن خودرو سمند در مسیر توقف تاکسی اتفاق افتاده بود.سپس منجر به فحاشی و درگیری فیزیکی شده که در درگیری ناگهان راننده تاکسی به زمین افتاده و منجر به فوت او می شود.

کمیسیون پنج نفره پزشکی قانونی بعد از معاینه جسد و در گزارشی اعلام کرد که متوفی به عارضه قلبی دچار بوده و درگیری و نزاع در تسریع مرگ او موثر بوده است.به همین دلیل راننده خودرو سمند ۱۰ درصد در مرگ راننده تاکسی مقصر شناخته شد و پرونده قضایی در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای جنایی تهران نزد بازپرسی صادقی در حال رسیدگی است.

اخبار حوادث | سر بریدن عرفان درخشان پسر 11 ساله در پارس آباد

اخبار حوادث

روز 19شهریور امسال به هلال‌احمر شهرستان پارس آباد در استان اردبیل خبر رسید که پسر 11ساله‌ای به‌نام عرفان در کانال آبی در حوالی این شهر غرق شده است. بعدازظهر آن روز عرفان به همراه پسرعمه 18ساله‌اش برای ماهیگیری به حوالی کانال آب فتحعلی قشلاقی در اطراف روستای خلیل‌لو رفته بودند که حوالی عصر، پسرعمه عرفان درحالی‌که وحشت‌زده بود خود را به خانه آنها رساند و مدعی شد که عرفان به داخل کانال آب سقوط کرده است. او می‌گفت که سرگرم ماهیگیری در کنار کانال بودند که ناگهان پای عرفان سر خورد و به داخل کانال افتاد و وی هرچه تلاش کرد نتوانست او را نجات دهد.

از همان زمان تیم‌های هلال‌احمر برای پیدا کردن پسربچه غرق شده راهی کانال آب شدند و جست‌وجوی غواصان برای یافتن عرفان شروع شد. هر چند هوا تاریک شده بود اما غواصان و مردم محلی دست به‌دست هم داده بودند تا شاید بتوانند پسربچه غرق شده را از داخل کانال بیرون بکشند اما تلاش آنها نتیجه‌ای نداشت. جست‌وجوی غواصان هلال‌احمر تا 6روز دیگر هم ادامه داشت تا اینکه اتفاق عجیبی افتاد.

پنجشنبه گذشته بود که به مأموران پلیس پارس‌آباد خبر رسید جسد پسربچه‌ای در گودالی حوالی روستای خلیل‌لو پیدا شده است. جسد داخل گودالی در نزدیکی روستا و نرسیده به کانال آب فتحعلی قشلاقی و در یک گودال دفن شده بود اما با گذشت زمان، حیوانات آن را از داخل گودال بیرون کشیده بودند و یکی از رهگذران که در حال عبور از آن حوالی بود با دیدن جسد پلیس را خبر کرده بود. با حضور مأموران در محل معلوم شد که جسد متعلق به عرفان 11ساله است. همان پسربچه‌ای که تا آن زمان تصور می‌شد داخل کانال آب غرق شده و غواصان در جست‌وجوی او بودند. او اما غرق نشده بود و بررسی‌ها نشان می‌داد که به طرز هولناکی با چاقو به قتل رسیده و عامل جنایت جسد وی را داخل گودال دفن کرده است.

دستگیری پسرعمه قاتل

سرنوشت هولناک عرفان، دل مردم روستای خلیل‌لو که عرفان و خانواده‌اش در آنجا زندگی می‌کنند را به درد آورده بود. بی‌شک پسرعمه‌ او که پیش از این مدعی شده بود عرفان هنگام ماهیگیری به داخل کانال آب سقوط کرده و غرق شده اسرار این جنایت را می‌دانست. دستور بازداشت وی صادر شد اما پسر 18ساله که در جریان پیدا شدن جسد پسردایی‌اش قرار گرفته بود، فراری شده بود. فرار متهم زمان زیادی طول نکشید و مأموران پلیس در جریان بررسی‌های تخصصی مخفیگاه او را شناسایی و وی را دستگیر کردند. سیدعبدالله طباطبایی، دادستان اردبیل گفت: متهم پس از دستگیری به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و گفت که پس از قتل پسردایی‌اش، برای اینکه تحقیقات پلیس را منحرف کند، به دروغ مدعی شده که وی هنگام ماهیگیری در کانال آب غرق شده است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متأسفانه اختلافات خانوادگی و کری‌خوانی‌های بین جوانان و نوجوانان، انگیزه اصلی او از قتل پسربچه 11ساله بوده است. براساس این گزارش، تحقیقات در این پرونده از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی استان اردبیل ادامه دارد.

اخبار حوادث | بلعیده شدن کامیون در خیابان های تهران

اخبار حوادث

سرهنگ علی همه خانی ضمن بیان این خبر گفت : صبح امروز  و در ساعت 07:45  یک فقره نشست آسفالت   در محدوده  خیابان احسان تقاطع سیزدهم در منطقه خاک سفید روی می دهد .

 سرهنگ همه خانی ادامه داد : کامیونتی نیز که در این محدوده در حال تردد بوده از سمت چرخ جلو به داخل این فرورفتگی افتاده که در این حادثه کامیونت باعث شکستگی لوله آب اصلی می گردد که این مورد  به حوادث قبلی اضافه می شود . وی افزود : نشست آسفالت ، افتادن کامیونت به داخل این فرونشست و ترکیدن لوله آب اصلی را در نظر بگیرید که باعث تشدید ترافیک صبحگاهی در این محدوده گردید .

سرهنگ همه خانی بیان داشت : این حادثه در ابتدا باعث ایجاد بار ترافیکی بدلیل  تغیر مسیر خودروها در این محدوده گردید ولی با اعمال محدودیت به سمت شرق  و اختصاص مسیر جایگزین ترافیک و تردد ها کنترل گردید

معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک  پلیس راهور تهران بزرگ : به دلیل اهمیت موضوع و جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ، بلافاصله عوامل راهور منطقه 4 پلیس راهور فاتب و  به موقع در محل حاضر بودند  و نسبت به ایمن سازی محدوده و  روان سازی ترافیک اقدام کردند.

سرهنگ همه خانی  از رانندگان  خواست تا حین مواجه با اینگونه حوادث به تماشا نایستند و به هشدارهای پلیس مستقر در محل دقت کرده و  از محل عبور نمایند تا تیم های امدادی بتوانند به موقع در محل حضور یافته اقدامات ایمنی خود را صورت دهند .

اخبار حوادث | قتل ساقی مشروبات الکلی بعد از جشن عروسی / در اسلامشهر رخ داد

اخبار حوادث

رسیدگی به این پرونده از سال 97 به دنبال وقوع درگیری خونین در پارکی در اسلامشهر آغاز شد .شواهد نشان می‌داد در درگیری درگیری دسته جمعی که رخ داده مرد ۳۵ ساله به نام فرید با ضربه چاقو کشته شده است .

پلیس در نخستین گام از بررسی‌ها به بازجویی از شاهدان پرداخت و دریافت عامل درگیری خونین مرد ۳۰ ساله ای به نام محمود بوده  که پس از درگیری در جشن عروسی دست به جنایت زده است .پلیس به ردیابی محمود پرداخت و با اطلاعاتی که از شرکت کنندگان در درگیری گرفته بود وی را ردیابی و بازداشت کرد .

محمود به درگیری خونین با قربانی اعتراف کرد و به بازسازی صحنه جرم پرداخت و با پیگیری های خانواده قربانی روشن شد مقتول دو همسر داشته و خانواده اش از این ماجرا بی اطلاع بوده اند. متهم در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند.

ابتدا همسر اول مقتول در جایگاه ویژه ایستاد و گفت : من و فرید سالها بود با هم زندگی می کردیم اما فرزند نداشتیم .بعد از کشته شدن او وقتی پیگیر پرونده شدم در دادسرا فهمیدم فرید زن صیغه‌ای داشته و به تازگی صاحب یک فرزند شده بود که از شنیدن این ماجرا شوکه شدم. همسر صیغه ای قربانی نیز از طرف فرزند صغیرش درخواست قصاص را مطرح کرد .

سپس محمود در جایگاه ویژه ایستاد و گفت:  ناخواسته در درگیری دنباله دار ساقی مشروب را کشته  است. او گفت شاهدانی دارد که دیده اند فرید دست بردار نبوده و چندبار به او حمله کرده بود و پس از ملاقات دوباره او در پارک ، درگیری خونین رخ داده است. با این ادعا  ادامه جلسه به بعد موکول شد.

در دومین جلسه رسیدگی به این پرونده وکیل اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کرد.

وقتی محمود در جایگاه ویژه ایستاد گفت: فرید مشروب می فروخت و من برای خرید مشروب سراغ او رفتم. ابتدا ۵۰ هزار تومان از من پول خواست اما چند ساعت بعد گفت بابت فروش مشروب باید ۷۰ هزار تومان به او پول بدهم .وقتی با پول برای گرفتن مشروب مقابل خانه اش رفته بودم حرفش را عوض کرد و ۸۰ هزار تومان پول خواست و همین موضوع باعث درگیری ابتدایی ما شد .

وی ادامه داد :همان شب وقتی در جشن عروسی یکی از همسایه ها یکدیگر را دیدیم با هم درگیر شدیم .اما دعوا با میانجگری دوستان من پایان یافت ولی دعوا میان ما تمام نشده بود. نیمه شب باردیگر در پارک یکدیگر را ملاقات کردیم که درگیری میان ما بالا گرفت .دوستان من و فرید هم در آن درگیری حضور داشتند.

این متهم گفت: در درگیری که در پارک رخ داده بود فرید با چاقو به سرم زد که زخمی شدم و دوستانم مرا به بیمارستان رساندند اما وقتی بازگشتم او بار دیگر به سمت من حمله ور شد. حتی چاقویی را که به سمتم پرت کرده بود باعث شد زیر حنجره ام صدمه ببیند. من هم در دفاع از خودم چاقو یی را که در جیب داشتم بیرون آوردم و به سمت او پرتاب کردم که چاقو ناخواسته به سینه او برخورد کرد .

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود به قضات گفت: باور کنید من قصد کشتن فرید را نداشتم و درگیری میان ما طولانی بود.او خودش دست بردار نبود و دعوا را ادامه می داد.من از قتل فرید پشیمان هستم.

سپس چهار متهم شرکت کننده در دعوا که همگی با قرار وثیقه آزاد بودند یک به یک به دفاع پرداختند .آنها همگی ادعا کردند برای میانجگری وارد دعوا شده و ضربه ای به قربانی نزده بودند و درگیری دنباله دار قاتل و مقتول چندبار رخ داده بود. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

اخبار حوادث | روش های عجیب برای قاچاق مواد مخدر در متروی تهران

اخبار حوادث

 محموله‌های افیونی‌شان را در بسته‌های عجیب و غریب پنهان می‌کنند؛ به این امید که دست پلیس به آنها نرسد اما در اغلب موارد این مأموران پلیس هستند که دست بالا را دارند. این ماجرای قاچاق مواد‌مخدر در مترو است. با اینکه تعداد تبهکارانی که به وسیله مترو محموله‌های مواد‌مخدر را حمل یا در شهر زیرزمینی موادفروشی می‌کنند چندان زیاد نیست اما مأموران پلیس مترو حواس‌شان به همه‌‌چیز هست و تاکنون توانسته‌اند تعدادی از حمل‌کنندگان و فروشندگان مواد‌مخدر در مترو را شناسایی کنند. در این گزارش به پرونده دستگیری چند نفر از قاچاقچیان مترو می‌پردازیم.

از قالی‌شویی تا حمل مواد مخدر

ماموران پلیس متروی تهران مدتی قبل در ایستگاه راه‌آهن به جوانی که یک چمدان چرخدار همراهش بود مشکوک شدند. آنها او را به‌طور نامحسوس تحت‌نظر گرفتند. او سردرگم بود و به‌نظر می‌رسید چشم انتظار فرد دیگری است. این شرایط حدود 40دقیقه ادامه پیدا کرد تا اینکه مأموران سراغ او رفتند و وقتی به بازرسی چمدانش پرداختند داخل آن مقدار زیادی تریاک کشف کردند. با اینکه دست او برای پلیس رو شده بود اما مدعی شد از محتویات چمدان اطلاعی نداشته اما قبول کرده در قبال دریافت 2میلیون تومان چمدان را از یکی از استان‌های مرکزی کشور با قطار به تهران بیاورد. اظهارات متهم در حالی بود که مأموران در چمدان 11کیلو تریاک کشف کرده بودند. متهم در این‌باره گفت: در شهرمان قالی‌شو بودم اما مدتی قبل یکی از دوستانم پیشنهاد کرد برای بهتر‌شدن وضعیت مالی‌ام با او همکاری کنم. او چند وقت یک‌بار بسته‌ای به من می‌داد تا با قطار به تهران ببرم و به صاحبش برسانم. امروز هم با چمدان به تهران رسیدم و در ایستگاه مترو منتظر صاحب آن بود. من اطلاعی نداشتم که داخل چمدان مواد‌مخدر است که دستگیر شدم.

سوغاتی؛ تریاک

بعضی از ایستگاه‌های مترو مثل ترمینال جنوب و راه‌آهن برای پلیس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که از طریق این ایستگاه‌ها مسافران از شهرهای مختلف وارد پایتخت می‌شوند و ممکن است بسته‌های مشکوکی همراه داشته باشند. مدتی قبل مأموران ایستگاه متروی ترمینال جنوب در حال گشتزنی در سکو بودند که توجه‌شان به 2مرد جوان جلب شد. آنها همراه دو چمدان دستی چرخ‌دار در حال ورود به ایستگاه بودند که مأموران به آنها مشکوک شدند. 2مرد جوان با دیدن مأموران رنگ‌شان پریده و دست و پای‌شان را گم کرده بودند. در این شرایط بود که آنها برای بازرسی به ایستگاه پلیس مستقر در مترو هدایت شدند. در بازرسی چمدان‌ها مشخص شد یک طرف آنها از طرف دیگر سنگین‌تر است که پس از بررسی بیشتر مشخص شد در جداره داخلی یکی از چمدان‌ها حدود 3کیلو‌و۲۸۰گرم و در دیگری 5کیلو‌و۷۸۰گرم تریاک جاسازی شده است. متهمان وقتی تحت‌بازجویی قرار گرفتند گفتند که با یکدیگر همشهری هستند و از یکی از شهر‌های جنوبی کشور به تهران آمده‌اند و قصد فروش محموله مواد‌مخدر در تهران را داشتند.

ساقی مترو

بعضی از افرادی که به اتهام همراه داشتن مواد‌مخدر در مترو دستگیر می‌شوند نیت‌شان حمل محموله با مترو است اما بعضی دیگر در مترو موادفروشی می‌کنند؛ مثل مرد میانسالی که مدتی قبل در ایستگاه متروی قلهک دستگیر و در بازرسی او تعداد زیادی بسته‌های کوچک مواد‌مخدر که آماده فروش شده بود کشف شد. ماجرا از این قرار بود که از مدتی قبل به مأموران پلیس مترو خبر رسید مردی در ایستگاه موادمخدر می‌فروشد.  در این شرایط مأموران به کمین او نشستند و چند روز بعد مردی با مشخصات فرد مورد‌نظر را در ایستگاه دیدند و وی را بازداشت کردند. بازرسی بدنی این مظنون کافی بود که تا تعداد زیادی بسته‌های آماده فروش تریاک از او کشف شود. این بسته‌ها در بسته‌های ۳ تا ۲۵ گرمی آماده شده بود و در مجموع ۱۶۰گرم وزن داشت. متهم در اعترافاتش گفت: یک‌سال است که از یکی از استان‌های غربی کشور به تهران آمده‌ام و چون کار مناسبی نداشتم مشغول فروش مواد‌مخدر در مترو شدم.