مقاله‌ای که پیش روی شماست توسط کارشناسان شرکت تصفیه مارکت ترجمه‌شده و در اختیار شما عزیزان قرارگرفته این مقاله در مورد بهترین فیلترهای تصفیه آب و بهترین دستگاه تصفیه آب در کل جهان بوده و بهترین  فیلترهای تصفیه آب و همچنین بهترین دستگاه‌های تصفیه آب را باهم مقایسه کرده و در سایت معتبر health انتشاریافته است.

 7 تا از بهترین فیلتر و تصفیه‌کننده آب برای از بین بردن آلاینده‌ها و ناخالصی‌ها

این فیلترها باکتری‌ها، میکروب‌ها و سایر عناصر مضر مانند کلر، سرب، آرسنیک و فلزات سنگین را حذف می‌کنند تا آب آشامیدنی تمیزتر و خوشمزه‌تر شود.هر محصولی که ما ارائه می‌کنیم به‌طور مستقل توسط گروه تحریریه ما انتخاب و بررسی‌شده است.در میان تمام چیزهایی که برای داشتن یک زندگی سالم لازم است، آب در صدر فهرست قرار دارد. درحالی‌که بسیاری از مردم در ایالات‌متحده از طریق شیر آب به آب دسترسی دارند، دو میلیون نفر درواقع به آب سالم دسترسی ندارند. و به گفته آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده، تعداد آلاینده‌هایی که می‌توانند آب را غیرقابل‌نوشیدن کنند، نجومی است. اینجاست که فیلترهای آب وارد می‌شوند.

بهترین دستگاه تصفیه آب

چرا فیلترهای آب مهم هستند؟

به گفته مایا فلر، MS، RD، CDN ، متخصص تغذیه متخصص تغذیه مایا فلر، فیلترهای آب نه‌تنها طعم آب را بهتر می‌کنند، بلکه آلاینده‌های مضر مانند عناصر فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی و رادیولوژیکی را نیز از بین می‌برند. فلر به Health می‌گوید: «این تصفیه‌کننده‌ها و سیستم‌های فیلتراسیون فلزات سنگین، داروها و برخی آفت‌کش‌ها را حذف می‌کنند. "اگر ما آب تمیز ننوشیم، درواقع برای سلامتی ما مضر است."مصرف آب با باکتری، آفت‌کش‌ها، E.coli یا فلزات سنگین با بیماری‌های گوارشی، سرطان و اثرات تولیدمثلی و علائم نه‌چندان خوب ازجمله درد معده، استفراغ، اسهال و تب مرتبط است که بر اهمیت ابتلا به این بیماری تأکید می‌کند. یک سیستم تصفیه آب در محل

فیلترهای آب چگونه کار می‌کنند؟

سه نوع تصفیه آب وجود دارد: فیزیکی، شیمیایی و اسمز معکوس. با فیلتراسیون فیزیکی، آب از طریق یک‌لایه غشایی صاف می‌شود که ذرات را می‌گیرد و از ورود آن‌ها به آب تصفیه‌شده جلوگیری می‌کند. در طی فیلتراسیون شیمیایی، آب با یک ماده فعال مانند کربن تصفیه می‌شود که به‌عنوان آهنربا عمل می‌کند و آلاینده‌هایی مانند سرب را بیرون می‌کشد.برخلاف فیلتراسیون فیزیکی و شیمیایی، اسمز معکوس از فشار برای فشار دادن آب از طریق یک‌لایه غشایی نیمه‌تراوا استفاده می‌کند. این غشاء دارای منافذ به‌اندازه کافی کوچک برای به دام انداختن آلاینده‌ها است اما به‌اندازه کافی بزرگ است تا آب از آن عبور کند.

چگونه بهترین فیلتر آب را انتخاب کنیم؟

انتخاب فیلتر مناسب تا حد زیادی به بودجه و نیازهای تصفیه آب شما بستگی دارد. Mia Syn، MS، RDN ، یک متخصص تغذیه ثبت‌شده مستقر در چارلستون، کارولینای جنوبی، به Health می‌گوید : "واحدهای مختلف آلاینده‌ها یا دسته‌های مختلف آلاینده‌ها را از آب حذف می‌کنند.  "

اگر به دنبال فیلتری هستید که تمیزکاری سنگین انجام دهد، Syn سیستم‌های اسمز معکوس را توصیه می‌کند زیرا آن‌ها "آب را تحت‌فشار از یک غشای نیمه‌تراوا عبور می‌دهند و آلاینده‌ها را پشت سر می‌گذارند." علاوه بر این، آن‌ها "در از بین بردن همه ارگانیسم‌های ایجادکننده بیماری و اکثر آلاینده‌های شیمیایی" - مانند باکتری‌ها، انگل‌ها، فلزات سنگین و آفت‌کش‌ها مؤثر هستند. سیستم‌های اسمز معکوس برای جاری شدن آب از شیر آب یا منابع آب شیرین از نهرها و رودخانه‌ها ایدئال هستند.از سوی دیگر، فیلترهایی که از کربن فعال دانه‌ای استفاده می‌کنند – که معمولاً در پارچ‌های آب و بطری‌های تصفیه یافت می‌شوند – ناخالصی‌هایی را که به آب طعم یا بوی بدی می‌دهند، مانند کلر، جذب می‌کنند و این نوع فیلتر را برای آب‌لوله‌کشی ایدئال می‌کند.

بهترین دستگاه تصفیه آب - تصفیه مارکت

بهترین فیلترها و تصفیه‌کننده‌های آب

سین می‌گوید: به‌طورکلی، یک دستگاه تصفیه آب باکیفیت سرمایه‌گذاری ارزشمندی است که تعمیر و نگهداری پایینی دارد، در درازمدت در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند، طعم آب شمارا بهبود می‌بخشد و سلامت شمارا بهبود می‌بخشد.پیش‌ازاین، هفت‌تا از بهترین تصفیه‌کننده و فیلتر آب را پیدا خواهید کرد که در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند و با هر بار ریختن میکروب‌ها را از بین می‌برد.

به‌طورکلی بهترین: فیلتر آب Big Berkey Gravity-Fed Water

این فیلتر توسط فلر به‌شدت توصیه می‌شود زیرا دوکاره است. هم تصفیه‌کننده و هم فیلتر است و بیش از 200 آلاینده را از آب‌لوله‌کشی و آب حوضچه‌ها و نهرها را حذف می‌کند. این سیستم از روش تغذیه گرانشی استفاده می‌کند، بنابراین شما مجبور نیستید با پمپ‌ها سروکار داشته باشید. این فیلتر با ابعاد 19.25 در 8.5 اینچ، 2.25 گالن آب را در خود جای می‌دهد و برای خانواده‌های تا چهار نفر ایدئال است. و چون از برق و لوله‌کشی استفاده نمی‌کند، این سیستم 100% قابل‌حمل است. به‌علاوه، به لطف طراحی طولانی‌مدت سیستم، در هزینه خود صرفه‌جویی خواهید کرد و تا زمانی که سیستم فیلتراسیون به مرز 6000 گالن نرسد، نیازی به تعویض ندارید.

یکی از خریداران نوشت : "من بدترین آب را در ساختمان آپارتمان خوددارم. آن‌قدر بد بود که فیلترهای بریتا واقعاً طعم آن را ایجاد نمی‌کرد. وقتی آب را تقطیر می‌کردم، همیشه تکه‌های زنگ‌زده در کف و رسوب آهک وجود داشت. فقط بوی وحشتناکی می‌داد. فکر نمی‌کردم که این فیلتر بتواند کمکی کند، اما ازآنجایی‌که اگر این کار را انجام نمی‌داد، می‌توانستم پول را پس بگیرم، آن موقع بود که دست‌به‌کار شدم. آب اکنون طعم خوشمزه‌ای دارد! متوجه شدم که آن‌قدر آب می‌نوشم. الآن. دوباره پر کردن و همیشه درست کردن آب شیرین بسیار آسان است. من باید این کار را سال‌ها پیش انجام می‌دادم."

بهترین بودجه: پارچ آب استاندارد بریتا

برخلاف برخی از سیستم‌های تصفیه آب حجیم، پارچ آب بریتا دارای طراحی یخچال‌پسند است که ابعاد آن 10.7 در 5.4 اینچ و وزن آن 1.3 پوند است. فیلتر این برند از ذرات کربن استفاده می‌کند که با عبور آب از آن فعال می‌شوند و حضور کلر، مس، جیوه و کادمیوم را کاهش می‌دهند. برای بهترین نتیجه، این برند توصیه می‌کند فیلتر را هر دو ماه یک‌بار تعویض کنید. درمجموع، سین می‌گوید: «بریتا یک شیر آب خانگی باقیمت مناسب برای کسانی است که به دنبال یک سیستم مؤثر با بودجه هستند.»

با بیش از 30000 رتبه‌بندی پنج ستاره، جای تعجب نیست که چرا این فیلتر یک باشگاه هواداران در آمازون ایجاد کرده است. یکی از مشتریان آمازون نوشت: "ما از خرج کردن چندین تن پول برای آب بطری خسته شدیم. ما در فلوریدا زندگی می‌کنیم که آب‌لوله‌کشی آن خیلی خوب نیست و ازنظر مواد معدنی سنگین است .این‌یک راه‌حل عالی است و به هر دلیلی، من از استفاده از این بیشتر از یک فیلتر یخچال یکپارچه لذت می‌برم، به‌خصوص به این دلیل که آب در یخچال در مقابل فیلتر خودکار خنک‌تر می‌شود. اگر از هزینه کردن $$$ برای بطری خسته شده‌اید، به‌شدت توصیه می‌شود. / کوزه آب.

بهترین اسمز آب: سیستم تصفیه آب اسمز معکوس APEC

Syn می‌گوید که بهترین فیلترهای اسمز آب اکثر آلاینده‌های شیمیایی را حذف می‌کنند و این‌یکی از سیستم آب Apec برتر است. این سیستم تصفیه پنج مرحله‌ای که به‌عنوان پرفروش‌ترین در دسته فیلتر زیر سینک و میز در آمازون رتبه‌بندی شده است، بیش از 1000 آلاینده مانند کلر، آرسنیک، سرب، نیترات، فلزات سنگین و غیره را حذف می‌کند. فیلترها ماندگاری طولانی دارند، بنابراین لازم نیست نگران تعویض مکرر آن‌ها باشید (بخوانید: آن‌ها را بعد از 365 روز تعویض کنید) ولوله‌های بدون نشتی تضمین می‌کند که آب از آن خارج نمی‌شود.

یکی از منتقدان آمازون نوشت : "ما این فیلتر را در درجه اول برای بهبود طعم آب چاه خود نصب کردیم. کیفیت آب ما به‌طور طبیعی به‌اندازه کافی خوب است که به چیزی بیش از یک فیلتر رسوب نیاز نداریم، اما همیشه طعم ترش آب در آن وجود داشته است. نصب این سیستم فیلتر اسمز معکوس بسیار آسان بود و همه افراد خانه بلافاصله متوجه تفاوت شدند. به‌خوبی در داخل کابینت پایه سینک آشپزخانه ما قرار می‌گیرد و درعین‌حال فضایی را برای مواد شوینده، پاک‌کننده‌ها و سایر موارد می‌دهد. برای جلوگیری از سوراخ کردن سوراخ دیگری در سطح جامد ما انتخاب کرده‌ایم که تل‌پمپ صابون دستی را برداریم و شیر آب را که به‌خوبی در این سوراخ از پیش سوراخ‌شده کار می‌کند نصب کنیم. اگر فقط به دنبال اضافه کردن آب فیلتر شده به سینک آشپزخانه خود هستید، قطعاً توصیه می‌کنیم.

بهترین برای نصب آسان: سیستم تصفیه آب اسمز معکوس Waterdrop RO

سیستم تصفیه Waterdrop با استفاده از هفت لایه فیلتراسیون، فلوراید، رسوب آهک و فلزات سنگین به کوچکی 0.0001 میکرون را استخراج می‌کند. نه‌تنها ذرات را از آب حذف می‌کند، بلکه طعم آب را به لطف فیلترهای کربن فعال که مانند یک اسفنج آلاینده‌ها را جذب می‌کند، بهبود می‌بخشد. همچنین بدون مخزن است، بنابراین می‌توانید سیستم فیلتراسیون را در زیر سینک خود ذخیره کنید تا فضای پیشخوان آزاد شود. علاوه بر این، بسیار سریع است و یک فنجان آب را در حدود 12 ثانیه فیلتر می‌کند.

خریداران آمازون از نصب آسان قدردانی کردند و یکی از منتقدان گفت : "چیزی که نصب را نسبت به واحدهای قبلی آسان‌تر می‌کند این است که همه اتصالات در یک مکان انجام می‌شوند. به‌طورکلی این کار را آسان‌تر می‌کند. همچنین، اتصال فیلترهای جداگانه بسیار ساده است. در اسلات اختصاص داده‌شده قرار دهید و بچرخانید.این به نظر من پیشرفت بزرگی است.این واحد همچنین دارای یک TDS Reader داخلی است که در جلوی دستگاه نمایش داده می‌شود.بهترین قسمت دستگاه مساحت کمی است که اشغال می‌کند. این تا حد زیادی کوچک‌ترین سیستم RO است که من داشته‌ام. من می‌توانم آن را زیر سینک بچسبانم و هنوز فضای زیادی برای ذخیره‌سازی دارم."

بهترین کانتر: سیستم تصفیه آب AquaTru

اگر علاقه‌ای به پر کردن یا نصب ندارید، به‌جای آن این سیستم پیشخوان سه کوارتی AquaTru را امتحان کنید. راه‌اندازی این دستگاه 14 در 14 اینچی بدون نسخه، چند دقیقه طول می‌کشد و 83 آلاینده مانند سرب، کروم، مس، رادیوم، کلر و غیره را حذف می‌کند. این کار را با استفاده از چهار فیلتر انجام می‌دهد: دو فیلتر پیش فیلتر، یک فیلتر کربن و یک فیلتر کربن فعال پوسته نارگیل. این فیلترها بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند و 1200 گالن آب را صاف می‌کنند، بنابراین بین شش ماه تا دو سال نیازی به تعویض فیلتر نخواهید داشت.

"این‌یک دستگاه براق است، به‌سختی صدا تولید می‌کند. من در فلوریدا مرکزی زندگی می‌کنم و آب شهری اینجا بوی و طعم گوگرد دارد. همچنین آب سختی است. ما حرکت کردیم و فیلتر معمولی ما به شیر آب محل جدید نمی‌خورد. آن فیلتر قدیمی. (این‌یک آکواسانا بود) کار نسبتاً خوبی در بهبود کیفیت آب انجام داد، اما سختی آن همچنان وجود داشت . بااین‌حال، با این فیلتر جدید، آب دارای کیفیت آب بطری شده است: بدون سختی، بدون بوی گوگرد یا طعم. من چند روزی است که این فیلتر رادارم و از خریدم بسیار راضی هستم."

بهترین بطری: بطری فیلتر آب Sport Berkey

اگر به دنبال نسخه قابل‌حمل فیلتر Berkey هستید، به دنبال این بطری آب نباشید. این بطری که با یک فیلتر تغذیه‌شده با جاذبه ساخته‌شده است، تا 640 بار آب‌لوله‌کشی و 160 بار آب تصفیه نشده را فیلتر می‌کند. به گفته Syn، این بطری که 11 در 2 اینچ است، به‌اندازه‌ای کوچک است که در کیف شما قرار می‌گیرد، اما می‌تواند تا 22 اونس آب را در خود جای دهد، که آن را برای بیرون از منزل یا زمانی که در حال حرکت هستید ایدئال می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه: این بطری فاقد BPA است و از مواد غیرقابل شستشو ساخته‌شده است تا مواد شیمیایی محصول با آب مخلوط نشوند.

یکی از مشتریان گفت: "اگر در حین کایاک سواری آب ، می‌توانم با برکی خود به داخل دریاچه شیرجه بزنم.....پرستو!! تازه، تمیز و آب. " "همچنین، برای شما علاقه‌مندان به فضای باز، آیا می‌دانستید که اکثر سیستم‌های فیلتر آب قابل‌حمل، داروها را فیلتر نمی‌کنند؟ نه، حتی محبوب‌ترین، Sawyer Squeeze. بنابراین من واقعاً خوش‌شانس هستم که Berkey را پیدا کردم، و من افراد زیادی را به سمت آن‌ها سوق داد. اگر به این خرید فکر می‌کنید، پشیمان نخواهید شد."

دستگاه تصفیه آب با برند زینود - تصفیه مارکت

بهترین فیلتر کربن: پارچ فیلتر آب Nakii

این پارچ با استفاده از فیلتر کربن فعال 98 درصد کلر و جیوه را حذف می‌کند تا آب طعم بهتری داشته باشد و رنگ‌های ناخوشایند در اثر زنگ‌زدگی ایجاد شود. همچنین عملکرد بالایی دارد و می‌تواند تا 150 گالن آب را با سرعت 1.3 لیتر در دقیقه فیلتر کند. به‌علاوه، پارچ بدون BPA است و توسط انجمن کیفیت آب تائید شده است .

با نزدیک به 3500 رتبه‌بندی پنج ستاره، این‌که چرا موردعلاقه مشتریان آمازون است راز نیست. "من سال‌ها یک مارک دیگر داشتم و متوجه شدم که حتی زنگ‌زدگی را هم فیلتر نمی‌کند (که به آن نیاز داشتم)." یک منتقد نوشت . "بنابراین من آن را بررسی کردم و متوجه شدم که این 1 بهترین رتبه را در آمازون دارد و در محدوده قیمت من است. من و خانواده‌ام نمی‌توانستیم باور کنیم که طعم آب در حال حاضر چقدر خوب است! آن را دریافت کنید! کار می‌کند (مطمئن شوید که فیلتر در آن است. در تمام راه)، پر کردن آن آسان است و زمان زیادی طول نمی‌کشد تا مخزن خالی شود.

منابع:

https://tasfiehmarket.com/product-category/water-purifier

https://www.health.com/home/best-water-filters