زرد زخم یکی از عفونت های شایع پوستی در کودکان 2 تا 5 سال است که با توجه به مسری بودن، بزرگسالان نیز به آن مبتلا می شوند.زرد زخم معمولا توسط استافیلوکوک اورئوس ایجاد می شود هرچند گونه های خاصی از استرپتوکوک نیز می توانند در ایجاد آن نقش داشته باشند. روغن درخت چای از درمان های گیاهی است که بطور گسترده برای مشکلات پوستی استفاده می شود.فراموش نکنید که از پزشک خود سوال کنید که آبا این روغن در درمان زرد زخم نیز می تواند موثر واقع شود یا خیر؟!

از روغن درخت چای قرن ها بعنوان یک ضدعفونی کننده استفاده شده است.این گیاه در استرالیا فراوان یافت می شود که خواص ضدباکتریایی و ضد قارچی برگ های آن توسط دانشمندان به اثبات رسیده است.روغن حاصل از این گیاه برای درمان عفونت قارچی ، گزش حشرات ، جوش ، شوره سر ، عفونت های واژن و عفونت های قارچی ناخن استفاده می شود. با این حال شواهد علمی همچنان بطور کامل این روغن را مورد تایید قرار نمی دهند.

استافیلوکوک اورئوس شایع ترین علت زرد زخم است که ساکن باکتریایی در پوست شما است.سیستم ایمنی بدن شما معمولا این و سایر میکروارگانیسم ها را بررسی می کند.یک خراش کوچک بر روی پوست شما حتی آنهایی که قابل مشاهده نیستند می تواند باکتری را به لایه های سطحی پوست برساند و سبب تکثیر آنها شود. زرد زخم معمولا یک ناحیه نامنظم قرمز رنگ است که از تاول های پر از مایع پوشیده شده است و پوسته پوسته در رنگ عسل مشاهده می شوند. زرد زخم براحتی می تواند از یک ناحیه به ناحیه دیگر منتقل شود و حتی قابل انتقال به افراد دیگر نیز می باشد. آنتی بیوتیک های موضعی و خوراکی برای درمان این عفونت پوستی استفاده می شود.اما روغن درخت چای نیز در برخی موارد می تواند مفید باشد.

با توجه به تحقیقات صورت گرفته در این زمینه پماد درخت چای برای درمان زرد زخم استفاده شده که نتایج مثبتی از خود نشان داده است.از این پماد در آزمایشات برای درمان استافیلوکوک و آکنه استفاده شد که نشان می دهد روغن درخت چای بعد از اینکه یکساعت در معرض این عفونت قرار می گیرد در بافت های استافیلوکوک نفوذ کرده و سبب ریشه کن شدن آن می شود.

هرچند که استفاده از روغن درخت چای در موارد ضدعفونی کننده سابقه ای طولانی دارد اما گاهی اوقات با واکنش های آلرژیک همراه است. این روغن نباید در نواحی گسترده ای که زخم آنها باز است استفاده شود. پس قبل از مصرف این روغن با پزشک متخصص مشورت نمایید.