حساسیت به نور آفتاب

برخی از مردم نسبت به اشعه فرابنفش در نور آفتاب حساسیت زیادی دارند. این حساسیت تا جایی است که این دسته از افراد دچار عارضه ای به نام بثورات نوری پلی مورفیک (Polymorphic light eruption)می شوند. عارضه ای که پوست را ، حتی گاهی بعد از دقایقی تابش نور آفتاب ، دچار خارش و قرمزی می کند. این بیماری بسیار شایع است و با وجود خطرناک نبودن ، باعث ناراحتی پوست می شود. البته این علائم معمولا بعد از گذشت چند ساعت ناپدید می شوند. ضد آفتاب با حداقل SPF 30 می تواند به شما کمک کند. آنتی هیستامین های خوراکی و کرم موضعی استروئید نیز در حل این مشکل تاثیرات مثبت دارند . اگر پوست شما به شدت تحت تاثیر این موضوع قرار می گیرد ، درمان از طریق حساسیت زدایی نیز مفید خواهد بود. این روش درمانی به این شکل است که به مرور و کم کم در معرض تابش اشعه UV قرار میگیرید تا پوست شما به این شرایط خو بگیرد.

درماتوگرافی یا بیماری پوست های فوق العاده حساس

درماتوگرافی یکی از نادرترین بیماری های مربوط به پوست است. حتی کوچکترین تماس ، دقایقی بعد روی پوست تاول و ورم های قرمز بوجود می آورد. این تاول ها معمولا بعد از 30 دقیقه ناپدید شده اما با گرمای زیاد و یا اضطراب حتی بدتر نیز می شوند. پزشکان معمولا برای درمان این بیماری آنتی هیستامین تجویز می کنند.

حساسیت به عرق کردن

حساسیت زیاد به عرق کردن یکی از مشکلات شایع پوستی بشمار می رود که کهیر کولینرژیک نام دارد. قرمزی ناشی از این حساسیت به وضوح قابل تشخیص است ، به این صورت که پوست کهیر زده و دور هر یک ازین کهیر ها قرمز و متورم می شود. دقایقی بعد از عرق کردن این علائم ظاهر شده و بیشترین فراوانی را در ناحیه بازو ، سینه و پشت دارد. در این شرایط فرد ممکن است دچار تنگی نفس نیز شود. این تاول ها با دوش آب گرم بدتر خواهند شد ، اما به طور کلی بعد از گذشت 30 دقیقه از بین خواهند رفت.

تمرینات ورزشی

اصلا جالب نیست که رفتن به باشگاه ورزشی روی پوست شما علائمی از خارش و قرمزی پدید آورد. آنافیلاکسی بیماری پوستی نادری است که بعد از ورزش کردن اتفاق می افتد . این بیماری بسیار جدی است و اگر قلب شما عمل انتقال خون را به درستی انجام ندهد حتی می تواند مرگبار باشد. یکی از دلایل بروز این بیماری دویدن آهسته است ، اما فعالیت های بدنی ملایم ، مثل باغبانی هم می توانند باعث بروز این بیماری شوند. آنافیلاکسی در بعضی موارد علائمی دارد که بعد از انجام تمرینات ورزشی و یا در اثر خوردن بعضی مواد غذایی قبل از ورزش ، پدیدار می شوند. این بیماری بسیار پیچیده است و برای درمان آن باید به یک متخصص مراجعه کرده و مشاوره بگیرید.