مه شو : صحنه ای از پرتاب شدن یک افغان را از هواپیما به دست نیروهای طالبان می بینید گفته می‌شود این آخرین تصویری‌است‌ که روز گذشته شهروند افغانستانی از خویش گرفته که بر روی بالچه هواپیمایی آمریکایی برای ترک افغانستان نشسته بودند، ودر هنگام پرواز هواپیما سقوط کردند و جان باختند.

 

 

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان که این گروه خواستار زندگی در انزوا نیست و بزودی نوع و ماهیت دولت جدید افغانستان مشخص خواهد شد.

نعیم با تاکید بر اینکه این گروه خواستار روابط مسالمت‌آمیز با دیگر کشورها است، افزود: جنگ در کشور پایان یافته است.

وی ادامه داد: «ما به چیزی که در پی آن بودیم، یعنی آزادی کشور و استقلال مردم خود رسیدیم، ما به هیچکس اجازه نخواهیم داد که از خاک ما برای هدف قرار دادن کسی استفاده کند و ما نیز خواستار صدمه زدن به کسی نیستیم».

طالبان چندی قبل نیز با انتشار مطلبی در تشریح دلایل این گروه برای جنگ و نظام مطلوب آنها نوشت: دو هدف عمده مبارزه ما، استقلال افغانستان و حاکمیت نظام اسلامی در آن است.

همچنین دوماه قبل نیز، «ملاعبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان و رئیس دفتر سیاسی این گروه در قطر با انتشار مطلبی با عنوان «چطور یک افغانستان باثبات، مستحکم و پیشرفته داشته باشیم» بر ایجاد یک نظام غیرمتمرکز «واقعی اسلامی» تاکید کرده بود.