رضا عطاران بازیگر و کارگردان محبوب و مطرح ایرانی به عنوان پولدارترین بازیگر ایران در سال ۱۴۰۰ شناخته شد.رضا عطاران، بازیگر محبوب و مردمی در جایگاه پولدارترین بازیگر ایران قرار داشته باشد. در کنار محبوبیت فراوان رضا عطاران، میزان ثروت و درآمد آن هم شهرت عام و خاص می باشد.رضا عطاران جزو تعداد معدودی از بازیگران در ایران می باشد که اکثر فیلم هایی که در آن ها حضور دارد، با فروش بالایی مواجه می شوند. در ادامه عکس های جذاب رضا عطاران را مشاهده می کنید.

 

 

رضا عطاران

 

 

 

رضاعطاران

 

رضا عطاران

بیوگرافی رضا عطاران

 

 

 

رضا عطاران بازیگر مشهور و سرشناس ایرانی در ۲۰ اردیبهشت سال ۱۳۴۷ در شهر مشهد متولد شد. این بازیگر دوست داشتنی در سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در عرصه بازیگری آغاز کرد و در سال ۱۳۸۶ با بازی در فیلم «خروس جنگی» به شهرت رسید.

 

 

در ادامه با بازی در فیلم های بیشتری به شهرت فراوان رسید، به طوری که امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین بازیگر های ایرانی شناخته می شود.

همان طور که گفته شد رضا عطاران در لیست پولدارترین بازیگر ایران جایگاه نخست را دارد و برای حضور در یک فیلم از یک میلیارد به بالا دستمزد می گیرد.

رضا عطاران

تحصیلات رضا عطاران

 

 

عطاران دیپلمش را در رشتهٔ اقتصاد در مشهد دریافت کرد و برای ادامهٔ تحصیل در رشتهٔ طراحی صنعتی به دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت. او پس از مدتی تحصیل را رها کرد و به سینما و بازیگری رو آورد. وی در مصاحبه‌ای انتخاب این رشته دانشگاهی را صحبت خانواده و فامیل دانست و این نکته را نیز بیان کرد که رشته طراحی صنعتی را به نوعی تنها به دلیل بودن در دانشکدهٔ هنرهای زیبا انتخاب کرده‌است.

 

 

دههٔ ۱۳۶۰ و ۱۳۷۰: آغاز فعالیت

آغاز فعالیت عطاران به بازی در تئاتر حسن حامد در دهه ۱۳۶۰ مربوط می‌شود. این همکاری تا سال ۱۳۷۱ ادامه داشت.

رضا عطاران

تلویزیون

حضور عطاران در تلویزیون با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی بیداران در سال ۱۳۶۹ به کارگردانی اصغر عبداللهی آغاز شد؛ اما آغاز پیشرفت او در بازیگری به مجموعهٔ پرواز ۵۷ مربوط می‌شود. وی یک سال بعد در ساعت خوش(۱۳۷۳) که ساخته مهران مدیری بود، بازیگری و نویسندگی کرد. این برنامه نوعی ساختارشکنی در روایت و دارای پیام‌های اخلاقی بود. این مجموعه باعث پیشرفت او در بازیگری شد. سال بعد عطاران باز هم به‌عنوان نویسنده و بازیگر در سال خوش در کنار مدیری ایفای نقش کرد.

در سال ۱۳۷۶ عطاران در سریال دنیای شیرین که از شبکه یک پخش می‌شد بازی کرد. این سریال به کارگردانی بهروز بقایی بود و برای گروه کودک و نوجوان آماده شده بود. پس از دنیای شیرین عطاران در کنار خسرو شکیبایی و رامبد جوان در سرزمین سبز به ایفای نقش پرداخت. این برنامه از شبکه دو پخش می‌شد.

 

نخستین تجربهٔ کارگردانی رضا عطاران به مجموعهٔ سیب خنده مربوط می‌شود. این برنامه که برای گروه سنی کودک و نوجوان ساخته شده‌بود به‌صورت هفتگی روی آنتن شبکه یک می‌رفت.

 وی در سال ۱۳۷۷ به‌همراه مجید صالحی و یوسف تیموری در مجموعهٔ مجید دلبندم بازی کرد.

او علاوه بر بازیگری در این سریال، نویسنده و کارگردان آن هم بود.

 در سال ۱۳۷۹ عطاران در مجموعهٔ قطار ابدی بازیگر، کارگردان هنری و نویسنده بود. موضوع این مجموعه شوخی با داستان‌هایی چون حسن کچل، شهرزاد قصه‌گو و رابین هود بود و رگه‌هایی از نقد مسائل اجتماعی هم در آن وجود داشت. این مجموعه از برنامه‌های تلویزیونی موفق سال‌های پایانی دهه ۷۰ به‌شمار می‌رود. عطاران همچنین در سریال این چند نفر مشاور کارگردان و نویسنده بود.

رضا عطاران