پارسیان تکنولوژی یکی از تولیدکنندگان انواع دستگاه های آزمایشگاهی در حوزه نفت و پتروشیمی می باشد که همواره تلاش می کند تا با در نظر گرفتن نیازهای فعالان این حوزه گام بردارد.بخشی از دستگاه های تولید شده در این مجموعه عبارتند از ، تست اشتعال باز ، دستگاه بن ماری ، تست کشش قیر ، تست کف ، ضربه زن گریس و ...

 

 

 

 

دستگاه بن ماری 

دستگاه بن ماری برای فراهم آوردن دمای مورد نیاز آزمون طبق شرایط استاندارد کاربرد دارد. با توجه با قابلیت ها و فناوری بکار رفته حمام بن ماری گروه پارسیان تکنولوژی در دو مدل Pro و Full طراحی و تولید شده است. دستگاه حمام بن ماری مدل Pro دارای بدنه فلزی با پوشش رنگ الکترواستاتیک است. پوشش رنگ الکترواستاتیک بدنه دستگاه حمام بن ماری را در برابر خوردگی محافظت می کند. با توجه به مهم بودن کیفیت در ساخت دستگاه از روش برش لیزری برای ساخت بدنه دستگاه استفاده شده تا جزییات به درستی رعایت شود. برای گرم کردن و تامین دماهای بالای آزمایشات، دستگاه حمام بن ماری از یک هیتر با توان 1500 وات بهره می برد که توسط کنترلر دیجیتالی دمای آن تنظیم می شود. همچنین به کمک یک یخچال داخلی که در دستگاه تعبیه شده می توان دماهای پایین را هم برای آزمون های مورد نظر فراهم آورد. بازه دمایی 10 تا 70 درجه سانتی گراد در دستگاه حمام بن ماری به کمک هیتر و یخچال تعبیه شده قابل تامین است. وظیفه پایداری و یکنواخت نگه داشتن دمای آب در حمام استیل دستگاه هم به عهده یک پمپ سیرکوله قرار دارد. به کمک شیرهای تخلیه هم می توان حمام دستگاه را خالی و مجدد شارژ کرد. دستگاه بن ماری از یک مانیتور تمام رنگی با سایز 7 اینچ برای نمایش شرایط آزمایش در نظر گرفته شده است. مدل Full دستگاه بن ماری علاوه بر تمام قابلیت ها و ویژگی های مدل Pro دارای یک پمپ سیرکوله از نوع External بوده که قابلیت اتصال به سایر دستگاه های آزمایشگاهی را دارد.

 

 

 

 

دستگاه تست تقطیر در اتمسفر یا تقطیر D86

آزمون تقطیردر اتمسفر یا آزمون تقطیر D86 برای مشخص کردن کمی ویژگی های بازه دمایی جوش فرآورده های نفتی است. از جمله فرآورده های سبک و دارای تقطیر میانی که در این آزمون مورد ارزیابی قرار می گیرند می توان به سوخت های موتور بنزینی خودروها یا بدون ترکیبات اکسیژن دار، سوخت جت، سوخت های توربین هواپیما، سوخت های دیزلی، ترکیبات بیو دیزل تا 20 درصد، سوخت های دریایی، حلال های نفتی ویژه، انواع نفتا، حلال های نفتی سفید، انواع نفت سفید و سوخت های مشعل درجه 1 و 2 اشاره کرد. روش آزمون تست تقطیر در اتمسفر بر اساس استاندارد بین المللی ASTM D86 تدوین شده است.

با توجه به امکانات و قابلیت های مورد انتظار آزمایشگران دستگاه های مختلفی برای انجام تست تقطیر در اتمسفر وجود دارد. در هر صورت اساس انجام آزمون تقطیر در اتمسفر برای همه دستگاه ها مطابق با استاندارد بین المللی ASTM D86 خواهد بود. همچنین این آزمون به تست D86 هم شناخته می شود. برای آشنایی با دستگاه هایی که آزمون D86 را انجام می دهند به بررسی دستگاه های گروه پارسیان تکنولوژی می پردازیم. پارسیان تکنولوژی دستگاه تقطیر در اتمسفر یا تقطیر D86 را با توجه به ویژگی ها و توانایی های هر دستگاه در سه مدل Eco، Pro و Full طراحی و تولید کرده است. در مدل Eco بدنه به کمک برش لیزری و با رعایت دقیق جزییات ساخته می شود. سپس برای محافظت از بدنه دستگاه در برابر خوردگی و زنگ زدگی، رنگ الکترواستاتیک کوره ای مورد استفاده قرار می گیرد. برای تامین دمای دستگاه تقطیر D86 از یک هیتر با توان 1500 استفاده شده و این هیتر دمای آزمایش را تا 400 درجه سانتی گراد تضمین می کند. دمای هیتر توسط یک کنترلر دیجیتال تنظیم می شود. در قسمت مبرد یک یخچال برای تکمیل فرآیند تقطیر بکار رفته است. دمای یخچال توسط سنسور دیجیتال کنترل و تنظیم می شود. از یک نمایشگر 3 اینچی هم برای نمایش پارامترهای آزمون استفاده می شود. دستگاه تست تقطیر D86 مدل Pro هم از بدنه فلزی با روکش رنگ الکترواستاتیک ساخته شده و هیتری 1500 واتی وظیفه تامین دمای 400 درجه سانتی گراد را به عهده دارد. مدل Pro دارای نمایشگر تمام رنگی LCD از نوع TFT بوده و با سایز 7 اینچ روی دستگاه تعبیه شده است. در این مدل برای اندازه گیری دمای بالن از یک سنسور دیجیتال با عنوان ترموکوپل Type K استفاده می شود. یخچال با قابلیت تنظیم دما هم از دیگر قابلیت های دستگاه آزمون تقطیر در اتمسفر مدل Pro است.

دستگاه تست تقطیر در اتمسفر مدل Full یکی از پیشرفته ترین دستگاه ها در نوع خود است. از مهمترین ویژگی این دستگاه می توان به یخچال به همراه سنسور دیجیتال و قابلیت تنظیم دما، سنسور دقیق دیجیتال دمای بالن تحت آزمون، کنترلر دیجیتالی و اتوماتیک توان هیتر، دارای هیتر به همراه سنسور دیجیتال کنترل دما از 5+ تا 60+ درجه سانتی گراد، سنسور دیجیتال تشخیص و ثبت اولین قطره IBP، سنسور دیجیتال تشخیص و ثبت آخرین قطره FBP، سنسور دقیق قطره شمار در قسمت مزور، سنسور دقیق میزان تقطیر انجام شده، کنترلر اتوماتیک و دیجیتال تنظیم سرعت تقطیر، چاپ کامل مراحل آزمون در هر 10 میلی لیتر میعان و نتیجه آزمون توسط پرینتر و قابلیت نمایش گراف رنگی مراحل تقطیر اشاره کرد. دتسگاه تقطیر D86 هم از بدنه فلزی و برش لیزری با رعایت دقیق جزییات ساخته شده است. برای محافظت از خوردگی و زنگ زدگی هم رنگ الکترواستاتیک کوره ای برای بدنه دستگاه مورد استفاده قرار گرفته است. تمامی مراحل آزمون در دستگاه تقطیر D86 هم توسط نمایشگر 7 ایچی LCD از نوع TFT قابل مشاهده بوده و می توانید کنترل و تنظیمات لازم را روی آزمایش تقطیر D86 داشته باشید. هر سه مدل دستگاه تست تقطیر در اتمسفر ساخت گروه پارسیان تکنولوژی همراه با کارت گارانتی و دفترچه راهنمای محصول در بسته بندی های چوبی مخصوص ارسال می شود. لازم به یادآوری است قبل از ارسال محصول به مشتریان محترم در خصوص روش استفاده از دستگاه در محل آزمایشگاه شرکت آموزش داده شده و گواهینامه آموزشی ازائه می شود.