مه شو : سینا سرلک خوانندهٔ موسیقی سنتی و پاپ ایرانی است. سینا سرلک یکی از خوانندگان مشهور ایرانی است. سینا سرلک چندی پیش از ایران به آمریکا سفر کرد. سینا سرلک در ارکستر پایور و ارکستر ملل نیز فعالیت داشته است. سینا سرلک پس از مدتی خبر جنجالی درباره خود افشا کرد.سینا سرلک سالهاست در آمریکا ساکن بوده  تا این  سینا سرلک امروز با انتشار استوری در صفحه اینستاگرامش خبر از ⁧ مهاجرت ⁩ دائمی خود داد.

76432171628505799

سینا سرلک خواننده از ایران مهاجرت کرد!  -  صدای شهرزاد هم رفت! + عکس

بیوگرافی سینا سرلک

    نام: سینا

    نام خانوادگی : سرلک

    تاریخ تولد : آبان 1361

    محل تولد:الیگودرز، ایران

    شغل : خواننده نوازنده

    سبک : سنتی پاپ سنتی

    سازها : تنبک

    سال های فعالیت : 1372 تا اکنون

سینا سرلک خواننده ونوازنده خوب کشورمان درآبان ماه سال 1361 در الیگودرز به دنیا آمد.

 

تحصیلات سینا سرلک

وی فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران است .

او یکی از شاگردان برجسته استاد محمدرضا شجریان می باشد، موسیقی را از دوران کودکی زیر نظر پدر و با ملودی های بختیاری شروع کرده است .وی در چند قطعه از آهنگهای سریال شهرزاد نیز به همراه محسن چاوشی به عنوان همخوان حضور داشته است که توانست در شناخته شدن او بیشتر کمک کند .البته وی پیش از این دو تیتراژ دیگر برای تلویزیون و به تازگی هم تیتراژ فیلم زیر سقف دودی را خوانده است .

نقش پدر ومادر سینا سرلک در استعدادیابی او

او به خاطر می آورد که در شش سالگی با صدای تار پدرش به وجد می آمده و پیش خود زمزمه می کرده است. {بهرام سرلک} مسئول امور فرهنگی *شهرستان الیگودرز* بود و محقق *موسیقی بختیاری*. وی همیشه مشغول جمع آوری قطعاتی بود که توسط پیران دهات اطراف خوانده می شد .

 

وقتی مادرش {سیمین} خواندن و زمزمه کردن کودک را به گوش می شنود بهرام را از آن با خبر می کند. کمی بعد پدر موسیقی دوستْ آموزش به پسرش را آغاز می کند – آواز همراه با نواختن تنبک. هدف او این بود که استعداد نهفته پسر را هدایت کند و از او موسیقی دانی بسازد که سنتهای بختیاری را حفظ کند. تلاش های پدر شش سال بعد به ثمر نشست. فرزندش نوجوانی شد و در رشته آواز و تنبک مقام اول را در بخش موسیقی نواحی *نهمین جشنواره فجر* ( 1372) ، و در بین بزرگان این موسیقی، کسب کرد .

 

شروع فعالیت از کودکی

کار خوانندگی را از سنین کودکی آغاز کرد و در هفت سالگی در سریال شاخه طوبی در سل1367 ترانه محلی خواند. وی نواختن تنبک را زیر نظر استادانی چون حسن جزایی و جمشید محبی فرا گرفت و پس از آن به مدت شش سال زیر نظر ناصر فرهنگ فر فعالیت خود را ادامه داد.سینا سرلک مدتی هم نزد کیوان ساکت به فراگیری تار مشغول بود.

سینا سرلک خواننده از ایران مهاجرت کرد!  -  صدای شهرزاد هم رفت!

شاگردی محمدرضا شجریان

سینا سرلک در رشته آواز و تنبک مقام اول را در بخش موسیقی نواحی در نهمین جشنواره فجر 1372 در سن یازده سالگی و در بین بزرگان این موسیقی را کسب کرد، بعد از آن جایزه بود که برای سینا اتفاق جریان سازی افتاد، نوازنده مشهور دوتار، حاج قربان سلیمانی ، سینا را به استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان، معرفی کرد و او سینا را به شاگردی پذیرفت.

 

کلاس درس با شجریان هر سه شنبه برگزار می شد و سینا هر هفته همراه با پدر یا مادرش از الیگودرز به تهران می آمد. فرقی نمی کرد زمستان است یا تابستان، فصل امتحانات است یا باید در مدرسه حضور داشته باشد. دو سال اول به آموزش تکنیک های صداسازی سپری شد .

 

جمله بندی های تحریری در موسیقی سنتی و دستگاهی را تحت نظر شجریان آموخت، آموخت که چگونه از قسمتهای مختلف دستگاه صوتی اش بهره گیرد، تکنیکهای «چکشی»، «بلبلی»، «دوتایی»، «تکی»، و تحریرهای «بالارونده» و «مخفی» را به کار بندد. پس از این، شش سال دیگر دستگاه ها و ردیف های آوازی را آموخت .

 

ازدواج و همسر سینا سرلک

سینا سرلک متاهل است و او در سال 1390 ازدواج کرده است . وی یک دختر به نام ساغر نیز دارد.

 

سینا سرلک و اقامت آمریکا

من در این پنج شش سالی که اقامت آمریکا را گرفته ام، در کارم بسیار مصمم تر شده ام آشنایی و لمس و بررسی هنر موسیقی در جوامعی مثل آمریکا برای من اتفاقات جالب توجه زیادی را در پی داشته و تجربیات و درس های زیادی را آموختم.

 

شهرت

سریال خانه ای در تاریکی و سریال مرده متحرک دو سریالی است که سینا سرلک تا به حال خوانندگی آنها را برعهده داشته است. صدای او در سریال شهرزاد به همراه محسن چاووشی در اذهان عمومی به یادگار مانده است .