لباس مجلسی که با نام لباس مهمانی هم معروف است، به لباس‌های زنانه‌ای گفته‌ می‌شود که برای دوخت آن‌ها معمولا از پارچه‌های گران‌قیمت، زیبا، باکیفیت و ظریف استفاده می‌شود و بانوان، انواع مختلف این لباس را در مجالسی مانند عروسی، دورهمی، مراسم ختم و جشن تولد و غیره به تن می‌کنند. سلیقه شخصی افراد به‌عنوان مهم‌ترین معیار در انتخاب لباس‌های مجلسی حرف اول را می‌زند. اما علاوه بر سلیقه شخصی معیارهای متعدد دیگری مانند سن، فرم اندام، تناسب رنگ‌بندی لباس با رنگ پوست، قیمت لباس، بودجه و غیره نیز در انتخاب افراد تاثیرگذار هستند. تنوع بالای لباس‌های مجلسی موجود در بازار باعث شده‌ است که انتخاب لباس برای افراد کمی دشوار باشد، اما با رعایت برخی از نکات، می‌توان کار انتخاب و خرید لباس مجلسی را راحت‌تر کرد. در این مقاله قصد داریم درباره نکات مهم در زمان خرید لباس‌ مجلسی باکیفیت صحبت کنیم.

خرید لباس مجلسی باکیفیت ماهپار

در زمان خرید لباس مجلسی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

لباس مجلسی باید به اندازه کافی زیبا و راحت باشد و باعث جلوه بیشتر نقاط قوت و زیبایی‌های چهره و اندام افراد شود. به‌عنوان مثال اگر خانمی چهره بسیار زیبا و دلنشینی دارد، باید به سراغ خرید یک لباس مهمانی برود که در قسمت سرشانه و گردن جذابیت بالایی دارد. اگر پاهایش زیبا و خوش فرم هستند، یک لباس مجلسی کوتاه انتخاب کند تا زیبایی پاهایش نمایان شود. افراد قد بلند و لاغر، نباید به سراغ لباس‌های مجلسی راسته و بلند بروند؛ زیرا این نوع لباس باعث لاغرتر و قدبلندتر دیده‌شدن می‌شود‌. برای این افراد، دامن‌های کلوش، پیراهن‌های عروسکی، دنباله‌دار و پف‌دار مناسب‌تر است. لباس‌های بلند و راسته بیشتر برای افرادی قد کوتاه و درشت اندام مناسب‌ هستند. این افراد باید از پوشیدن لباس مهمانی پف‌دار با طرح‌های شلوغ پرهیز کنند؛ زیرا این نوع لباس باعث چاق‌تر دیده‌شدن آن‌ها خواهد شد. در ادامه به چند نکته مهم در زمان خرید لباس مجلسی اشاره خواهیم کرد.

  • مشخص کردن فرم بدن

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در زمان خرید لباس مجلسی حتما باید مورد توجه قرار بگیرد، مشخص کردن فرم بدن است. با شناخت فرم بدن و اندام خود، به‌راحتی می‌توانید لباس مجلسی متناسب با اندام خود را خریداری کنید. به‌طور کلی اندام بدن انسان به پنج گروه مختلف شامل اندام سیبی شکل، اندام گلابی شکل، اندام ساعت شنی، اندام مستطیلی و اندام توت‌فرنگی شکل یا مثلث برعکس تقسیم می‌شود‌.

اندام سیبی شکل

بالا تنه، شانه و سینه افرادی که اندام سیبی شکل دارند، همواره از پایین تنه‌ آن‌ها یعنی پاها و باسن بزرگ‌تر است. برای اندام سیبی شکل، لباس‌های مجلسی تک رنگ و بدون طرح انتخاب کنید و از خرید لباس‌هایی با جزئیات بیشتر در قسمت بالا تنه بپرهیزید.

اندام گلابی شکل

در اندام گلابی شکل درست برعکس اندام سیبی شکل پایین تنه، پاها و باسن نسبت به بالا تنه، سینه و شانه بزرگ‌تر است.‌ به اندام‌های گلابی شکل، لباس‌هایی با یقه باز و مربعی و A شکل بیشتر می‌آید.

اندام ساعت شنی

در افراد دارای اندام ساعت شنی، بالا تنه و پایین تنه تقریبا با هم حجم یکسانی دارند، اما کمر باریک، دو قسمت بدن را مجزا کرده‌ است. به اندام‌های ساعت شنی هر مدل لباسی می‌آید.

اندام مستطیلی

در اندام‌های مستطیلی، بدن باریک، بدون انحنا و صاف است، به‌طوری که سرشانه، کمر و باسن در یک راستا قرار دارند. به افرادی با اندام مستطیلی، خرید لباس‌هایی با یقه دلبری و گرد پیشنهاد می‌شود.

اندام توت فرنگی شکل یا مثلث برعکس

در اندام توت فرنگی شکل یا مثلث برعکس، سرشانه‌های فرد بسیار پهن است و نسبت به سایر قسمت‌های بدن، حجم زیادی دارد. کسانی که اندام توت فرنگی دارند، به‌هیچ وجه نباید به سراغ خرید لباس‌هایی با بالا تنه راه راه بروند.

  • تعیین کردن بودجه‌ی خرید

یکی از تاثیرگذارترین و پراهمیت‌ترین نکات در زمان خرید لباس مجلسی، تعیین کردن بودجه‌ برای لباس است. قیمت لباس‌های مهمانی یا مجلسی، با میزان جزئیات طراحی، تزئینات، جنس پارچه و برند تولید کننده رابطه مستقیمی دارد و اغلب نسبت به لباس‌های دیگر گران‌تر هستند؛ بنابراین قبل از خرید حتما مشخص کنید که بیشترین مبلغی که قصد دارید برای خرید لباس هزینه کنید، چقدر است. قبل از خرید با تعیین‌ کردن محدوده قیمت، تعداد انتخاب‌های شما هم محدود می‌شود و برای انتخاب به سراغ لباس‌هایی می‌روید که قیمت آن‌ها با بودجه شما متناسب است. با رعایت این نکته، هیچ‌گاه دست خالی از خرید بر نمی‌گردید. خرید لباس‌هایی با مدل ترند و دوخته شده با پارچه‌های باکیفیت، ارزش هزینه بیشتر را دارد؛ زیرا امکان استفاده از آن‌ها برای بسیاری از مهمانی‌ها و مجالس وجود دارد.

  • توجه به طراحی و برند تولید کننده لباس مجلسی

لباس‌هایی که توسط یک طراح خلاق و باتجربه طراحی می‌شوند، همواره نسبت به لباس‌های ارزان با برندهای ناشناخته از کیفیت‌ بالاتری برخوردار هستند. نکته دیگری که در زمان خرید لباس مجلسی حتما باید مورد توجه قرار بگیرد، توجه به نوع دوخت، طراحی و برند تولید کننده لباس است. برندهای شناخته شده، از بهترین و باسابقه‌ترین طراحان برای طراحی لباس‌های خود بهره می‌گیرند. یقه زیبای لباس، درزهای بسیار منظم، تناسب قسمت‌های مختلف لباس، استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین پارچه‌ها و به‌کارگیری تزئینات جذاب روی لباس، از ویژگی‌های محصولات برند‌های مطرح تولید کننده لباس مجلسی به‌ شمار می‌رود.

  • تناسب مدل لباس با اندازه بدن

نکته دیگری که در زمان خرید لباس‌های مجلسی اهمیت دارد این است که مدل لباسی که انتخاب می‌کنید باید با اندازه بدن شما هم‌خوانی داشته‌باشد. لباس باید نه خیلی تنگ و کوچک و نه خیلی بزرگ و گشاد باشد. لباس‌های مجلسی باکیفیتی که متناسب با سایز بدن باشند، به‌خوبی می‌توانند عیب‌های اندام افراد را پوشش دهند. با توجه به این که افراد چند ساعت قرار است لباس مهمانی را بپوشند و در مهمانی و مجالس حضور داشته‌باشند، راحتی لباس بسیار مهم است. زمانی که اندازه لباس با اندازه بدن تناسب دارد، احساس راحت بودن در فرد به وجود می‌آید؛ اما زمانی که لباس تنگ یا خیلی گشاد است، در طول مهمانی فرد حس راحتی نخواهد داشت.

  • انتخاب لباس مجلسی بر اساس نوع مراسم

همان‌طور که در بخش‌های قبلی مقاله‌ هم اشاره کردیم، از لباس‌های مجلسی برای مراسم و رویدادهای گوناگونی مانند عروسی، جشن تولد، مجالس ختم و غیره‌ استفاده می‌شود. قبل از هر اقدامی برای خرید لباس، باید مشخص کنید که لباس مورد نظر را برای پوشیدن در چه مراسمی نیاز دارید؛ زیرا در هر مراسمی از لباس‌های مخصوص همان مراسم استفاده می‌شود. لباس مناسب دورهمی‌های خودمانی و مهمانی‌های غیررسمی با لباس مناسب مجالس مهم‌تر مانند عروسی متفاوت است.

خرید لباس مجلسی ماهپار

  • توجه به جنس و کیفیت پارچه لباس مجلسی

زیبایی لباس مجلسی با نحوه ایستایی آن روی بدن افراد مرتبط است و این نکته به جنس و کیفیت پارچه بستگی دارد. افراد لاغر بهتر است از پارچه‌هایی که باعث پرتر دیده شدن حجم بدن می‌شوند، استفاده کنند و افراد درشت اندام بهتر است به سراغ پارچه‌هایی بروند که بدن را لاغرتر نشان می‌دهد‌.‌

لباس مجلسی‌هایی که با پارچه‌های ژرژت، ساتن، کتان و ابریشم دوخته شده‌اند، از کیفیت بالایی برخوردارند و خیلی دیر از مد می‌افتند. در زمان انتخاب پارچه لباس، آب و هوای منطقه‌ای که در آن ساکن هستید را هم در نظر بگیرید. جنس پارچه لباس باید طوری باشد که با پوشیدن آن از مهمانی لذت کافی ببرید. به‌عنوان مثال اگر در مناطقی با آب و هوای گرم و خشک زندگی می‌کنید، هرگز سراغ لباس‌هایی با پارچه‌های خیلی ضخیم و گرم نروید.

  • انتخاب رنگ لباس مجلسی بر اساس رنگ پوست

نکته دیگری که علاوه بر فرم بدن، طراحی لباس، مدل لباس، سایز لباس، جنس پارچه و نوع مهمانی در زمان خرید لباس‌های مجلسی باید مورد توجه قرار گیرد، انتخاب رنگ لباس بر اساس رنگ پوست است. برخی از افراد به دنبال خرید لباس‌هایی به رنگ‌های ترند سال هستند و برخی دیگر با توجه به سلیقه شخصی خود رنگ لباس مهمانی را انتخاب می‌کنند. اما بهترین کار این است که در زمان انتخاب رنگ لباس، ابتدا به رنگ پوست خود توجه داشته‌ باشید.

برای پوست‌های روشن، پوشیدن لباس‌هایی به رنگ تیره پیشنهاد می‌شود؛ زیرا رنگ‌های روشن باعث بی‌روح شدن چهره این افراد می‌شود‌. افرادی با رنگ پوست زرد یا گندمی برای متعادل شدن رنگ پوست، باید از لباس‌هایی به رنگ روشن استفاده کنند‌. لباس‌هایی به رنگ روشن مناسب‌ترین لباس‌های مجلسی برای افرادی با رنگ پوست تیره هستند‌. کسانی که پوست برنزه دارند، می‌توانند لباس‌هایی به رنگ تیره، روشن و نئونی را خریداری کنند. توجه داشته باشید در مجالسی مانند عروسی، پوشیدن پیراهن سفید کار اشتباهی است.

  • انتخاب رنگ لباس با توجه به رنگ مو و چشم

نکته دیگری که شاید خیلی از افراد در زمان خرید لباس مجلسی به آن بی‌تفاوت باشند، توجه به رنگ مو و چشم است. افرادی که چشم‌های آبی رنگ دارند می‌توانند با پوشیدن لباس‌های مجلسی به رنگ‌های گرمی مانند طلایی، زرد و نارنجی، زیبایی خود را چند برابر کنند. به افرادی با چشم‌هایی به رنگ سبز پوشیدن لباس‌های صورتی، قرمز یا قهوه‌ای پیشنهاد می‌شود. رنگ‌های سرد و خنثی مانند سبز و آبی، برای افرادی با چشم‌های قهوه‌ای مناسب هستند. کسانی که موهای مشکی دارند، باید لباس‌های مجلسی براق و تیره انتخاب کنند و برای موهای قهوه‌ای و بلوند، لباس‌هایی به رنگ گرم پیشنهاد می‌شود‌.

  • توجه به مدل یقه

یقه یکی از بخش‌های مهم در لباس‌های مجلسی به شمار می‌رود و اولین جایی است که در مهمانی‌ها توجه افراد را به خود جلب می‌کند. یقه لباسی که می‌خرید حتما باید با سر آستین آن تناسب داشته‌ باشد. یقه‌ها طرح‌های متنوعی دارند و انواع مختلف آن می‌تواند نشان‌‌دهنده رسمی بودن یا غیررسمی بودن لباس باشد. در زمان انتخاب یقه، می‌توانید مدل صورت و میزان کشیدگی گردن را هم در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال برای افرادی که گردن کوتاه و صورت گردی دارند، یقه‌های گرد پیشنهاد نمی‌شود‌.

  • انتخاب اکسسوری و زیورآلات مناسب برای لباس مجلسی

مدل لباس مجلسی تاثیر فوق‌العاده زیادی در زیبایی افراد دارد؛ اما در کنار مدل لباس، انتخاب اکسسوری و زیورآلات هم می‌تواند نقش مهمی در زیبایی استایل افراد ایفا کند. اگر لباس مجلسی دارای جزئیات زیاد و طراحی بسیار شلوغی باشد، باید از زیورآلات ظریف استفاده کنید. اما اگر لباس ساده‌ای می‌پوشید، از زیورآلات و اکسسوری‌هایی با طرح‌های شلوغ استفاده کنید. تناسب بین زیورآلاتی مانند انگشتر، گوشواره، گردنبند، ساعت و غیره هم بسیار مهم است و در زیباتر شدن استایل تاثیر می‌گذارد. همه این زیورآلات باید از یک جنس و یک رنگ باشند.

  • استفاده از راهنمایی‌های فروشنده و مشاوران فروشگاه

بسیاری از فروشنده‌ها و مشاوران فروشگاه‌های معتبر و باسابقه، سال‌هاست که در در زمینه فروش لباس مجلسی مشغول فعالیت هستند و اطلاعات بروزی درباره نکات مهم انتخاب انواع لباس دارند. مشاوران فروش به مشتری کمک می‌کنند که با توجه به راهنمایی‌ها و اطلاعات ارائه شده توسط آن‌ها، بتوانند بهترین انتخاب را داشته‌ باشند و از بین لباس‌های متنوع موجود در فروشگاه، مناسب‌ترین لباس را با توجه به رنگ پوست، سایز و فرم بدن، قد، اندام، رنگ موها و چشم انتخاب کنند.

  • انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید لباس مجلسی باکیفیت

معتبر بودن فروشگاهی که برای خرید لباس مجلسی انتخاب می‌کنید، نکته دیگری است که بسیار مهم است و حتما باید مورد توجه شما قرار بگیرد. با خرید از یک فروشگاه معتبر، خیالتان راحت است که لباس مجلسی باکیفیت می‌خرید. در گذشته بانوان برای خرید لباس‌های مجلسی،‌ مانتو زنانه، مانتو شلوار اصل، مانتو شلوار اداری برند و لباس برند مجلسی مجبور بودند به تعداد زیادی از فروشگاه‌های لباس زنانه برند در سطح شهر مراجعه کنند و بعد از بررسی اجناس ارائه شده در فروشگاه‌های مختلف، طبق سلیقه خود لباس مورد نظر را انتخاب کنند. اما با گسترش اینترنت و دسترسی عموم مردم به گوشی‌های هوشمند و فضای مجازی، امروزه به‌راحتی می‌توان انواع لباس را با بهترین کیفیت از یک فروشگاه‌ اینترنتی با سابقه مانند فروشگاه ماهپار خریداری کرد.

خرید لباس مجلسی باکیفیت ماهپار

نکات مهم در زمان خرید آنلاین لباس مجلسی از فروشگاه ماهپار

امروزه خرید آنلاین انواع لباس به دلیل مزایایی مانند صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های رفت‌وآمد، بسیار رایج شده است. در هنگام خرید اینترنتی انواع لباس مانند لباس مجلسی باکیفیت، لباس زنانه برند، مانتو شلوار اداری برند و غیره باید به چند نکته مهم توجه داشته‌ باشید. این نکات عبارت‌اند از:

دانستن سایز دقیق، مقایسه قیمت لباس‌ها در فروشگاه‌های اینترنتی، توجه به ضمانت مرجوعی لباس‌ها، مطالعه نظرات سایر مشتریان، توجه به هزینه ارسال لباس، استفاده از کدهای تخفیف در مناسبت‌های مختلف و نگهداری از برگه بسته‌بندی لباس برای مرجوع کردن.

فروشگاه‌های اینترنتی باسابقه ماهپار با امکانات بروز خود، توانسته بهترین شرایط را برای خرید آنلاین لباس فراهم کند. شما با خرید از ماهپار می‌توانید به کیفیت و قیمت لباس اطمینان داشته باشید و با خیال راحت از خریدتان لذت ببرید.