مه شو:

در روزهای گرم تابستان به دلیل پوشیدن لباس های آستین کوتاه قسمت های مختلفی از بدن در معرض آفتاب قرار می گیرند . زمان هایی که خارج ار منزل و در حال فعالیت هستید بیشتر عرق کرده ومنافذ پوست بسته می شوند و در نتیجه باعث ایجاد جوش می گردند. راه­کارهای زیادی برای جلوگیری از جوش و لکه دار شدن آن درقسمت­های مختلف بدن مانند پوست سر ، گوش ، قفسه سینه وجود دارد .

ناحیه پوست سر : به دلیل وجود غدد چربی در زیر پوست سر، هوای گرم و مرطوب باعث تولید چربی بیشتر و این ناحیه را مستعد جوش و آکنه می نماید .همچنین قارچ­ها در محیط­های چربی مانند همین پوست سر می توانند به صورت جوش ظاهر شوند. استفاده از شامپوهایی که دارای مقدار معینی اسید سالیسیک می باشند چربی اضافه را کنترل می کند و سلول های مرده پوست سر را از بین می برند . در صورتی که مایل از بین بردن شوره های سر خود هستید از این شامپوها استفاده کنید.

ناحیه گوش : گاهی اوقات محصولاتی که برای مو استفاده می شوند با عرق بدن ترکیب و باعث ایجاد جوش در گوش می­گردند می توانید موهای خود را بالا جمع کرده طوری که روی گوش هایتان قرار نگیرد ، از موادی نظیر وکس استفاده نکنید و حتما گوش خود را با یک پد حاوی گلیکولیک اسید یا سالیسیلیک اسید پاک کنید تا از گرفتگی منافذ جلوگیری کنید.

ناحیه قفسه سینه :تعرق زیاد در ناحیه قفسه سینه باعث ایجاد جوش های سر سفید و کوچک می شوند که معمولا باعث خارش می­شوند.برای جلوگیری از این جوش ها ، پوست خود را خنک نگهدارید و در صورت تعرق ، با دستمال تمیز پاک کنید. وقتی در معرض آفتاب هستید ، حتما ضد آفتاب روشن بزنید چون باعث تبخیر عرق بدن می شود و مانع از گرمازدگی می شود. هفته ای یکبار از لایه بردار استفاده کنید که باعث می شود پوست قفسه سینه صاف و شفاف شود .