مه شو : قیمت طلا امروز در بازار را در سایت مه شو بخوانید قیمت طلا امروز در بازار جهانی 0.35 درصد رشد داشته است. قیمت طلا و سکه  افزایش یافت. قیمت طلا امروز در بازار ، اعم از سکه تمام طرح جدید (امامی)، سکه تمام طرح قدیم (بهار آزادی) و سکه گرمی در روند معاملات امروز بازار تغییراتی را تجربه کرده است. قیمت طلا امروز در بازار را در ادامه بیشتر بخوانید.

قیمت طلا و سکه امروز در بازار چقدر شد؟

قیمت طلا و سکه

خبرمهم برای کسانی که قصد خرید طلا و سکه دارند

محمد کشتی‌آرای با اشاره به روند اونس و دلار و تاثیر آن بر قیمت طلا در آخرین هفته شهریور ماه اظهار کرد: اونس جهانی اولین معاملات هفته را با کاهش ۵۰دلاری نسبت به هفته قبل آغاز کرد اما تا روز چهارشنبه با افزایش ۲۵دلاری همراه شد؛ در کنار این عامل، کاهش تقاضا و افت نرخ ارز روند صعودی طلای جهانی را پوشش داد و باعث شد قیمت‌ طلا و سکه نوسان کاهشی داشته باشد.

این فعال بازار طلا به وضعیت تقاضا هم اشاره کرد و گفت: این روز‌ها تقاضای مصرفی و سرمایه‌گذاری برای مصنوعات طلا و سکه به شدت کاهش پیدا کرده و بازار در وضعیت رکود به سر می‌برد؛ بنابراین طی این هفته افت تقاضا باعث شد حباب انواع سکه کاهش یابد به طوریکه حباب سکه طرح امامی از حدود ۶۵۰هزار تومان روز شنبه به ۵۲۰هزار تومان در روز چهارشنبه رسید.

کشتی‌آرای درباره علت کاهش تقاضا توضیح داد: این رکود بی‌سابقه متاثر از دو عامل ایجاد شده است؛ ماه محرم و صفر یکی از عواملی است که هر سال منجر به کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه می‌شود، از طرف دیگر برگزاری نشست سازمان ملل و جلسات مربوط به برجام هم در انتظارات تورمی و قیمت دلار تاثیر گذاشته است و باعث شده خریداران و فروشندگان طلا و سکه تا به سرانجام رسیدن این موضوع دست نگه‌دارند.

قیمت طلا و سکه مهر ماه ۱۴۰۰

بر اساس قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران برای بازار امروز اول مهر ماه، هر قطعه سکه امامی با قیمت ۱۱میلیون و ۷۵۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۱میلیون و ۴۰۰هزار تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۹۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۴۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۰۰هزار تومان است؛ بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار هم در جریان معاملات امروز به چهار میلیون و ۹۷۷هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۱۴۹هزار تومان رسید.

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار پایان معاملات روز گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۲۶ درصد افت به ۱۱,۵۱۶,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا با ۰.۱۳ درصد افت به ۱,۸۰۲.۳۳ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی با ۱.۰۸ درصد افت به ۱۱۸,۰۶۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی ۰.۸۸ درصد افت به قیمت ۱۱۳,۹۹۰,۰۰۰‬ ‬ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم سکه با ۰.۸۴ درصد افت به قیمت ۵۹,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۵۱ درصد افت به قیمت ۳۵,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۲۲ درصد افت به قیمت ۲۲,۴۵۰,۰۰۰ رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا با ۰.۴۶ درصد رشد به ۲۷۴,۴۶۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو با ۰.۲۸ درصد رشد به ۳۲۲,۹۶۰ ریال و قیمت هر پوند با ۰.۳۹ درصد رشد به ۳۸۲,۰۴۰ ریال رسید.

نقش قیمت طلا و سکه در بازار و فراز و فرود قیمت دلار 

اسکناس آمریکایی که در ۳ روز ابتدایی هفته، نزدیک به ۸۰۰ تومان از ارزش خود را از دست داده بود، روز سه‌شنبه توانست به بالای سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی نفوذ کند. ساعت ۳ بعدازظهر روز گذشته، اسکناس آمریکایی با قیمت ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد که ۵۰۰تومان بیشتر از روز دوشنبه بود.  

به گفته برخی فعالان، رشد دلار پس از چند افت متوالی، اصلاح طبیعی قیمت بود. از نگاه آنها کسانی که در نرخ‌های بالاتر اقدام به فروش کرده بودند، از اواخر روز دوشنبه در موقعیت خرید قرار گرفتند و با افزایش فعالیت خود در روز سه‌شنبه، توانستند قیمت اسکناس آمریکایی را بالا ببرند.   در کنار این، دلار پیش از خبرهای مربوط به اختلافات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران، در محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان قرار داشت.

پس از اینکه اعلام شد که مجوز سفر رافائل گروسی، مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران صادر نشده است و احتمال صدور قطعنامه در شورای حکام علیه ایران زیاد شد، میزان خریدها در بازار ارز افزایش یافت و قیمت دلار به نزدیک مرز ۲۸ هزار تومانی رسید. طبیعی بود که با کنار رفتن خطر صدور قطعنامه، میزان فروش‌ها در بازار بیشتر شود و دلار به سمت محدوده قیمتی اواسط هفته گذشته حرکت کند.

همین اتفاق در اوایل روز دوشنبه رخ داد و دلار به سمت محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومانی حرکت کرد که اواسط هفته گذشته در آن قرار داشت. با این حال‌، به یکباره هیجان فروش در بازار زیادتر شد و حتی قیمت تا محدوده ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان نزول کرد. همین نزول هیجانی موجب شد که خریداران با قدرت بیشتری به قصد نوسان‌گیری به بازار برگردند و بتوانند در روز سه‌شنبه، ۵۰۰ تومان به ارزش دلار اضافه کنند.

قیمت طلا و سکه امروز در بازار |  کریدور قیمتی در بازار ارز

به نظر می‌رسد بازارساز به جای تاکید بر افت قیمت‌ها، بهتر است کریدور قیمتی باریک‌تری را برای دلار تعریف کند، چرا که نوسانات زیاد بازار زمینه‌ساز تمایل بیشتر معامله‌گران برای خریدوفروش بیشتر می‌شود. به باور برخی تحلیل‌گران در صورتی که بازارساز بتواند حتی قیمت دلار را در محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تا ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان نگه دارد، به مرور از تقاضای نوسان‌گیران کاسته خواهد شد.  تحلیل‌گران فنی باور دارند که شکست محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی، زمینه‌ساز حضور خریداران بیشتری در بازار خواهد شد و از دست رفتن حمایت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومانی می‌تواند منجر به حضور فعالانه‌تر فروشندگان شود. این در حالی است که بازار برای کاهش هیجانات قیمتی، بیش از هر زمانی به ثبات قیمت نیاز دارد.

نقش قیمت طلا و سکه در رشد دلار

قیمت طلا و سکه

در حالی که برخی از معامله‌گران، افزایش قیمت دلار در روز سه‌شنبه را به اصلاح قیمت نسبت می‌دادند، گروه دیگری از فعالان اعتقاد داشتند که ورود سکه‌بازان به بازار ارز، زمینه‌ساز افزایش قیمت اسکناس آمریکایی شد.  روز سه‌شنبه بهای اونس طلا در بازارهای جهانی  با نوسان زیادی همراه بود و از ساعت۴بعد از ظهر روبه رشد گذاشت. علاوه بر این سکه با افزایش بهای دلار توانست کانال ۱۲ میلیون تومانی را پس بگیرد. ساعت ۴ بعدازظهر دیروز، سکه امامی در حجم عمده با قیمت ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رفت که ۱۳۰ تومان بیشتر از روز دوشنبه بود. با وجود افزایش قیمت سکه در روز سه‌شنبه، معامله‌گران این بازار همچنان کار دشواری برای شکست محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دارند. ادامه رشد دلار می‌تواند زمینه‌ساز تحریک قیمت سکه شود.