مه شو : محمدعلی کمالی درباره تأثیر قیمت جوجه یک‌روزه در بازار مرغ و قیمت مرغ ، گفت: قطعاً قیمت جوجه یک روزه بر بازار مرغ تأثیر می‌گذارد و قیمت جوجه یک‌روزه ناشی از عدم توازن عرضه جوجه یک‌روزه و تقاضا مرغداران گوشتی است.

وی افزود: در حال حاضر اقدامات خوبی انجام می‌شود و واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار سرعت گرفته است. با ورود تخم‌ مرغ نطفه‌دار، طی یک ماه آینده مسئله جوجه یک‌روزه به‌سرعت حل می‌شود و قطعاً دو ماه طول می‌کشد تا به مرغ برسد.

 

سرپرست اتحادیه سرا سری مرغداران گوشتی ایران گفت: مسائلی اتفاق افتاده که باعث شده تولید جوجه یک روزه کم شود و در شرایط فعلی حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون جوجه در ماه لازم داریم و برابر با آمار، تولید حدود ۱۲۰ میلیون است و این اختلاف حتماً باید وارد شود.

 

کمالی بیان کرد: قیمت مرغ در بازار تابع عرضه و تقاضا است و طی این مدت قیمت نسبت به قبل که ۴۳ هزار تومان بود ارزان‌تر شده و قیمت به ۳۶ هزار تومان رسیده است.

 

وی اظهار کرد:  قیمت مصوب جوجه یک روز بیش از یک سال است که تغییر نکرده و با توجه به ۶۰ درصد تورمی که در کشور بنا بر آمار رسمی وجود دارد، اگر با این شرایط قیمت کالایی پایین نگه‌داشته شود بعد از مدتی عرضه دچار نقصان می‌شود کسی نیز دیگر به دنبال تولید نمی‌رود، زیرا زیان می‌کند.