mahsho at2

مه شو: اگر از این امر اطلاع داشته باشید که حامل ویروس تبخال هستید، بهترین حمله، دفاع است. در واقع، شما می توانید از بروز این بیماری جلوگیری نمایید. یکی از استراژی های جلوگیری کننده، کنترل این ویروس است. این نکته را به خاطر بسپارید که هیچگاه نمی توان از دست این ویروس رهایی یافت.

1- همواره خود را سالم نگه دارید تا از ابتلا به هر بیماری که به همراه تب می باشد پیشگیری نمایید؛ به عنوان مثال، مراقب باشید سرما نخورید زیرا در این صورت کنترل تبخال آسان تر خواهد بود.

2- یکی از عوامل ایجاد تبخال، آفتاب و آفتاب سوختگی است. بنابراین، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید و از کرم های ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید. سعی کنید نواحی صورت، لب و بینی را از نور آفتاب محافظت نمایید زیرا این مناطق بیشتر در معرض ابتلا به تب خال هستند.

3- مهمترین عامل فعال کردن ویروس تبخال، استرس است؛ بنابراین، با تکنیک های کاهش دهنده استرس، هیجانات خود را کنترل کنید تا از بروز تبخال جلوگیری به عمل آورید.

4- مایعی داخل تبخال وجود دارد، زمان ابتلا به تبخال بسیار مراقب باشید که این مایع به بیرون تراوش نکند زیرا با ترشح این مایع باعث پخش شدن ویروس می شوید.

5- چنانچه دستتان آغشته به مایع تاول تبخال شود وشما دست آلوده خود را به چشمتان بزنید، مبتلا به بیماری وخیم التهاب قرنیه خواهید شد که این بیماری ممکن است به طور دائمی به چشم شما آسیب وارد کند. بنابراین، اگر در چشم خود تورمی را مشاهده کردید و یا تبخال در اطراف چشم شما به وجود آمد، سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

6- یکی از بهترین راه های مقابله با تبخال، یخ می باشد. سرمای یخ می تواند فعالیت ویروس تبخال را بسیار کاهش دهد. زمانی که حس می کنید هر لحظه امکان دارد مبتلا به تبخال گردید، می توانید با کمپرس یخ از بروز آن جلوگیری نمایید و یا از شدت آن بکاهید و آن را کنترل کنید.