مه شو :سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برنامه‌ای برای تزریق واکسن کرونا  به دانش‌آموزان بین ۷ تا ۱۲ سال در کشور وجود ندارد هرچند که چنین چیزی هم در دنیا مرسوم نیست. همچنین گفت: وزارت بهداشت اعلام کرده که تمامی معلمان، اساتید، دانشجویان و کارمندان اداری مدارس و دانشگاه‌ها در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار دارند همچنین دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله دبیرستانی هم به زودی واکسن دریافت خواهند کرد.

رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره تزریق واکسن کرونا به دانش‌آموزان و معلمان اظهار داشت: این موضوع در کمیسیون آموزش با حضور وزیر بهداشت و وزیر علوم و سرپرست وزارت آموزش و پرورش با دستور کار بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در مهرماه بررسی شد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه هنوز موفق به تامین واکسن برای دانش آموزان نشدیم، اظهار کرد: اگر قرار است دانش آموزان به صورت حضوری در مدارس آموزش ببینند، باید تزریق واکسن به این بخش از جامعه به صورت کامل انجام شود و وزیر بهداشت و درمان هم قول دادند که تزریق واکسن به این بخش از جامعه در دستور کار است.

وی اضافه کرد: با توجه به پیچیدگی‌های ویروس کرونا نمی‌توانیم تصمیم دقیقی برای بازگشایی مدارس داشته باشیم و خانواده‌ها و دانش‌آموزان و دانشجویان و معلمان و اساتید فعلاً بایستی برای آموزش غیر حضوری برنامه‌ریزی کنند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، همتی گفت: به مراکز استان ها ابلاغ شده است تا بواسطه درخواست وزیر بهداشت از جمعیت هلال احمر، آماده راه اندازی مراکز تزریق واکسن خود باشند و باید یک هماهنگی از سوی دانشگاه های علوم پزشکی صورت گیرد تا در هر نقطه از کشور که نیاز بود، مراکز واکسیناسیون راه اندازی شود. مراکز تزریق واکسن هلال احمر مجهز است و فضای بسیار مناسبی دارند و نیاز به صرف هزینه برای راه اندازی آن ها نیست. برای نمونه امروز در مرکز تهرانپارس هلال احمر، روزانه‌ بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ واکسن تزریق می شود که می تواند تداوم این روند، بار سنگینی را از دوش وزارت بهداشت بردارد.