مه شو : اخبار زنده را در سایت مه شو بخوانید. این خبر هر یک ساعت آپدیت شده و اخبار زنده و فوری در آن قرار می گیرد. اخبار زنده امروز : علی دایی مهمان بشیکتاش ترکیه در لیگ قهرمانان اروپا ، اخبار زنده امروز : قیمت هویج به کمتر از ۱۰ هزار تومان می‌رسد

 

اخبار زنده | کاهش حداقل سن ثبت‌نام برای تزریق واکسن در اکثر استانها 

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: از هم‌اکنون، افراد طبق گروه‌های سنی زیاد می‌توانند به سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون مراجعه و زمان و محل دریافت واکسن را انتخاب فرمایند:

استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی،  خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، لرستان ، همدان و یزد: متولدین ۱۳۸۳ و قبل از آن

استان‌های بوشهر و هرمزگان: متولدین ۱۳۷۸ و قبل از آن

استان‌ مرکزی: متولدین ۱۳۷۵ و قبل از آن

استان کهگیلویه و بویراحمد: ۱۳۷۰ و قبل از آن

استان‌های گیلان و مازندران: متولدین ۱۳۶۸ و قبل از آن، و همچنین متولدین ۱ مهر ۱۳۸۲ تا ۱ مهر ۱۳۸۳

برای ثبت‌نام در هیچ استانی، نیاز به داشتن پرونده بهداشتی نیست.

از مردم عزیز صمیمانه تقاضا می‌شود برای جلوگیری از ازدحام، معطلی و احتمال انتقال بیماری، قبل از مراجعه به مراکز واکسیناسیون حتما از سامانه نوبت بگیرند./ایسنا 

 

اخبار زنده | علی دایی مهمان بشیکتاش ترکیه در لیگ قهرمانان اروپا

هفته گذشته در حالی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا آغاز شد که در رقابت‌های گروه G و دوئل میان تیم‌های دورتموند و بشیکتاش، یک میهمان ویژه ایرانی در ورزشگاه وودافون آره‌نا ترکیه حضور داشت و از نزدیک این مسابقه حساس را که با برتری دورتموندی‌ها به پایان رسید، نظاره‌گر بود؛ این میهمان ویژه کسی جز علی دایی، اسطوره فوتبال ایران و آقای گل سابق فوتبال جهان نبود.

 

اخبار زنده | فوتی‌های کرونا در تهران به عدد ۱۰۰ رسید

درمان-کرونا

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س): آمار متوفیان در تهران ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و این روند امیدواریم ادامه پیدا کند. در حال حاضر آمار متوفیان شهر تهران به حدود ۱۰۰ نفر رسیده است و امیدواریم این آمار در روزهای آتی دو رقمی شود. مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا: فوتی‌های کرونا در پایتخت طی روزهای اخیر نسبت به ماه گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته و در مرز دو رقمی شدن قرار دارد. در حال حاضر بر اساس آخرین آمار ۱۰۰ نفر فوتی کرونا طی روزهای اخیر در بهشت‌زهرا سلام‌الله علیها کفن و دفن آنها انجام گرفته است.

 

اخبار زنده | قیمت هویج به کمتر از ۱۰ هزار تومان می‌رسد

 آب هویج

اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران: بنابر وعده های قبلی، قیمت هویج کاهش یافته و هم اکنون بازار این محصول به ثبات رسیده است. طی روزهای آتی قیمت هویج به کمتر از ۱۰هزار تومان می‌رسد. افزایش کنونی قیمت هندوانه مقطعی است و با آغاز فصل سرما و کاهش تقاضا، قیمت در بازار افت خواهد کرد.

 

اخبار زنده | بلیط هواپیمای اربعین نجومی شد

نرخ بلیط هواپیمای اربعین چند روز پیش اعلام شد که از فرودگاه‌های کشور به جز مشهد به عراق، مبلغ رفت و برگشت هر نفر مجموعا ۵میلیون تومان در نظر گرفته شده تا در این ایام افزایش نرخ بلیط رخ ندهد؛ کسانی که فقط رفت را هوایی می‌روند، مبلغ ٣/٢٠٠/٠٠٠ تومان و از مشهد هم ۴میلیون تومان خواهند پرداخت.این درحالی است که هم‌اکنون قیمت بلیط یک طرفه فقط به ۴۰میلیون‌ تومان رسیده است؛ نکته جالب‌تر اینجاست که بلیط برگشت که تعیین قیمتش با عراقی‌هاست ارزانتر است.

 

اخبار زنده | کلاس اولی‌ها پنج‌شنبه اول مهر به مدارس می‌روند

کرونا

وزارت آموزش و پرورش: جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها برای نوآموزان پیش‌دبستانی و کلاس اولی‌ها، روز پنج‌شنبه اول مهرماه بصورت نمادین در سراسر کشور برگزار خواهد شد. آیین آغاز سال تحصیلی روز شنبه، سوم مهرماه با حضور ریاست محترم جمهور و نواختن زنگ یکی از مدارس کشور، برگزار خواهد شد.

 

اخبار زنده | انفجار خط لوله گاز در هورالعظیم

انفجار ناشی از نشت خط انتقال گاز به یکی از شرکت های نفتی فعال در تالاب هورالعظیم (هویزه) یک کشته و ٢مصدوم برجای گذاشت .کشته و مصدومان از صیادان محلی بودند./ عصرجنوب

 

اخبار زنده | جزئیات آزمون‌های مهم ۱۴۰۱ اعلام شد / ثبت‌نام کنکور از ۱۰ بهمن

سازمان سنجش آموزش: ثبت‌نام برای آزمون دکتری (Ph.D) از روز دوشنبه اول آذر ماه جاری شروع می‌شود و تا هشتم این ماه ادامه دارد. این آزمون در روز جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۱ نیز از روز سه‌شنبه ۱۶ آذر سال جاری آغاز می‌شود و تا ۲۳ این ماه ادامه دارد. این آزمون در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. ثبت‌نام برای شرکت در کنکور ۱۴۰۱ نیز از روز یکشنبه ۱۰ بهمن امسال آغاز می‌شود و تا روز یکشنه ۱۷ این ماه ادامه دارد.  این آزمون نیز در روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه، جمعه و شنبه ۸ تا ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

 

اخبار زنده | متهم ردیف اول پرونده مفتاح رهنورد فوت کرد

عزیز زاده قصاب وکیل شکات پرونده مفتاح رهنورد: میثم رضایی متهم ردیف اول پرونده کثیر الشاکی مفتاح رهنورد روز گذشته در یکی از بیمارستان‌ها فوت کرد.

از آنجایی که این پرونده متهمان دیگری هم دارد، پس از فوت متهم ردیف اول روند رسیدگی متوقف نخواهد شد. پرونده مفتاح رهنورد هزار و ۶۰۰ شاکی دارد و از سال ۹۷ در دست رسیدگی بود.

شاکیان این پرونده خودرو پیش خرید کرده بودند، اما خودرویی به آن‌ها تحویل داده نشده و همین موضوع منجر به ورود ضرر و زیان به خریداران شد./باشگاه خبرنگاران

 

تأمین سلامت دانش‌آموزان و معلمان بر فعالیت‌های آموزشی تقدم دارد

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه ای در خصوص بازگشایی مدارس، اعلام کرد: تمام مرتبطین با نظام آموزش کشور اعم از معلمین، والدین و اعضای خانواده های دانش آموزان، رانندگان سرویس مدارس در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند. تامین بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش برای توسعه زیرساخت های بهداشت مدارس در اولویت قرار گیرد. 

پایش و مراقبت از سلامت دانش آموزان در مدرسه و همکاری با ناظران بهداشتی صورت گیرد. بازگشایی  تدریجی مدارس با ارزیابی های بهداشتی و حداکثر آمادگی با اولویت مدارس (روستایی و عشایری ،کارگاهی و مهارتی) انجام شود.تعداد افراد در کلاس ها با احتساب ۱.۵ متر فاصله و ۲.۲۵ متر مساحت برای هر نفر در نظر گرفته شود.