علیرغم هشدارهای کارشناسان مستقل برای حذف دلار 4200 تومانی به عنوان ریشه بحران مرغ، اما پرداخت آن ادامه دارد و مرغ نیز مجددا نایاب شده است.

مشاهدات میدانی از بازار نشان می دهد که هر کیلوگرم مرغ گرم در تهران ۳۵ تا ۳۷ هزار تومان و هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می رسد و به غیر از میادین میوه و تره بار هیچ فروشگاهی این محصولات را به قیمت مصوب خود به فروش نمی رساند.

این اعداد و ارقام درحالی است که وزارت جهاد کشاورزی با انتشار 25 قلم کالای اساسی با تایید خبر چندی پیش تسنیم قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را 31 هزار تومان، مرغ منجمد را 20 هزار تومان تومان و هر شانه تخم مرغ 30 عددی را 43 هزار تومان  اعلام کرد. اما واقعیت بازار این نیست و مشاهدات میدانی نشان می دهد که، هر کیلوگرم مرغ گرم در تهران 35 تا 37 هزار تومان به فروش می رسد و هر شانه تخم مرغ 30 عددی فله نیز 50 هزار تومان تا 60 هزار تومان قیمت دارد و تنها در برخی میادین میوه و تره بار قابل تهیه است.

میز اقتصادی تحریریه قویا معتقد است که تا زمان بقای دلار 4200 تومانی این مشکل هم پابرجا است و اختلاف قیمت 6 هزار تومان رو به فزونی خواهد بود.