هشت سال از جذب و استخدام پنج هزار مربی قرآن در تمامی استان‌ها می‌گذرد، معلمانی که در سال ۱۳۹۱ با عنوان قراردادی جذب شدند، به امید اینکه پس از مدتی معیّن به عنوان نیروی پیمانی ادامه خدمت دهند، اما کماکان ۳۰۰ معلم هنوز به بهانه‌‌هایی تبدیل وضعیت نشده‌اند.

از پنج هزار مربی حدود چهار هزار و ۷۰۰ نفر از استان‌های مختلف تبدیل وضعیت شدند، اما هنوز معلمانی از استان‌های البرز، آذربایجان غربی، گیلان، گلستان، قم، سمنان، مرکزی و ... هنوز پس از هشت سال در وضعیت قراردادی به سر می‌برند.

امروز، ۲۷ آبان‌ماه، برای دومین بار در سال جاری این معلمان جامانده در مقابل خانه ملت به امید احقاق حق و با توجه به وعده‌های داده شده، اما اجرا نشده، تجمع کردند. بنا بر گفته یکی از معلمان حاضر در این تجمع، وزیر آموزش و پرورش قول رسیدگی دادند و این موضوع را به امور استخدامی ارجاع دادند و متأسفانه تاکنون جوابی دریافت نشده است و خبر تبدیل وضعیت ۷۳ هزار نفر در آموزش و پرورش و عدم دربرگیری ما معلمان قرآن دوباره ما را به اینجا کشاند.

وی تصریح کرد: این تجمع را در قالب محفل قرآنی برگزار کردیم. همچنین به نمایندگان حاضر نیز مدارک مربوطه و سوابق تحصیلی و فعالیت قرآنی این جمع را ارائه کردیم.

یکی دیگر از معلمان شرکت‌کننده در این تجمع اظهار کرد: پنج هزار نیروی قرآنی در سال ۹۱ به صورت قرارداد کار معین جذب شدند. در همان ابتدا نامه تبدیل وضعیت به پیمانی آمد و از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ معلم در زمان واحد تبدیل وضعیت شدند، اما بعضی از استان‌ها سهل‌انگاری کردند و اسامی ۵۰۰ نفر باقی ماند. همچنین برخی از مسئولان وقت ادارات آموزش و پرورش نیز اسامی معلمان را به دلخواه فرستادند که با رایزنی‌ها، ۲۰۰ نفر دیگر تبدیل وضعیت شدند، اما ۳۰۰ نفر دیگر هنوز جا مانده‌اند و از مزایایی چون افزایش‌ حقوق، رتبه‌بندی معلمان، حق معاونت، مدیریت و همسان‌سازی حقوق بی‌بهره‌اند.

یادآور می‌شود در زمان وزارت آقای فانی از معلمان قرآن در حوزه پرورشی استفاده شد و تاکنون قریب به اتفاق معلمان جذب‌شده سال ۹۱ به عنوان معلمان پرورشی مشغول به فعالیت هستند.