سرهنگ"علی محمدپور" رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در تشریح این خبر اظهار داشت: خانم جوانی با مراجعه به پلیس فتا شهرستان قاین عنوان کرد فردی ناشناس در شبکه اجتماعی واتساپ و تلگرام اقدام به توهین، تهدید و با انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی او در فضای مجازی موجب سلب آسایش وی و خانواده‌اش شده اشت.

این مقام انتظامی افزود: شاکیه در ادامه اظهاراتش عنوان داشت مدتی پیش با فردی ازدواج موقت انجام دادم اما به دلیل اینکه ایشان تعادل روحی و روانی نداشت و همچنین به من دروغ گفته بود که مجرد هست تقاضای فسخ صیغه‌نامه داد‌ه‌ام و نمی‌خواستم رابطه با ایشان را ادامه دهم، که اخیرأ متوجه انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی ام در فضای مجازی شده‌ام.

وی افزود: افسران سایبری پلیس فتا شهرستان قاین اقدامات خود را آغاز کردند و پس از مطالعه اظهارات شاکی و بررسی همه جوانب پرونده با بهره‌گیری از روش‌های تخصصی و پلیسی موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

سرهنگ محمد پور گفت: با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و ضمن هماهنگی با  مرجع قضایی و تعامل و همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، طی عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر و در بازرسی از منزل نامبرده تعدادی تلفن همراه و تبلت کشف و ضبط گردید.

این مقام سایبری ادامه داد: متهم در برابر مدارک و مستندات موجود به جرم ارتکابی خود اعتراف کرده و انگیزه خود را انتقام‌جویی بیان نمود در نهایت پرونده به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال گردید.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی به کاربران توصیه کرد: متاسفانه امروز شاهدیم برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی را بستری برای انتقام جویی وایجاد مزاحمت برای شهروندان انتخاب می‌کنند که این اقدام جرم می‌باشد و براساس قانون مجازات لازم تعیین گردیده است.

سرهنگ "علی محمدپور" اظهار داشت : شهروندان در صورت مواجهه با هرنوع مشکلی می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند و با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir درخواست خود را ثبت کنند.

منبع: رکنا