مه شو زن و شوهرکه هم دیگر رو دوست دارن همیشه عاشق ومونس هم می مانند  و خیلی ها پس از چند سال زندگی به قدری به هم وابسته وعاشق می شوند که دوست دارند پس از مرگ هم نزدیک به هم دفن شوند اما طبق برخی رسومات اگر زن و شوهر از یک قوم نباشند اجازه ی دفن آنها در یک مقبره صادر نمی‌شود.

سنگ+قبر

 

"گریوز" یک زن کاتولیک و شوهرش پروتستانی بود که اجازه نداشتند بعد از مرگ با یکدیگر در یکجا به خاک سپرده شوند. در قسمت پروتستان این قبرستان "ون گورکام"، سرهنگ سواره نظام هلندی و مامور عالی دولت دفن شد اما همسر او در کلیسای کاتولیک دفن شده است.

آن ها در سال 1842 ازدواج کرده بودند، بانو 22 ساله و سرهنگ 33 ساله، پروتستانی و جز طبقه اعیان بود. زندگی آنها مشکلی نداشت تا اینکه مرگ و دفن آنها خبرساز شد چراکه آن دو بر اساس قوانینی خاص، اجازه ی دفن در کنار یکدیگر را نداشتند و این موضوع باعث ناراحتی خانم "گریوز" شد و تصمیمات او باعث شد که همهمه ای در شهر رورموند به وجود آید.

 

این زن عاشق بعد از مرگ همسرش تصمیمی برای محل دفن خود گرفت که در عین رعایت قانون توانست در کنار همسرش و نزدیک ترین جای ممکن به او دفن شود.

 

 

قبر-زن-و-شوهر

سرهنگ پس از 38 سال ازدواج، در سال 1880 فوت کرد و در قسمت پروتستان در مجاور دیوار دفن شد. همسرش در سال 1888 درگذشت و تصمیم گرفت در مقبره خانوادگی دفن نشود، اما در طرف دیگر دیوار نزدیک ترین جایی که می توانست به شوهرش برسد دفن شود تنها یک دیوار ما بین این زوج بود.