مه شو : لعیا زنگنه بازیگر سینما و تلویزیون است. لعیا زنگنه اول مهر 1400 ، 56 ساله شد. لعیا زنگنه امسال به سوگ مادرش مهدیه موسوی نشست. پدر لعیا زنگنه مهندس یاشار زنگنه معاون اسبق نظام مهندسی استان اصفهان بود. لعیا زنگنه متاهل است و یک دختر دارد. او تا به حال تصویری از همسر و دخترش در فضای مجازی منتشر نکرده است. 

لعیا زنگنه

لعیا زنگنه چگونه به دنیا سینما و تئاتر راه پیدا کرد؟

با دعوت و اصرار جمشید بهمنی در زمان دانشجوی با بچه های تئاتر دانشگاه فعالیت خود را بصورت مبتدی آغاز کرد و رفته رفته در تئاتر با بازیگران مشهوری کار کرد در یکی از بازی های تئاتر رضا ایرانمنش با تمجید از بازی او را به غلامرضا رمضانی و او نیز به حمید لبخنده کارگردان معرفی کرد و به این شکل برای سریال در پناه تو انتخاب شد.

لعیا زنگنه

لعیا زنگنه بازیگری را با کدام فیلم آغاز کرد؟

در سال ۱۳۷۴ سریال در پناه تو به کارگردانی حمید لبخنده از شبکه دو پخش شد، سریالی که بسیار پر بیننده شد و بازیگرانی چون لعیا زنگنه، پارسا پیروز فر، رامین پرچمی و مرحوم حسن جوهرچی را به شهرت رساند.

لعیا زنگنه

ماجرای مهاجرت لعیا زنگنه به خارج از کشور

مدتی هم ایران نبودم بنابراین تعداد فیلم‌های سینمایی‌ ام محدود است گزیده کار کردم برای پذیرفتن هر نقش ابتدا باید گروه را دوست داشته باشم، حتی اگر کار هم ضعیف باشد چنانچه ارتباط مناسبی با گروه برقرار کنم حاضرم در فیلم حضور یابم.

لعیا زنگنه

لعیا زنگنه : عاشق فوتبالم

عاشق فوتبالم نمی‌ توانید تصور کنید وقتی من فوتبال می‌ بینم چه ریختی‌ ام اصلا یک آدم دیگر می‌ شوم شاید یکی از دلایلی که فوتبال را دوست دارم، همین است که کاملا زمان و مکان و همه‌ چیز از یادت می‌ رود.

لعیا زنگنه

همسر لعیا زنگنه کیست؟ | ماجرای ازدواج لعیا زنگنه

لعیا زنگنه بشدت محافظه کار است و کمتر مصاحبه می کند، اما او ازدواج کرده و صاحب یک دختر می باشد که حاضر نیست عکس او منتشر شود.

لعیا زنگنه

لعیا زنگنه و نمایشگاه نقاشی اش

خانم زنگنه که در بین نقاشان و هنرمندان تجسمی صاحب نام است اولین بار در سال ۲۰۱۰ نمایشگاه خود را در تورنتو برپا کرد سپس در نمایشگاه پازل تهران موجب حیرت طرفداران خود شد.

لعیا زنگنه

لعیا زنگنه دختر ثریا قاسمی است؟

خیر ، مدتها به دلیل شباهت بسیار زیاد لعیا زنگنه و ثریا قاسمی این دو سلبریتی را مادر و دختر صدا می زدند در حالی که لعیا زنگنه دختر ثریا قاسمی نیست.

لعیا زنگنه

لعیا زنگنه : تلویزیون باعث شهرت من شد

لعیا زنگنه یکی از این افراد بود که در سخنانی گفت: حرفی دارم که سال‌ها دلم می‌خواست به گوش مسئولان برسانم، یکی از افتخارات من این است که از تلویزیون شروع کردم و تلویزیون سکوی پرتاب من بوده است. تلویزیون به من عزت، آبرو، احترام، شهرت و از همه مهمتر محبوبیت داده است و من همیشه خودم را مدیون تلویزیون می‌دانم و به گونه‌ای زندگی می‌کنم که احترام متقابل خود را به تلویزیون برگردانم و تلویزیون بگوید این بازیگر من است

لعیا زنگنه

خاطره جالب لعیا زنگنه از اولین سریال تلویزیونی اش

وی افزود: اتفاقات عجیبی برای من افتاد و در سریال «در قلب من» که دقیق یادم است سال 76 آن را بازی کردم یکی از پیشکسوتان آنجا به من می‌گفت چقدر بد است که «در پناه تو» اولین سریال تو است. من آن زمان معنی این حرف را نمی‌فهمیدم اما بعدها متوجه شدم وقتی اولین کار کسی فوق العاده باشد انتظار کارهای فوق العاده تری برای آینده خود دارد. در سریال «در قلب من» من مدیون فیلمنامه خوب، تهیه کنده نازنین و کارگردان بودم و بازیگرانی چون ثریا قاسمی‌ استاد من در کار بود و آقایان پورصمیمی‌ و راد نیز همین نقش را داشتند، در واقع مجموع کاملی بود که هر کس جای من در آن قرار می‌گرفت همین  اتفاق برایش می‌افتاد

لعیا زنگنه

برخی از آثار به یاد ماندنی لعیا زنگنه

راز مینا

تکیه بر باد

شیفته
رنگ شب
هفت ترانه
مزاحم
تب
رئیس
جاده جنایت
شیرین
خیابان های آرام
جرم
خودزنی
زندگی خصوصی
عاشق‌ها ایستاده می‌میرند
ترانه‌های ناتمام
دنیا تنهایی کم ندارد
لعیا زنگنه
مثبت.منفی
این زن حقش را می‌خواهد
عشقولانس
قاتل اهلی
زنانی که با گرگها دویدند
خورشید همچنان می درخشد
آقازاده
کامیون
برادرجان
دنیای گمشده
پدر
آرام می‌گیریم
پشت بام تهران
خواب بلند
مادرانه 
راستش را بگو
اغما
مدار صفر درجه
باران عشق
تولدی دیگر
در قلب من
در پناه تو