سود اورترین و اقتصادی ترین نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 است ، شاید برایتان جای سوال باشد که چرا ؟ در ادامه صحت گفته های ما به شما ثابت میشود چرا که با کمترین هزینه اولیه احداث باغ در عرض 5 سال تبدیل به باغدار سرمایه داری خواهید شد که پول پارو میکند. در عصر حاضر اگر باغداری را به عنوان شغل پولسازدر نظر بگیرید پرورش گردو از حوزه های بسیار اقتصادی در بخش کشاورزی است و نکته مهم در احداث باغ گردو این است که از بین صدها رقم گردو کدام اقتصادی تر بوده و از همه مهمتر کدام گردو با اکثر اقلیم ها سازگار است لذا با آگاهی از شرایط آب و هوایی منطقه خود به صورت کاملا اصولی اقدام به خرید نهال گردو و احداث باغ انجام دهید.

در این مقاله سعی ما بر این است بهترین رقمی که هزینه اولیه کاشت پایین دارد و سود اقتصادی بالایی داشته باشد( ژنوتیپ رویال تیپ 7)  و همچنین تمام مشخصات و روش نگهداری آن را به شما معرفی کنیم.

نهال گردو

مشخصات ظاهری نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 :

 بارزترین ویژگی نهال گردو دیر گل بودن و مقاومت فوق العاده نهال در برابر سرماست ( 20 تا 30 روز دیرتر از سایر ارقام گلدهی دارد ) و حتی در صورت اسیب سرما به گل های نهال ، نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 تنها نهالیست که توانایی گلدهی مجدد دارد هیچ گردوی دیگری چنین ویژگی ندارد . نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 خود گرده افشان است و برای گرده افشانی  نیازی به رقم گرده افشان ندارد به همین دلیل درصد خطای گرده افشانی بسیار پایین است و تمام گل های ان  تبدیل به میوه شده و درصد پوچی مغز پایین می اید( در حالی که سایر ارقام گردو به گرده افشان نیاز دارند و در مناطقی که بارش باران وجود دارد  روند گرده افشانی با اختلال مواجه میشود )نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 از جمله نهال های پا کوتاه است که ارتفاع چندانی نمیگیرد و از پهنا رشد می کند، در حالت کلی حدود 5/4 متر رشد دارد با توجه به ارتفاع، فاصله کشت نهال 6 * 7 در نظر گرفته می شود، این رقم نژادی ایرانی داشته و تولید اختصاصی شرکت رویال است. دارای کیفیت میوه بسیار فوق العاده است که پوست میوه کاغذی بوده و درصد چربی و روغن مغز بالاست( بیش از 70 درصد)، مغز سفیدی داشته که بسیار بازار پسند است به دلیل کیفیت بالای میوه ،گردوی ژوتیپ 7 در بازار با رقمی بالاتر از سایر ارقام گردو به فروش میرسد و از انجایی که قیمت گردو با نرخ ارز افزایش میابد قابلیت انبارداری دارد و امکان فروش در زمان اوج قیمت و سود بیشتر وجود دارد . 

در ادامه به اختصار ویژگی های نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 را به اختصار بیان میکنیم :

دیرگل و مقاوم به سرما ، خاصیت اپومکسی ( خود گرده افشان بودن)، لترال دهی ( باردهی جانبی )، گلدهی مجدد پس از سرمای بهار ، دیر برگ ده بوده و زود خزان است ، مغز بسیار سفید و درشت بازار پسند ، درصد پوچی مغز صفر ، درصد بالای روغن و چربی مغز ( 70 درصد مغز ) ، سازگاری از سطح ارتفاع 0 تا 3400 ، مقاومت از دمای 45+ تا 20- ، زود خزان،  زود بازده ، عملکرد بالا در هکتار، پوست کاغذی ، پاکوتاه ، باردهی خوشه ای ، فاصله کاشت 6* 7 ، عمر اقتصادی بیش از 100 سال ، مقاوم به افات و بیماری ها ، مقاوم به تنش های خشکی و شرایط دمایی محیط ، مغز بسیار خوش طعم.

شروع باردهی گردو ژنوتیپ رویال 7 و میزان عملکرد آن در هکتار:

نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 خود گرده افشان بوده وباردهی جانبی دارد یعنی با نگاه جزیی به کل درخت مشاهده خواهید کرد که در تمام شاخه های ان خوشه های گردو وجود دارد( این خوشه ای بودن گردو نه تنها موجب ریز شدن گردو نمیشود بلکه هر گردو وزنی بالغ بر 18 تا 20 گرم دارد ).  به  دلیل باردهی جانبی  و  درشت بودن محصول میزان عملکرد آن در هکتار بالاست که در بهترین شرایط رسیدگی بین 10 تا 12 تن در هکتار باردهی دارد( این در حالیست که بقیه ارقام رقمی بالغ بر 5 تن در هکتار باردهی دارند.)

نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 زودبازده بوده و از همان سال اول کاشت به بار می نشیند و سل چهارم باردهی اقتصادی را شروع می کند سال پنجم بین 20 تا 25 کیلو هر نهال باردهی دارد این در حالیست که سایر ارقام گردو باردهی را از سالهای سوم به بعد شروع میکنند.

با افزایش سن نهال، باردهی آن نیز بیشتر شده و در هفت سالگی به بعد بین 50 تا 70 کیلو هر نهال به بار می نشیند.

نکته حائز اهمیت درباره گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 عمر اقتصادی بالای  آن است. که در صورت رسیدگی( هرس، تغذیه مناسب و ...) بین 80 تا 100 سال عمر مفید دارد.

خرید نهال گردو

آب و هوای مناسب کاشت نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7:

 به جرات می توان ادعا کرد که هیچ گردویی به اندازه ژنوتیپ رویال تیپ 7 در برابر سرما مقاومت ندارد، این رقم ضمن دیر گل بودن ( که سرمای بهاره نمی تواند بدان آسیب بزند) زود خزان نیز هست و حتی سرمای پاییز و زمستان نیز قادر به آسیب به ان نیست ضمن مقاومت در برابر سرما تا دمای 45+ در جه را نیز می تواند تحمل کند و حتی رشد و بازدهی مناسبی داشته باشد ، نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 تنها نهال گردویی است که از سطح ارتفاع دریای ازاد بین 0 تا 3400 متر جواب میدهد . لذا با اکثر شرایط آب و هوایی و اکثر اقلیم های کشور مثل مناطق معتدل، نیمه سردسیر، گرمسیر، نیمه گرمسیر و بسیار سردسیر سازگار بوده و می تواند طبیعت خود را با بالا پایین شدن دما تنظیم کند و دچار تنش نشود.( این در حالیست که سایر ارقام گردو یا مناسب مناطق گرمسیر هستند یا سردسیر و هر دو سازگاری را با هم ندارند.)

شرایط محیطی مناسب کاشت نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 :

 نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7  دارای نیاز سرمایی 400 تا 1700 ساعت است  لذا این نهال در تمام مناطقی که این نیاز برطرف شود قدرت جوانه زنی نهال بالا رفته گرده افشانی با موفقیت صورت گرفته و باردهی تا میزان قابل توجهی افزایش میابد، بسیار نور دوست بوده و حدود 8 ساعت در روز نیاز به نور مستقیم دارد، نور کافی موجب تهویه مناسب و رشد بهتر نهال و در نتیجه افزایش کیفیت محصول میشود .

هزینه های نگهداری نهال بسیار پایین است به دلیل اینکه گردو ژنوتیپ خیلی پر توقع نیست و با شرایط خیلی ساده آبیاری و مراقبت، بارهی آن بالا خواهد بود . نیاز آبی نهال گردو ژنوتیپ هر هفته حدود 50 تا 70 لیتر است.لذا از افراط و تفریط در ابیاری پرهیز نمایید تا نهال دچار تنش نشود.

خاک مناسب کاشت نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7، لومی شنی است و برای باردهی بالا بهتر است با کود مناسب مثل کودحیوانی تقویت شود. خاک بایستی از زهکشی مناسبی برخوردار باشد. PH مناسب خاک کاشت نهال بین 6/5 تا 7 بوده که در این بستر تناژدهی در هکتار بالا می رود.

به دلیل هزینه های پایین احداث باغ و نگهداری باغ و همچنین سازگاری نهال گردو ژنوتیپ تیپ 7 با اکثر مناطق اب و هوای کاشت ان بسیار سودده خواهد بود با حساب سر انگشتی ساده می توان پی برد که نهال در عرض 4 تا 5 سال در چه حد سود اقتصادی خواهد داشت. نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 با قیمت اندک 120 تومان در شرکت رویال به فروش می رسد. اگر در هر هکتار حدود 250 نهال گردو ژنوتیپ زیر کشت رود و هر نهال در سال 5 تا 6 بین 25 تا 30 کیلو باردهی داشته باشد. با در نظر گرفتن میانگین باردهی در هکتار حدود 6 تن خواهد بود اگر قیمت هر کیلو حدود 200 تومان باشد( که بیشتر نیز هست) سود شما در سال پنجم مبلغی بالغ بر 1 میلیارد و250 میلیون خواهد بود که رقمی باور نکردنی است ولی با خرید نهال ژنوتیپ رویال تیپ 7 شما بر این مهم دست می یابید.

نهال گردو ژنوتیپ

خرید نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 :

نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ7 تولید اختصاصی شرکت رویال است که دارای گواهی اصالت و سلامت است. شما نهال اصیل ژنوتیپ را تنها از این شرکت می توانید تهیه کنید امروزه ژنوتیپ های تقلبی با عناوین مختلف در بازار به فروش می رسند که وجود خارجی نداشته و کاملا بی اصالت هستند شرکت رویال نهال با مدیرت جوان و مجرب مهندس ارمین قاسمی تولید و اصلاح نهال گردو را به صورت کاملا تخصصی انجام میدهد لذا شما نهال با کیفیت و لیبل دار را با خیالی راحت و اطمینان خاطر تهییه می نمایید و ضمن اینکه زحمت و هزینه خرید نهال به هدر نمیرود صاحب نهال اصیل و درجه یک میشوید که امروزه به سختی پیدا میشود چرا که دلالان زیادی در بازار خرید و فروش نهال هستند که نهال تقلبی را به اسم نهال اصالت دار به فروش می رسانند. برای خرید نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 با روابط عمومی شرکت رویال در تماس باشید تا ضمن بهره مندی از مشاوره رایگان ، خرید شما شامل خدمات پس از فروش نیز باشد .

09141811520

09011811520

09021811520

09201811520

09301811520

جهت خرید نهال و کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارقام نهال میوه مثمر و غیر مثمر دیگر به سایت نهالستان رویال نهال به آدرس royalnahal.com مراجعه نمایید.