تصویر کرم سفید کننده صورت

اما استفاده از کرم ضد لک به تنهایی کافی نیست، در واقع ما با کمک کرم ضد لک تا جای ممکن تلاش می‌کنیم که لک‌ و عارضه‌های پوستی صورت را از بین ببریم، اما واقعیت این است که برخی از آنها به طور کامل از بین نمی‌روند، در این شرایط استفاده از یک کرم سفید کننده پوست صورت یک انتخاب مناسب است.

کرم روشن کننده پوست که با نام کرم سفید کننده صورت هم شناخته می‌شود برای روشن کردن پوست صورت کاربرد دارد و معمولا برای نقاط تیره شده در صورت یا لک‌ها استفاده می‌شود، البته بعضا برای روشن کردن تمام صورت هم استفاده می‌شود.

که البته هر کرم ضد لکی در عمل نمی‌تواند لک‌ها را از بین ببرد و پوست را روشن کند، به همین دلیل باید به دنبال بهترین کرم ضد لک بدون بازگشت باشید.

عملکرد کرم‌های روشن کننده پوست تا حد زیادی شبیه به کرم‌های ضد لک است، به این شکل که به زیر پوست نفوذ می‌کنند و تولید ملانین در پوست را کنترل می‌کنند و مانع تجمع رنگدانه‌ها شده و لک‌ها را از بین می‌برند، لک‌هایی که موجب تیرگی شده‌اند.

 

تفاوت کرم ضد لک و سفید کننده صورت چیست؟

در حقیقت یک کرم ضد لک یک نوع روشن کننده پوست هم است، چرا که معمولاً یک کرم ضد لک عالی دارای ۲درصد هیدروکینون (Hydroquinone) است که این مقدار برای روشن‌تر کردن پوست و ازبین‌بردن لکه‌ها کفایت می‌کند.

اما برخی که انتظار روشن شدن پوست به اندازه بیشتری را دارند  به دنبال یک پوست درخشان هستند، به روشن سازی کرم ضد لک اکتفا نکرده و در کنار آن از یک کرم سفید کننده صورت هم استفاده می‌کنند.

البته در نظر داشته باشید که شرط موفقیت و نتیجه گیری از  این کرم‌ها این است که از دیگر محصولات رسیدگی به پوست غافل نشویم و برای بیرون از منزل از ضد آفتاب با SPF 30 یا بیشتر کمک بگیریم.

 تصویر اثرگذاری کرم ضد لک روی صورت

از یک کرم سفید کننده تا چه حد باید انتظار داشت؟

معمولا نتیجه استفاده از این کرم‌ها به این شکل است که استفاده از این کرم‌ها در دراز مدت، ناهماهنگی‌های رنگ پوست را برطرف می‌کند و ظاهر پوست‌های کم‌حال و افتاده را جوان و شاداب نشان می‌دهد، در واقع ویتامین سی یکی از ترکیبات موجود در کرم‌های روشن کننده است که یک نوع آنتی اکسیدان محسوب می‌شود و موجب روشن کنندگی پوست است.

اما گاهی اوقات این لکه‌های قهوه‌ای و سیاه که با گذشت‌ سالیان سال ایجاد می‌شوند و به همین راحتی‌ها از بین نمی‌روند. در این شرایط پیشنهاد می‌کنیم در کنار کرم ضد لک از یک کرم روشن‌ کننده هم کمک بگیرید.

اگر پس از گذشت چندین هفته از استفاده از این دو کرم نتیجه مطلوبی دستگیر شما نشد، با پزشک متخصص پوست مشورت کنید و سراغ درمان‌های تخصصی‌تر بروید.

به طور کلی در استفاده از کرم ضد لک و کرم سفید کننده باید صبور باشید و دوره‌های چند ماهه استفاده از آنها را طی کنید و سپس روند بهبودی صورت را مشاهده کنید، دقت کنید که هرگز قرار نیست تمامی لک‌های صورت شما از بین بروند چرا که هر کدام قدمت متفاوت و دلیل ایجاد متفاوتی دارند، به همین دلل بهتر است انتظار بهبود داشته باشید.

به طور کلی این نتایج را از کرم سفید کننده می‌توانید انتظار داشته باشید:

  • مرطوب کنندگی و هیدراته کردن پوست صورت
  • لک‌ها، خال‌ها، اسکارها را که به دلایل مختلف مانند افزایش سن یا آلودگی ایجاد شده‌اند را بهبود می‌بخشد.
  • کاهش ملاسما یا هیپرپیگمانتاسیون – که در واقع لکه های تیره پوست هستند.
  • تنظیم کردن رنگدانه‌های پوست
  • تا حدی کاهش خطوط و چین و چروک روی صورت

 

بهترین زمان استفاده از کرم سفید کننده چه زمانی است؟

بهترین زمان استفاده از کرم روشن کننده پوست در صبح و شب است، در واقع هر روز صبح و هر شب از کرم استفاده کنید، و بعد از استفاده از کرم در مقابل نور خورشید قرار نگیرید چرا که کرم روشن کننده پوست صورت را در برابر نور آفتاب آسیب‌ پذیرتر می‌کند.

 در صورتی که در مقابل نور خورشید قرار می‌گیرید حتما بعد از کرم روشن کننده باید کرم ضد آفتاب استفاده کنید. دقت کنید که این کرم‌ها آرام آرام نتیجه می‌دهند، پس صبور باشید و به صورت منظم دوره استفاده از آن را طی کنید، تداوم در استفاده از این کرم‌ها نتیجه خوبی خواهد داشت.

 بهترین کرم ضد لک بدون بازگشت

در کرم ضد لک و سفید کننده چه ترکیباتی وجود دارد؟

در کرم‌های روشن کننده یا همان سفید کننده، ویتامین سی و آنتی اکسیدان از ترکیبات اصلی هستند، در واقع آنتی اکسیدان در ویتامین سی وجود دارد و احتملا از اهمیت وجود آنتی اکسیدان در رژیم غذایی روزانه و تاثیر آن در دفع سموم بدن و روند ترمیم پوست باخبر هستید.

 خیلی از کرم‌های روشن کننده پوست در ترکیباتشان از ویتامین سی بهره می‌برند، بهتر است که کرمی را انتخاب کنید که این ویژگی را داشته باشد.

در کرم ضد لک هم داستان تا حدی به همین شکل است و آنتی اکسیدان نقش مهمی در ترکیبات کرم ضد لک دارد، در واقع یکی از ترکیبات مهم در کرم ضد لک عالی، انواع ویتامین است.

ویتامین‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و باعث کاهش تشکیل ملانین در پوست می‌شوند. همین خاصیت آنتی اکسیدانی کمک می‌کند تا پوست در برابر رادیکال آزاد موجود در طبیعت محافظت شود. خاصیت آبرسانی عمیق یه پوست و مراقبت از پوست برای حفظ آب نیز از خصوصیات مهم ویتامین‌های موجود در کرم ضد لک است.