با افزایش محبوبیت خانه‌های هوشمند، ممکن است به فکر سرمایه‌گذاری در زمینه خرید قفل هوشمند برای خانه خود باشید یا این که به دنبال تجهیزات مشابه آن بوده و نمی‌دانید که کدام برند عرضه‌کننده بهترین قفل دیجیتال را تولید می‌کند. این سیستم‌های قفل هوشمند دارای قابلیت‌های قوی هستند که با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، راحتی را به صاحبان خانه ارائه می‌دهند. مزیت‌های زیادی در مورد ارتقا ایمنی درب خانه و ساختمان با نصب سیستم‌های هوشمند وجود دارد که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی خواهیم کرد و در مورد مزایای خرید قفل هوشمند نیز توضیحاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

چرا قفل درب هوشمند بخریم؟

خانه هوشمند شما احتمالاً حالا یک پازل گم شده دارد، قفل دیجیتال! بله قفل‌های دیجیتال از جمله مهم‌ترین محصولاتی هستند که می‌توانند سبب شوند ایمنی خانه شما تا دوبرابر بهتر شود. بخصوص این که بر پایه آشنایی به این بازار و با تخصص در این حوزه از یک فروشگاه معتبر خریداری شوند.

سوال مهم؛ چه توجیهی وجود دارد که با این تکنولوژی، ایمنی خانه خود را به یک ساختار نرم‌افزاری و ظاهراً رباتیک بسپاریم؟ آیا همه‌جا می‌تواند نقش مزیت گرای خود را بازی کند؟ آیا می‌توان گفت که با خرید قل هوشمند، می‌توان تمامی نواقص مدل‌های مکانیکی و کلاسیک را برطرف کرد! ما در ادامه مأمور هستیم که شما را مجاب کنیم، این تکنولوژی، در حال حاضر مهم‌ترین تفاوت امنیتی با دنیای بیرون است و شما به‌صورت ویژه‌ای می‌توانید از آن در محیط خانه، محل کار، ادارات، دفاتر، سازمان‌ها، نهادها و همین‌طور ویلاها و ساختمان‌های آپارتمانی استفاده کنید.

آرامش خاطر با قفل‌های هوشمند

تمامی قفل‌های کلاسیک و مدل‌های مکانیکی که در بازار موجود هستند در نهایت با استفاده از ابزارهایی، قابل باز کردن هستند. در نتیجه خیلی نمی‌توانید روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید. بخصوص اگر خانه شما در آپارتمانی شلوغ، محیطی خارج از شهر و... است. علاوه‌برآن، اگر ایمنی دفتر کار شما اهمیت زیادی دارد، خرید قفل هوشمند از هر نظر ایده‌آل و منطقی‌تر است.

یکی دیگر از مزیت‌های داشتن کد این است که می‌توانید ردیابی افرادی که وارد و خارج می‌شوند را پیگیری کنید، بنابراین می‌دانید که آیا و برای مثال فرزندتان به خانه می‌رسد یا خیر. همچنین می‌توانید ببینید که آیا درب از روی گوشی شما قفل شده یا باز شده است یا خیر که به شما امکان می‌دهد وضعیت آن را از هر کجای دنیا دوباره بررسی کنید.

بدون نیاز به کلیدهای فیزیکی

یکی از بزرگ‌ترین مزایای داشتن قفل هوشمند بدون کلید بودن آنهاست. البته می‌توانید روی بسیاری از این محصولات، از کلیدهای فیزیکی نیز استفاده کنید، اما صرفاً نیازی به بهره‌گیری از آن در مواقع معمول که حالت لمسی و سنسور اثر انگشت یا کارت فعال است نخواهد بود. قفل‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که با همگام‌سازی با یک برنامه در تلفن هوشمند خود، به‌راحتی درب خود را قفل یا باز کنید.

فقدان کلید همچنین خطر دسترسی هر سارق یا دزدی به خانه شما را کاهش می‌دهد. با نصب قفل‌های هوشمند واقعاً و در لحظه بر ایمنی خانه خود نظارت دقیق خواهید داشت. داشتن کنترل کامل بر دسترسی به خانه راهی عالی برای احساس امنیت و امنیت در تمام اوقات روز است.

دسترسی آسان با قفل دیجیتال هوشمند

دسترسی آسان به دفتر و محل کار، زمانی که کلید را همراه خود ندارید یا نمی‌توانید برای پیداکردن کلید کل شهر را دور بزنید. مزیت اساسی و مهم دیگری است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. قفل هوشمند را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که برای ساعات خاصی از روز یا در شرایط خاصی، مانند زمانی که دفتر کار خالی است، به طور خودکار غیرفعال شود. در این صورت حتی اگر رمز را هم فراموش کرده باشید و کلید فیزیکی نداشته باشید، قادر هستید که از این امکان برای مدیریت ایمنی استفاده کنید.

هوشمندسازی خانه بدون کلیدها و قفل‌های هوشمند عملاً امکان‌پذیر نیست.

امکان تعریف دسترسی‌های مختلف

یک قفل هوشمند را می‌توان با یک کلید دیجیتال برنامه‌ریزی کرد تا امکان دسترسی مهمانان و کارگران را فراهم کند و می‌تواند مجوزهای مختلفی را برای هر گوشی هوشمندی که برای ورود به ساختمان استفاده می‌شود، اختصاص دهد. علاوه‌برآن، در بحث خرید قفل و کلید هوشمند، شما با تنوع زیادی مواجه هستید، اگر مایل به استفاده از کارت مادون‌قرمز نیستید، هیچ ضرورتی وجود ندارد که آن را انتخاب کنید و می‌توانید به سراغ نمونه‌های دارای سنسور اثر انگشت، رمز عبور و... بروید.

ریسک گم‌شدن کلید ندارید!

بدون خطر ازدست‌دادن کلید شما قادر خواهید بود که خانه خود را رها کنید و حتی از کشور خارج شوید. در واقع این ریسک وجود ندارد که کلید خود را گم‌کرده و یا برای باز کردن درب ناچار به ساخت کلید یدک شوید.

دیگر لازم نیست نگران گم‌شدن کلید یا حمل کلید در جیب خود باشید. قفل‌های هوشمند را می‌توان از راه دور از تلفن‌های هوشمند یا تبلت‌ها، باز و بسته کرد. البته که می‌توانید کلیدها را نیز تعریف کنید. این کلیدها نیز نسبت به نمونه‌های مکانیکی موجود در بازار ایمنی فوق‌العاده‌ای دارند. شرکت‌های بزرگی نیز در حوزه تولید این قفل‌ها فعالیت می‌کنند که می‌توانند انتخاب فوق‌العاده‌ای باشند. علاوه‌برآن، سیستم نرم‌افزاری قفل‌های هوشمند نیز به‌هیچ‌عنوان دچار ایراد نمی‌شود و از هر نظر، کاملاً دقیق برنامه‌ریزی‌شده است.

 

 

سوال آخر: آیا قفل هوشمند هک می‌شود؟

در خانه‌های هوشمند، قفل‌های هوشمند به صاحب‌خانه اجازه می‌دهند بدون نیاز به کلید سنتی وارد خانه شوند یا دسترسی دیگران را فراهم کنند. در عوض، کاربر از گوشی هوشمند یا جاکلیدی خود برای بررسی بی‌سیم و باز کردن قفل مکانیکی درب استفاده می‌کند. قفل‌های هوشمند گسترش اتوماسیون خانه به امنیت خانه هستند.

سوال مهمی که در مورد قفل‌های هوشمند مطرح می‌شود این است که آیا این دستگاه‌ها به‌راحتی هک می‌شوند؟ آیا واقعاً نفوذ به آن‌ها با وجود این‌همه مانور ایمنی که توسط شرکت‌ها در ابعاد تبلیغاتی ارائه می‌شود ممکن است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که در 99 درصد مواقع خیر! اما به‌هرحال سیستم‌های ایمنی هرچقدر هم که قوی باشند، ممکن است دور زده شوند. این ریسک در مورد برندهای معتبر بسیار نزدیک به صفر است. در مورد خرید قفل دیجیتال خانگی و... می‌توانید از خدمات هوشمندسازی جهان اسمارت استفاده کنید. تخصص در این حوزه بر پایه توضیحات و اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، سبب می‌شود که شما بتوانید با دید بازتری انتخاب کنید.