رتبه اول علت مرگ و میر در ایران و البته در جهان، همچنان در دست بیماری‌های قلبی و عروقی است. با این وجود احتمالا شما هم به این فکر کرده‌اید که آیا من هم باید به متخصص قلب مراجعه کنم؟ چه زمان باید به دکتر قلب مراجعه کنم؟ ریسک ابتلا به بیماری قلبی در من چقدر است؟ کدام دکتر قلب بهتر است؟ و اگر در کرج زندگی می‌کنید احتمالا به این فکر کرده‌اید که چطور بهترین دکتر متخصص قلب در کرج را پیدا کنم؟

در این مطلب می‌خواهیم بهترین پزشکان متخصص قلب و عروق در کرج را به شما معرفی کنیم و به شما بگوییم چطور برای دریافت نوبت اینترنتی و مشاوره آنلاین با بهترین دکترهای متخصص کرج اقدام کنید.

عوامل خطر ابتلا به بیماری قلبی

موارد بسیاری وجود دارد که می‌توانند خطر ابتلا به بیماری قلبی را هم در زنان و هم مردان افزایش دهند. برخی از این عوامل خطر، قابل کنترل هستند، اما عوامل خطر بسیاری وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را کنترل کرد.

  • سن

با افزایش سن، خطر ابتلا به بیماری‌ قلبی نیز افزایش می‌یابد. مردان با سن ۴۵ سال و زنان با سن ۵۵ سال، در معرض خطر بیش‌تری قرار دارند.

  • جنسیت

برخی از عوامل، ممکن است باعث ایجاد تفاوت‌هایی در خطر ابتلا به بیماری‌ قلبی در زنان نسبت به مردان شود. به عنوان مثال، استروژن باعث محافظت از زنان در برابر بیماری‌های قلبی می‌شود. اما دیابت خطر ابتلا به بیماری‌ قلبی را در زنان بیش‌تر از مردان افزایش می‌دهد.

  • سابقه خانوادگی

اگر یکی از اعضای نزدیک خانواده در سنین پایین (مردان با سن کم‌تر از ۴۵ سال و زنان با سن کم‌تر از ۵۵ سال) به بیماری قلبی مبتلا شده باشد، شما در معرض خطر بیش‌تری برای ابتلا به این بیماری قرار دارید.

  • نژاد یا قومیت

گروه‌های خاصی از افراد، بیش‌تر از سایر گروه‌ها در معرض ابتلا به بیمار‌های قلبی قرار دارند. آمریکایی‌های آفریقایی تبار، بیش‌تر از سفید پوستان به انواع بیماری‌ قلبی مبتلا می‌شوند. در حالی که آمریکایی‌های اسپانیایی تبار کم‌تر به این بیماری مبتلا می‌شوند. میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی در برخی از گروه‌های آسیای شرقی کم‌ است در حالی که در آسیای جنوبی بالا است.

شایع ترین علل مراجعه به دکتر متخصص قلب

دکتر قلب و عروق بیماری‌های زیادی را درمان می‌کند، که شایع‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • حمله قلبی
  • گرفتگی رگ قلب
  • نارسایی قلبی
  • بی‌نظمی ضربان قلب
  • مشکلات دریچه‌های قلب.

و اما مهمتر از اینکه شایع‌ترین علل مراجعه به دکتر متخصص قلب چیست، این است که چرا باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید. در ادامه ده دلیل مهم برای مراجعه به دکتر قلب برای شما می‌آوریم، اگر جز این ده دسته هستید بهتر است در دکترتو به دنبال بهترین متخصص قلب کرج باشید:

  1. پزشک عمومی یا خانواده شما را به متخصص قلب ارجاع داده است.
  1. قلبتان درد می‌کند، یعنی در ناحیه قفسه سینه درد دارید.
  2. سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری قلبی دارید.
  3. کلسترول بالا دارید.
  4. فشار خون بالا دارید.
  5. سیگار می‌کشید.
  6. دیابت دارید.
  7. دوران حاملگی سختی را می‌گذرانید، پره کلامپسی دارید.
  8. برنامه ورزشی جدیدی را شروع کرده‌اید.

10.بیماری لثه دارید، شاید عجیب به نظر برسد اما افرادی با عفونت و التهاب لثه عموما به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند.

چگونه می‌توان بیماری‌ قلبی را تشخیص داد؟

پزشک برای تشخیص بیماری قلبی از آزمایش‌ها و ارزیابی‌های مختلف استفاده می‌کند. اولین مرحله معاینه فیزیکی و بررسی سوابق خانوادگی ناراحتی قلبی است. در برخی مواقع مانند بررسی سطح کلسترول آزمایش خون تجویز می‌شود. در مراحل بعدی تست‌های غیرتهاجمی مانند الکتروکاردیوگرام، اکو کاردیوگرام، سنجش استرس، سونوگرافی کاروتید، مانیتور هولتر، تست میز شیب، سی‌تی‌اسکن و ام‌آر‌آی انجام می‌شود.

درمان بیماری‌ قلبی

هدف از درمان بیماری‌ قلبی عروقی، به حداکثر رساندن کمیت و کیفیت زندگی بیمار است. پیشگیری، کلید اصلی در جلوگیری از بیماری‌ قلبی عروقی و بهینه‌سازی درمان است. می‌توان با داشتن سبک زندگی سالم از طریق ورزش، رژیم غذایی و کنترل فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت، از تشکیل و پیشرفت پلاک در عروق قلبی جلوگیری کرد. درمان بیماری‌ قلبی در هر فرد متفاوت است. به عنوان مثال، اگر عفونت قلبی داشته باشید، احتمالا آنتی بیوتیک برای شما تجویز می‌شود. به طور کلی، درمان بیماری‌های قلبی معمولا شامل موارد زیر است:

احیای قلبی ریوی (‌CPR)

با وقوع حمله قلبی، یکی از راه‌های خرید زمان تا رسیدن اورژانس، تأمین تنفس و گردش خون مصنوعی با انجام احیای قلبی ریوی یا CPR است. هرچه زودتر CPR را در فردی که دچار ایست قلبی ریوی شده (بدون تنفس، بدون ضربان قلب) آغاز کنید، احتمال احیای موفقیت‌آمیز بیش‌تر است. تا زمانی که کمک‌های پزشکی در دسترس قرار گیرند، با انجام CPR، خون اکسیژن‌دار را به قلب و مغز منتقل می‌کنید.

اگر فردی را مشاهده کردید که بیهوش است ابتدا با صدا زدن یا حرکت‌دادن شانه‌هایش، سعی کنید او را هوشیار کنید.اگر بیمار نفس نمی‌کشد یا به هوش نمی‌آید، لازم است احیای قلبی ریوی را آغاز کنید. قبل از شروع CPR، با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید. از اطرافیانتان نیز درخواست کمک کنید. از ایمن بودن موقعیت خودتان اطمینان حاصل کنید.

لیست بهترین دکترهای متخصص قلب و عروق کرج

در ادامه لیستی از بهترین دکترهای متخصص قلب کرج را برای شما آماده کرده‌ایم، البته این لیست به این پزشکان محدود نمی‌شود. شما با مراجعه به سایت دکترتو می‌توانید با دیگر پزشکان متخصص و فوق تخصص قلب و عروق در کرج آشنا شوید:

  1. دکتر لیلا عسگرپور (متخصص قلب و عروق)
  2. دکتر حامد فریدنیا (متخصص قلب و عروق)
  3. دکتر پوریا پیروزمند (متخصص قلب و عروق)
  4. دکتر امیرعباس خواجویی (متخصص قلب و عروق)
  5. دکتر ماهرخ فرخی (متخصص قلب و عروق)
  6. دکتر شیما یارمحمدی (متخصص قلب و عروق)
  7. دکتر مهدی نظم ده (متخصص قلب و عروق – فلوشیپ اقدامات مداخله‌ای قلب و عروق (اینترونشنال کاردیولوژی) بزرگسالان)
  1. دکتر سعیده خان محمدی (متخصص قلب و عروق)
  2. دکتر لیلا پیرهادی (متخصص قلب و عروق)

10.دکتر شیرین هنربخش (متخصص قلب و عروق)

چطور بهترین دکتر متخصص قلب و عروق  کرج را پیدا کنم؟

شما می‌توانید برای دریافت نوبت مطب و مشاوره اینترنتی بهترین دکترهای متخصص قلب و عروق کرج به سایت دکترتو مراجعه کنید. در دکترتو شما می‌توانید با بهترین دکترهای متخصص و فوق تخصص کرج آشنا شوید، نظرات و تجربه‌های دیگران از مراجعه به آن پزشک را بخوانید و بررسی کنید و زمانی که پزشک مورد نظرتان را پیدا کردید، به راحتی و فقط با چند کلیک از پزشک نوبت بگیرید. دیگر نیازی نیست برای گرفتن نوبت از خانه بیرون بروید، ترافیک را تحمل کنید، وقت صرف کنید و یا حتی تلفن را بردارید.