mahsho lips7

مه شو: لب‌ های ما هم مانند پوست سایر قسمت های گوناگون بدن باید مورد محافظت قرار گیرند و نیاز به مراقبت دارند. بدون حافظت کافی در برابر اشعه‌ مضر ماورای بنفش نور خورشید، احتمال قرار گرفتن درمعرض خطر جدی ابتلا به سرطان پوست لب ها وجود دارد.

افرادی مانند کشاورزان و ماهیگیران که بیشتر وقت خود را زیر نور خورشید می‌گذرانند و یا خانم‌ هایی که زیاد حمام آفتاب می گیرند، اغلب لب‌ هایشان دچار جراحت‌ های خاصی خواهد شد که به آن التهاب لب مربوط به تأثیر شیمیایی می‌ گویند.

التهاب شیمیایی لب، نتیجه تابش مداوم نور خورشید به لب‌ های بدون حفاظ کافی است. علائم مزمن این بیماری عبارتند از: خشکی، ترک و شکاف لب‌ ها.

زمانی که لب‌ ها خشک و ترک خورده شده و یا قاچ می خورند چه باید کنیم؟ اغلب افراد از برق لب استفاده می‌ کنند که البته این کار مشکل را حادتر می‌ سازد. بهترین متخصصان پوست بر این باورند که برق‌ لب‌، اشعه‌ مضر نور خورشید را جذب می کند. در واقع، برق لب مانند یک ذره‌ بین عمل کرده و اشعه مضر نور خورشید را روی لب‌ منعکس می سازد و در نتیجه احتمال بدتر شدن خشکی و التهاب لب را بیشتر می کند.

برخی از بهترین متخصصان پوست باور دارند که استفاده از برق لب به عنوان ضد آفتاب مانند حمام آفتاب گرفتن و مالیدن روغن بچه برای پوست مضر است. مصرف روغن بچه تنها جذب اشعه‌ های مضر نور خورشید را بیشتر می‌ کند و شما را در معرض آسیب‌ های جدی آفتاب سوختگی قرار می‌ دهد. برق لب‌ هم دقیقا مشکلاتی مشابه این مورد را ایجاد می‌ کند.

سؤالی که در اینجا مطرح می گردد این است که چطور می‌ توانیم از لب‌ های‌ خود محافظت کنیم؟

1- از کرم های ضد آفتاب مناسب و مخصوص لب استفاده نمایید.

2- لب های خود را لایه برداری کنید.

3- از مرطوب کننده های مخصوص لب و بالم های شناخته شده استفاده نمایید.

4- از رژ لب هایی استفاده کنید که دارای یک ضد آفتاب بسیار قوی باشد (SPF حداقل 30). می‌ توانید زیر برق لب یا رژلب خود از پماد یا کرم‌ های مخصوص لب با ضد آفتاب مناسب بهره ببرید -