مه شو: کرونای دلتا پلاس | متخصصان می‌گویند علامت‌های کرونای دلتا پلاس با کرونای قبلی فرق می‌کند. علائم کرونای دلتا پلاس با آبریزش بینی، تب و گلو درد آغاز می‌شود و شبیه سرماخوردگی است که در کمتر از ۴۸ ساعت علائم آن بروز می‌کند. سه تا چهار روز این علائم وجود دارد و سپس به درگیری ریه می‌انجامد. درگیری ریه در کرونای دلتا پلاس تاکنون مانند ویروس انگلیسی بوده است.بنا بر این گزارش، حتی افرادی که واکسن زده‌اند نیز در معرض خطر کرونای دلتا پلاس قرار دارند و ممکن است آن را به دیگران منتقل کنند؛ بنابراین باید شیوه نامه‌های بهداشتی به‌طور کامل رعایت شود.

 

علائم کرونای دلتا پلاس چیست؟

تب در این کرونای دلتا پلاس معمول است و مقدار تکثیر کرونای دلتا پلاس در بدن فرد مبتلا بسیار بالاتر از چیزی است که در شروع این عالم‌گیری مشاهده شده است و فرد مبتلا پس از 3 یا 4 روز به شدت مریض می‌شود.

در بریتانیا در حال حاضر 91 درصد موارد ابتلا از کرونای دلتا پلاس هستند و این بیماران علایمی چون سردرد، گلودرد و آبریزش بینی دارند.

جوان‌ترها هنگام ابتلا به کرونای دلتا پلاس ممکن است احساس سرماخوردگی داشته باشند اما این ویروس را به افرادی که در خطر ابتلای شدید هستند منتقل کنند. همچنین افراد مبتلای بدون علامت هم می‌توانند این ویروس را به دیگران سرایت دهند.

افراد باید مراقب علایمی مانند سرفه، تنگی نفس، سردرد، خستگی، از دست دادن حس بویایی یا چشایی باشند.

 

نکته ای درباره کرونای دلتا پلاس:

** تاکنون درمان اختصاصی برای درمان ویروس کرونا یافت نشده و بنابر آخرین یافته های علمی و پزشکی برای نوع کرونای دلتا پلاس نیز درمان خاصی وجود نداشته و تفاوتی با نوع دیگر ویروس ندارد و همان داروهایی که برای انواع ویروس کرونا وجود دارد برای درمان نوع دلتا نیز مورد استفاده قرار می گیرد.