مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، با اشاره به قطعی شدن اجرای رتبه بندی معلمان، مهم ترین اولویت کاری و گفتمان مشترک مجموعه را روشنگری موضوع با بهره گیری از ظرفیت های مختلف عنوان کرد.

رشید قربانی، امروز در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با تبریک ماه رجب و میلاد با سعادت مولای متقیان، امام علی ( ع ) و روز پدر، هدف از برگزاری این نشست را بررسی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس، مسائل جاری و هماهنگی و برنامه ریزی به منظور جبران کم آموزی دانش آموزان و مدیریت زمان باقی مانده از سال تحصیلی عنوان کرد.

وی با اشاره به شرایط کرونا و آموزش دانش آموزان به صورت غیر حضوری و عقب افتادگی تحصیلی، افزایش آمار دانش آموزان تکرار پایه را از عواقب شرایط حاکم دانست و افزود: کم آموزی باعث مردودی و بعضاً ترک تحصیل دانش آموزان می شود که ضرورت دارد به این موضوع توجه خاص صورت گیرد.

قربانی هم چنین به اهمیت حضور و فعالیت مشاوران در  مدارس پرداخت و با بیان اینکه در زمان فعالیت کامل مدارس، از طریق مشاوران مدارس، رفتارهای پر خطر، مسائل تحصیلی و تربیتی دانش آموزان رصد و اقدامات لازم صورت می گرفت که در شرایط کرونا به جهت وضعیت موجود ارتباطات کم شده است، تصریح کرد: یکی از مسائل مبتلا به، ترک تحصیل و تکرار پایه می باشد که مشکلاتی را بوجود آورده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، خلأ ایجاد شده در پیگیری برنامه های تربیتی و ورزشی را یکی دیگر از عواقب شرایط کرونا بر شمرد که نیازمند توجه و پیگیری است.

وی در ادامه سخنان خود، اهتمام و تلاش برای جذب و پوشش تارکین تحصیل را یک اقدام ارزشمند و از مهم ترین اولویت های کاری عنوان کرد که باید در سطح شهرستان ها و مناطق پیگیری شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به لایحه رتبه بندی معلمان و عزم دولت و مجلس، برای اجرایی شدن آن پرداخت و با بیان اینکه مسئولین در اجرای این لایحه، پذیرفته اند که به فرهنگیان خدوم توجه کنند، از اجرای قطعی رتبه بندی برای معلمان و تمدید هم سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و ادامه داد: ضرورت دارد در این خصوص روشنگری لازم صورت گیرد تا همکاران به طور کامل در جریان روند امور قرار گیرند.

 وی با تاکید بر اینکه اجرایی شدن لایحه رتبه بندی معلمان نیازمند طی مراحل آن از مجاری قانونی، تهیه و تدوین آیین نامه می باشد که زمان بر بوده و باید فرایند های آن تکمیل شود، یکی از اقدامات شهرستانها و مناطق را اقدامات تبیینی و روشنگری عنوان کرد.

 قربانی بر بهره گیری از کلیه ظرفیت ها به خصوص برگزاری نشست های توجیهی و استفاده از فضای مجازی به منظور روشنگری همکاران با همراهی کلیه بخش ها تاکید کرد و با بیان اینکه رویکرد ما در این خصوص، اقناعی است، خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسات مختلف با مدیران و معاونین مدارس، معلمان، اولیای دانش آموزان برنامه ها پیگیری و منتج به نتیجه شود .

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه سخنان خود، توجه به سلامت دانش آموزان و ایمنی مدارس و پیشگیری از بروز خطرات و حوادث احتمالی را از مهم ترین اولویت های کاری عنوان و به مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق توصیه کرد که این موضوع را مدیریت کنند.

منبع: تسنیم