نوشتن نام محصولاتی مانند قارچ ترافل مشکی یا زیتون مغزدار در لیست خریدتان، شاید در ابتدای کار غیرضروری یا حتی اشتباه به‌نظر برسد؛ اما اگر با خواص این محصولات و ارزش غذایی آن‌ها آشنا شوید، دیگر چنین نگاهی نخواهید داشت. با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد بدانید و یک‌بار برای همیشه، نگاه خود را نسبت به مصرف محصولات مانند خاویار، قاچ ترافل، تخم ماهی و... تغییر دهید.

 

انواع محصولات فروشگاه باهوخاویار

این روزها، بیشتر افراد به دنبال رژیم‌های غذایی طبیعی، مغذی‌ و سالم‌ هستند. این موضوع باعث شده است تا انواع غذاهای دریایی، گونه‌های مختلف قارچ‌ها و غذاهای گیاهی مانند زیتون مغزدار و... به سبد غذایی بسیاری از خانواده‌ها اضافه شود.

اگر شما هم به دنبال یک غذای خوشمزه و در عین حال مغذی هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما طعم بی‌نظیر انواع خاویار یا تخم ماهی را بچشید. خاویار، یک منبع غنی از امگا 3 و پروتئین است که سلامت بدن شما را تضمین می‌کند. هر قاشق خاویاری که میل می‌کنید، شما را یک قدم از انواع بیماری‌ها دورتر می‌کند؛ بنابراین با وجود قیمت بالای خاویار و انواع تخم ماهی‌، این محصولات، ارزش خرید بالایی دارند و نوعی سرمایه‌گذاری در مسیر سلامت به‌شمار می‌روند.

کیلکا، از خانواده شاه ماهی Clupeidae و بومی دریاهای سیاه، آزوف، شمال دریای خزر، دریاچه‌ها و رودخانه‌های مجاور است و یک غذای دریایی بسیار خوشمزه محسوب می‌شود. این ماهی ریزجثه، سرشار از کلسیم، فسفر، ید، انواع ویتامین‌ها و چربی‌های غیراشباع است. انواع ماهی کیلکا در طعم‌های بی‌نظیرپاپریکا و سیر، پاپریکا و چیلی و رزماری، در باهوخاویار عرضه می‌شوند.

محصولاتی مانند زیتون‌های طعم‌دار و قارچ ترافل مشکی نیز از جمله غذاهای پرطرفدار و بسیار لذیذی هستند که می‌توانند به سفره‌های شما تنوع و رنگ‌وبویی جدید بدهند. در ادامه با ما همراه باشید، تا اطلاعات مفیدی را در رابطه با این محصولات و خواص آن‌ها به‌دست آورید.

222Capture

خواص و ویژگی‌های زیتون مغزدار

زیتون، یک خوراکی خوشمزه است که در کنار انواع غذاها سرو می‌شود. این میوه درختی پرطرفدار، سرشار از ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان‌های قوی مانند، اولئوروپین، تیروسول، اسید اولئانولیک و کوئرستین است که برای قلب انسان بسیار مفید هستند و از پوکی استخوان و سرطان نیز جلوگیری می‌کنند.

زیتون، تنها ۴ تا ۶ درصد کربوهیدرات دارد که ۵۲ تا ۸۶ درصد آن را نیز فیبر تشکیل می‌دهد؛ بنابراین می‌توان گفت که زیتون، کربوهیدرات قابل‌هضم بسیار کمی دارد.

زیتون سرشار از آهن، مس و کلسیم است و همان‌طور که می‌دانید، آهن برای گلبول های قرمز خون اهمیت دارد و کلسیم نیز برای عملکرد استخوان، ماهیچه و اعصاب ضروری است.

از آنجایی که زیتون مزه تلخی دارد، معمولا به‌صورت تازه مصرف نمی‌شود و آن را با روش‌های مختلف فرآوری می‌کنند؛ این فرآیندها، باعث کاهش ترکیبات موثر در تلخی (مانند اولئوروپئین) می‌شوند. فرآیندهای تخمیر، ممکن است سطح کلسترول را نیز کاهش دهند و سطح باکتری‌های مفید محصول نهایی را بالاتر ببرند؛ البته بهتر است این نکته را هم بدانید که برخی از واریته‌های زیتون، نیازی به فرآوری ندارند و می‌توان پس از رسیدن کامل، آن‌ها را مصرف کرد.

فرآوری زیتون، بسته به روش مورد استفاده، از چند روز تا چند ماه طول ‌می‌کشد. یکی از روش‌های نسبتا جدید که طعم خوبی نیز به زیتون می‌دهد، مغزدارکردن آن است. باهوخاویار، انواع زیتون مغزدارشده با سیر، بادام، خلال پوست پرتقال و پوست لیمو را در فروشگاه اینترنتی خود به خریداران و طرفداران این محصول عرضه می‌کند.

زیتون‌های مغزدارشده، برای سخت‌پسندانی که به‌دنبال طعم‌های جسورانه و جدید هستند، یک انتخاب ایدئال به‌شمار می‌رود.

روش سرو زیتون مغزدار

زیتون را می‌توانید به روش‌های مختلفی همراه با غذای خود سرو کنید؛ از پیش‌غذاهای مختلف گرفته تا غذاهای اصلی را می‌توان با انواع زیتون‌ همراه کرد و از طعم بی‌نظیر آن‌ لذت برد.

زیتون‌ مغزدار را در یک کاسه بریزید و در کنار غذاهای سنتی و محلی خود میل کنید یا برای تزئین انواع سالاد سبزیجات و مرغ مورد استفاده قرار دهید. بسیاری از سرآشپزها نیز از انواع زیتون در ساندویچ‌ها و روی انواع پیتزاهای خود استفاده می‌کنند. زیتون‌های گوشتی باکیفیت، شور و معطر، در آشپزی مدیترانه‌ای نیز محبوبیت بالایی دارند و به خوبی با ماهی و مرغ همراه می‌شوند.

در این قسمت، دو غذای خوشمزه را با زیتون به شما آموزش می‌دهیم:

  • مرغ و نخود به همراه زیتون

مرغ را با دانه‌های گشنیز برشته‌شده، پوست پرتقال، فلفل و آویشن مزه‌دار کنید؛ سپس، تکه‌های مزه‌دارشده مرغ را در یک ماهی‌تابه، همراه با نخود و موسیر تفت دهید تا علاوه بر نرم‌شدن مرغ، سایر مواد نیز کمی سرخ شوند. زیتون‌ها را در مرحله آخر به مخلوط خود اضافه کنید و در نهایت، غذا را در یک ظرف مناسب سرو کنید.

  • پاستا و زیتون

پاستا را به روش معمولی و با آب‌ جوش بپزید؛ سپس، یک پاستای رنگارنگ با زیتون و موادی مانند گوجه‌فرنگی گیلاسی، کشمش، ریحان و ماهی تن تهیه کنید.

333Capture

خواص قارچ ترافل مشکی و نحوه سرو آن

ترافل، در دنیای آشپزی، به‌عنوان یک غذای لذیذ شناخته می‌شود. پیداکردن قارچ ترافل‌ مشکی بسیار سخت است و پس از برداشت نیز به‌سرعت خواص خود را از دست می‌دهد. این عوامل، ترافل را به یکی از گران‌ترین غذاهای جهان تبدیل می‌کنند.

ترافل مشکی، منبعی غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم به‌شمار می‌رود. این خوراکی خوشمزه، حاوی کربوهیدرات، پروتئین، فیبر، اسیدهای چرب اشباع و غیراشباع و همچنین ریزمغذی‌هایی مانند ویتامین C، فسفر، سدیم، کلسیم، منیزیم، منگنز و آهن است.

تحقیقات نشان می‌دهند که ترافل می‌تواند منبع کاملی از پروتئین‌ها نیز باشد و تمام اسید آمینه‌های ضروری مورد نیاز بدن را تامین کند.

طعم ترافل، بسته به نوع آن متفاوت است، اما به‌طور کلی، طعمی خاکی، مشک‌دار و اومامی دارد. معمولاً ترافل‌های مشکی، ارزان‌تر از ترافل‌های کمیاب سفید هستند و دسترسی به آن‌ها نیز برای افراد راحت‌تر است. قارچ ترافل مشکی عطر کمی دارد؛ اما طعم آن‌ در برابر حرارت، ماندگاری بیشتری دارد و به همین دلیل نیز اغلب در انواع سس‌ها، کره‌، ریزوتو و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید انواع محصولات غذایی از باهو خاویار

خوراکی‌های جدید و خاص (مانند خاویار، انواع تخم ماهی، زیتون‌های مغزدار و ترافل‌های مشکی) تنوع زیادی به آشپزی می‌دهند و دست شما را نیز در پخت‌وپز باز می‌گذارند. این مواد خوراکی، باید به‌صورت تازه مصرف شوند تا خواص بیشتر و طعم بهتری داشته باشند. فروشگاه اینترنتی باهوخاویار، با درنظرگرفتن این موضوع، باکیفیت‌ترین و بهترین خوراکی‌های کمیاب را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

محصولات گیاهی و دریایی کنسرو‌شده، در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند و همین موضوع نیز باعث شده است تا تولیدکنندگان، این محصولات را در طعم‌های جدید نیز به بازار عرضه کنند. اگر طرفدار غذاهای سالم هستید و می‌خواهید به غذاهای سنتی خود رنگ و لعابی تازه بدهید، ما به شما زیتون‌ مغزدار، خاویار و ترافل‌های مشکی باهوخاویار را پیشنهاد می‌دهیم.