شاید یارانه شب گذشته آخرین یارانه ۴۵ هزار تومانی واریزی برای مردم باشد. چند روز قبل پس از نشست رئیس جمهور با اقتصاددانان که البته انتقادات بسیاری را هم به همراه داشت اعلام شد که قرار است یارانه نقدی به ۱۱۰ هزار تومان واریز شود. بدین ترتیب یارانه پرداختی شب گذشته احتمالا آخرین یارانه ۴۵ هزار تومانی باشد.طبق قرار قبلی اعلام شده یارانه‌های ۴۵ هزار تومانی نقدی شب گذشته برای ۷۸ میلیون نفر واریز شده و کسانی که قبلا وام یک میلیون تومانی کرونا گرفته بودند کمتر از این مبلغ را دریافت کردند.

براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، قرار بوده طبق روال ماه‌های گذشته ساعت ۲۴ روز ۲۰ آبان یارانه نقدی به حساب سرپستان خانوار واریز می‌شود. تعداد کل یارانه‌بگیران ۷۸ میلیون نفر است و این یارانه را به صورت کلی سرپرست خانوار می‌گیرد.

از آنجایی که بیش از ۲۱ میلیون سرپرست خانوار در بهار سال گذشته مرحله اول وام یک میلیون تومانی را دریافت کردند، متعهد شده‌اند که اقساط آن را از یارانه نقدی هر ماه کسر شود.

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع‌رسانی‌های قبلی، قرار بوده این ماه هفدهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر شود.

دولت درگیر موضوع حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی است، آن‌طور که مجلسی‌ها می‌گویند قرار است ققط به گندم و دارو ارز ترجیحی داده شود. در واقع قرار است منابعی که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دیگر کالاها آزاد می‌شود یارانه پرداخت شود.

پیگیری‌ها  نشان می‌دهد احتمالا مساله حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ظرف یکی دو هفته آینده نهایی شود. اگر قرار باشد که همزمان با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، یارانه نقدی ۱۱۰ هزار تومانی پرداخت شود، می‌توان گفت احتمالا یارانه نقدی جدید از دی ماه پرداخت شود.