پایتخت برق ایران میزبان یک نمایشگاه تخصصی

 

استان زنجان جزء استان های صنعتی کشور به حساب می‌رود. این استان دارای کارخانه ‌های صنعتی متعدد و بزرگ است. زنجان، قطب صنعتی برق ایران در تولید ژنراتور، کابل، ترانسفورماتورها، لامپ و روشنایی و دیگر کالاهای مهم این صنعت است. همین موضوع موجب شد تا اولین نمایشگاه تخصصی برق صنعتی ایران در سایت نمایشگاهی این استان برگزار شود.

خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز پیرامون اهمیت برگزاری این رویداد گفتگویی را با مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

طاهری در این گفتگو اظهار داشت: کشور ما در زمینه برق مخصوصا در حوزه تولید، توزیع و انتقال برق فعالیت ها و اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است. استان زنجان نیز در این زمینه جزء استان های  پیشرو محسوب می شود. زنجان در  در حوزه ترانس های قدرت، تولید، توزیع و سایر تجهیزات صنعت برق حرف اول را در کشور می زند و جزء قدیمی‌های کشور به شمار می رود.

مصطفی+طاهری

ضرورت برگزاری نمایشگاه برق صنعتی

وی افزود: در زمینه تربیت نیروی انسانی نیز استان زنجان جزو سرآمدان کشور به شمار می رود. در موضوعات مختلف مانند آی تی و ... استان زنجان وضعیت بسیار مناسبی دارد. نمایشگاه زنجان برای تمام فعالان صنعتی و اقتصادی کشور مکان بسیار مناسبی برای نمایش و ارائه دانش، توان و ظرفیت های مختلف است. نمایشگاه مکان مناسبی برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان به سایر استان های کشور  است. بنابراین ضروری است که صنعتگران کشور در حوزه برق در اولین نمایشگاه تخصصی برق صنعتی ایران که در استان زنجان برگزار خواهد شد شرکت کنند تا با تعامل با یکدیگر به بهبود هر چه بهتر وضعیت این صنعت کمک کنند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تاثیر برگزاری نمایشگاه ها در معرفی توانمندی ها و ظرفیت های صنعتی کشور اشاره کرد و گفت: تولیدکنندگان کشور عموما به صورت زنجیره ای به یکدیگر متصل هستند و به عبارتی می توان گفت که بخشی از نیازهای خود را از دیگر تولیدکنندگان تامین می کنند. آشنایی با دیگر تولیدکنندگان که در زنجیره تولید قرار دارند یکی از بهترین مزایای برگزاری نمایشگاه ها به حساب می آید. با برگزاری رویدادهای نمایشگاهی، تولید در کشور قدرت می گیرد و از همین طریق خروج ارز از کشور نیز کاهش و بهره وری در کشور افزایش پیدا می کند.

طاهری در ادامه افزود: مصرف کنندگان نیز در بستر برگزاری رویدادهای نمایشگاهی می‌توانند آخرین دستاوردها و محصولات تولیدکنندگان را با یکدیگر مقایسه و بهترین محصول را با بهترین قیمت و بدون واسطه از تولیدکننده انتخاب کنند.

اهمیت برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی برق

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی صحبت های خود به اهمیت برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی برق صنعتی ایران در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تنوع و تکثر بسیاری از صنایع کشور به صنعت برق وابسته است. آیا می توان کشور را بدون صنعت برق تصور کرد؟ بنابراین برگزاری این نمایشگاه ضرورتی بود که حتما باید انجام می شد. از طرفی شیوع کرونا موجب شد که وقفه طولانی مدتی در تولیدات حوزه صنعت برق کشور ایجاد شود. برگزاری این رویداد می تواند در جبران بخشی از این وقفه نقش موثری داشته باشد.