با این حال که دنیای آرایش و زیبایی همواره در حال تغییر است ، یک نکته ی روشن وجود دارد : رژ لب تیره هیچگاه از چرخه ی مد خارج نمی شود . چه چیزی از یک رژ به رنگ تیره جذاب تر است ؟ هر چند ، اگر به دنبال این جذابیت تیره رنگ هستید ، نکاتی وجود دارند که باید رعایت کنید تا از مشکلات بعد از آن پیشگیری شود . با این مطلب همراه شوید تا به باید ها و نباید ها را در استفاده از رژ تیره پی ببرید .

سطح لب باید نرم و بدون پوسته باشد

رژ های تیره می توانند بسیار شکننده باشند . گاهی حتی بهترین برند ها نیز لب را خشک می کنند . بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل این است که اول سطح لب را بدون پوسته نمایید . بسیاری از برند های رژ لب اسکراب لب های خوبی را برای لایه برداری ارئه می دهند . اما چرا از اسکراب لب خانگی خود استفاده نمی کنید ؟ کمی شکر خام را با با عسل و روغن نارگیل ترکیب کنید تا خمیری روان تشکیل شود و با حرکات دورانی روی لب ها ماساژ دهید . حال از بین رفتن پوسته ها و سلول های مرده ی روی پوست را تماشا کنید !

لب ها را خشک کنید

هرچند لب های مرطوب و برجسته آرزوی بسیاری از خانم ها است ، وقتی صحبت از رژ لب تیره به میان می آید ، رطوبت لب را از بین ببرید . این نکته خصوصا در استفاده از رژ ها ی مات بسیار مهم است . شاید فکر کنید این با نکته ی قبلی در تناقض باشد ، زیرا رژ تیره لب ها را خشک می کند . اما ، بعد از استفاده از اسکراب لب ، به لب ها مرطوب کننده ی مخصوص لب بزنید و به سراغ اتمام بقیه ی قسمت های آرایش خود بروید . بعد از تمام شدن آرایش ، لب ها بیشتر رطوبت را به خود جذب کرده اند ، بنابراین مرطوب کننده ی باقی مانده را از لب پاک کنید و رژ لب را بکارگیرید . با این کار رژ لب دوام بیشتری خواهد داشت .

به رنگ پوست خود توجه کنید

در نظر گرفتن تناژ پوست نکته ی دیگری است که باید در استفاده از رژ لب تیره به آن توجه نمایید . رنگ رژ را با توجه به میزان تیرگی یا روشنی پوست خود انتخاب کنید . با این حال که رژ لب های با تن آبی برای پوست های تیره نیز مناسب اند ، اما به خوبی رنگ پریدگی پوست را می پوشانند . پوست های روشن تر می توانند خیلی راحت از رنگ های قرمز تیره و یا آلبالویی بهره ببرند . اما رژ لب مناسب برای تمام رنگ پوست ها رژ با تناژ نارنجی است . اگر در چهره ی شما تناژ زیتونی وجود دارد شرابی را حتما امتحان کنید .

رژ لب باید با دیگر قسمت های آرایش هماهنگ باشد

اشتباه بیشتر خانم ها هماهنگ کردن یک رژ لب تیره با آرایش اسموکی و تیره ی چشم ها است . بی تعارف باید بگوییم ، تنها زمانی این آرایش را انتخاب کنید که چهره ای بربر گونه می خواهید ! اما اگر به دنبال آرایشی معقول تر هستید ، تعادل را رعایت نمایید . بهترین زمان استفاده از رژ لب تیره وقتی است که از یک سایه ی خنثی و یا ملایم در پشت چشم ها و یک هایلایت زیبا در چشم ها استفاده کرده اید . آرایش ساده ی چشم ها بهترین گزینه برای رژ لب های تیره هستند .

براش لب مهم است

بهتر است از یک براش لب استفاده کنید ، اکثر ما هنگام استفاده از چنین رژ لب های با یک فاجعه رو به رو می شویم . همیشه فرم لب پایینی به خوبی کامل می شود ، اما درباره ی لب های بالایی انگار به هیچ نحوی نقص های رژ لب از بین نمی رود . این موضوع در خانم هایی که لب های بالایی باریک تری دارند دردسر بیشتری ایجاد می کند . اما براش لب وسیله ای است که به کمک شما می آید . اگر اخیرا ست براش های آرایشی را خریده باشید ، حتما براش رژ لب را در میان آنها خواهید یافت . با این وسیله کنترل بیشتری هنگام استفاده از رژ لب خواهید داشت .

استفاده از لایه ی دوم روی رژ لب

سال گذشته بیشتر رژ های تیره ی مات مد بوده ، اما امسال کمی برق به آنها اضافه شده است . البته نباید روی رژ لب تیره از برق لب استفاده کنید ، راهکارهای بهتری نیز وجود دارند . لایه ی فیکس کننده ی رژ لب امروز در تمام فروشگاه های لوازم آرایشی یافت می شود .آنها برق مصنوعی و غیر طبیعی ندارند ، اما درخششی ملایم و برجستگی خاصی به لب ها می بخشند .

قسمت های اضافی را پاک کنید

قبول کنید ، رژ لب تیره می تواند در هم و شلخته به نظر آید . اما گام هایی وجود دارد که میکاپ آرتیست های حرفه ای از آن برای فیکس کردن رژ لب تیره استفاده می کنند . اول اینکه ، وقتی از رژ لب خود استفاده کردید ، لبه های آن را با استفاده از یک کانسیلر تمیز کنید . اینکار از پخش شدن رژ در طول روز هم جلوگیری می کند . بعد یک دستمال کاغذی بردارید و روی لب ها قرار دهید . دستمال را زیاد به لب ها نفشارید . این کار مواد اضافی را از لب ها جدا می سازد .

سر خود را بالا بگیرید

مهم نیست چقدر برای استفاده از رژ لب وقت می گذارید ، باید موقع رژ زدن سر خود را بالا بگیرید .