مه شو : قیمت ارز دیجیتال را در ادامه بخوانید. قیمت ارز دیجیتال روز به روز در حال افزایش است. قیمت ارز دیجیتال صعودی شده است. قیمت ارز دیجیتال رو به افزایش است.

قیمت ارز دیجیتال امروز 12 مهر چقد شد؟

قیمت ارز‌های رمزنگاری شده در ۴ اکتبر همچنان در وضعیت نزولی قرار دارد. سقف بازار جهانی نسبت به روز گذشته ۰.۲۶ درصد افزایش یافته است، در حالی که حجم کل بازار ارز‌های رمزنگاری شده در ۲۴ ساعت گذشته که ۱۱.۰۷ درصد کاهش را تجربه کرده است.

گروهی از بانک‌های مرکزی پیش از این یک دفترچه راهنمای بالقوه برای استفاده از پول نقد دیجیتالی تهیه کرده بودند، زیرا هدف آن‌ها ایجاد تعادل بین نگه داشتن ارز‌های رمزنگاری شده و نگرانی از این است که فناوری جدید می‌تواند وام دهندگان تجاری را تحت تأثیر قرار دهد.سیاست گذاران از پکن تا واشنگتن با نگرانی از انفجار بیت کوین و امثال آن می‌توانند کنترل پول را تضعیف کنند، در حال بررسی ارز‌های دیجیتالی بانک مرکزی هستند که به CBDC معروف هستند؛ و در حالی که ممکن است دلار یا یورو دیجیتالی پرکاربرد هنوز سال‌ها فاصله داشته باشد، کار بانک‌های مرکزی در حال افزایش است، زیرا مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ای سکه و اسکناس را به نفع پرداخت‌های دیجیتالی در کارت‌های اعتباری و تلفن‌های همراه کنار می‌گذارند.

گفتنی است بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد.

بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود 898.8 میلیارد دلار، در رتبه یک بازار قرار داشته و سهم 41.08 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود 395.1 میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم 18.09 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

کاردانو

کاردانو با نماد اختصاری ADA یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود 69.76 میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم 3.19 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت ارز‌های دیجیتالی

شما می‌توانید قیمت انواع ارز‌های دیجیتالی از جمله بیت کوین و اتریوم در 12 مهر را در ادامه این خبر ببینید.

ارز دیجیتال     قیمت(دلار)     قیمت(تومان)

بیت کوین     47,641     1,346,550,651

اتریوم     3350.69     94,657,639

کاردانو     2.18     61,508

بایننس کوین     416.32     11,770,673

تتر     1     28,287

سولانا     166.47     4,702,575

ریپل     1.03     29,116

یو اس دی      0.99     28,270

گفته می‌شود کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) که مسئول نظارت بر بازارهای سهام این کشور است، به‌تازگی به سراغ یونی سواپ (Uniswap)، بزرگترین صرافی غیرمتمرکز جهان، رفته تا در مورد فعالیت‌های این صرافی تحقیق کند.

قیمت ارز دیجیتال

به گزارش «The Bloack»، وال استریت ژورنال روز جمعه در گزارشی مدعی شد که کمیسیون بورس آمریکا از یونی سواپ لبز تحقیق می‌کند. وال استریت ژورنال در گزارش خود به نقل از منابع آگاه می‌نویسد که وکلای این کمیسیون به‌دنبال کسب اطلاعاتی در ارتباط با فعالیت‌های تیم یونی سواپ و نحوه بازاریابی این شرکت هستند. کمی بعد، یونی سواپ لبز به وال استریت ژورنال گفت که این شرکت متعهد است که در راستای قوانین حاکم بر این صنعت فعالیت کند و حاضر است که در صورت اعلام چنین نهادهایی، اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهد.

به‌گفته برخی، اقدامات اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و همچنین صحبت‌های این نهاد در مورد امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) به معنای ورود این نهاد به این بخش است. آنها می‌گویند عصری در تازه در بحث برخوردهای قانونی در راه است.

قیمت ارز دیجیتال | داستان از چه قرار است؟

قیمت ارز دیجیتال

گابریل شاپیرو (Gabriel Shapiro)، مدیر ارشد بخش حقوقی شرکت دلفی لبز (Delphi Labs)، در اظهارنظری با بیان این که منتظر شکسته‌شدن سد برخورد قانونی با حوزه بود، گفت:

وکلای این حوزه یک ماه است که [از شرایط] آگاه‌اند و خودشان را برای نحوه برخورد با نامه‌های کمیسیون بورس آمریکا و درخواست‌ها از سوی مراجع قانون‌گذار می‌آمد و رفته‌رفته بیشتر می‌شد، آماده کرده‌اند. این اتفاق علنی‌تر از قبل شده است.

وال استریت ژورنال می‌گوید علاوه بر یونی سواپ، بخش اجراییات کمیسیون بورس آمریکا چندی پیش چندین نامه به استارت‌آپ‌های دیگر ارسال کرده بود تا فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات اعطای وام را مورد بررسی قرار دهد.

سارا برینان (Sarah Brennan)، از وکلای حوزه ارزهای دیجیتال در شرکت هارتر سیکرست و امری (Harter Secrest & Emery)، می‌گوید اتفاقات اخیر ممکن است نشان‌دهنده فضای تازه برخورد گسترده از سوی کمیسیون بورس آمریکا باشد. او در این باره می‌گوید:

احساسم به من می‌گوید که این [اتفاقات] بخشی از پاکسازی گسترده‌تری است؛ شبیه به چیزی که سال ۲۰۱۸ در ارتباط با عرضه‌های اولیه سکه (ICO) رخ داد.

قیمت ارز دیجیتال | آتش زدن خودپرداز توسط مردم السالوادور

قیمت ارز دیجیتالدر روز چهارشنبه یعنی روز استقلال السالوادور، اعتراضات علیه قانون جدید بیت کوین در این کشور بیشتر شد. معترضان در سن سالوادور، پایتخت این کشور، یک دستگاه خودپرداز بیت کوین را به آتش کشیدند. برخی از آنها به خیابان‌ها آمدند و پلاکارد‌هایی را به دست گرفتند که جملاتی همچون «ما بیت بیت کوین نمی‌خواهیم» و «نه به دیکتاتوری» روی آن نوشته شده بود.

قیمت ارز دیجیتال | بازیکن بسکتبال: تا زمانی که از ارزهای دیجیتال سر در نیاورم، وارد آن نمی‌شوم

قیمت ارز دیجیتال

با وجود افزایش تعداد بازیکنان حرفه‌ای بسکتبال و مقامات لیگ ان‌بی‌ای که از ارزهای دیجیتال استقبال کرده‌اند، شکیل اونیل (Shaquille O’Neal)، بازیکن افسانه‌ای، می‌گوید تاکنون هیچ بخشی از دارایی ۴۰۰ میلیون دلاری خود را در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری نکرده است و احتمالاً تا زمانی که نحوه عملکرد فناوری بلاک چین را بفهمد فاصله خود را با آن حفظ خواهد کرد.

او در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) گفت:

من ارز دیجیتال را درک نمی‌کنم، بنابراین از آن فاصله می‌گیرم تا زمانی که درک کاملی از آن به‌دست آورم.

بازیکن پیشین تیم لس آنجلس لیکرز (Los Angles Lakers) می‌داند که ورزشکاران بسیاری وارد همکاری با کسب‌و‌کارهای مرتبط با ارز دیجیتال شده‌اند یا اینکه در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما این داستان‌های موفقیت تأثیری در تشویق اونیل به سرمایه‌گذاری در این صنعت نداشته است.

شکیل اونیل در این خصوص گفت: زمانی که فردی یکی از این داستان‌های بزرگ را برای من می‌گوید، آن را دوست دارم، اما با توجه به تجربه من، خیلی خوب است که این داستان‌ها حقیقت داشته باشد.

استفن کری (Stephen Curry) که برای گلدن استیت وریرز (Golden State Warriors) بازی می‌کند یکی از آخرین نمونه‌های این همکاری‌ها است. اوایل ماه جاری، ستاره ان‌بی‌ای به‌عنوان سفیر صرافی FTX، به تام بردی (Tom Brady)، بازیکن افسانه‌ای لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا، ان‌اف‌ال (NFL)، پیوست و قراردادی امضا کرد که سهم برابری از این کسب‌وکار را برای او به‌همراه خواهد داشت.

مدت‌ها پیش از آخرین قرارداد، این بازیکن بسکتبال وارد معاملات ارز دیجیتال شد و توکن غیرمثلی بورد ایپ یاچ کلاپ (Bored Ape Yacht Club) را به قیمت ۵۵ اتریوم (۱۷۷,۳۱۶ دلار) خریداری کرد.

اسپنسر دینویدی (Spencer Dinwiddie)، گارد تیم بروکلین نتس (Brooklyn Nets)، دیگر بازیکن ان‌بی‌ای است که مدت‌ها در لیگ مبارزه کرد تا قرارداد ۳۴.۴ میلیون دلاری‌اش را توکنیزه کند و آن را به‌عنوان اوراق قرضه در اتریوم بفروشد.

با افزایش تمایل ورزشکاران حرفه‌ای به کسب درآمد در ارز دیجیتال، برخی از باشگاه‌ها مانند ساکرامنتو کینگز (Sacramento Kings) همان‌طور که مالک این باشگاه، ویوک رانادیو (Vivek Ranadive)، ماه آوریل (فروردین) اعلام کرد می‌خواهند بیت کوین را به‌عنوان یک گزینه پرداخت به تمام بازیکنان و مربیان خود ارائه دهند. این کارآفرین گفت قصد دارد این امکان را برای کارکنان تیم فراهم کند تا به هر میزانی که می‌خواهند حقوق خود را به‌صورت بیت کوین دریافت کنند.