درباره آکنه بسیار بیش از قبل می دانیم. می دانیم چه شکلی است. راه های مختلف بسیاری برای درمان آن می دانیم و می دانیم آکنه می تواند نه فقط یک بیماری ناراحت کننده که بیماری مزمنی باشد که سال ها به تناوب بیاید و برود. آنچه هنوز نمی دانیم علت دقیق آکنه است. این یک دلیل این موضوع است که هنوز هیچ درمان قطعی برای آکنه وجود ندارد. در حال حاضر نظر بر این است که آکنه نتیجه چندین ، اگر نه بسیار ، عامل مربوط به هم است. دلایل آکنه ، از لحاظ عوامل درونی و بیرونی ، هرچه باشد ، آکنه یک بیماری پوست است که بازیگران مشخصی چون یاخته های پوست ، غدد مولد چربی و فولیکول (منفذ ها) ، همراه با باکتری های P . acnes که قاعده منفذ زندگی می کنند دارد.

در هر فرد ، آکنه می تواند فرایندی تعمیم یافته و در برگیرنده بسیاری از نواحی بدن باشد یا فرایندی بسیار موضعی که فقط بینی یا پیشانی یا ناحیه دور لب را در برگیرد. آکنه گاهی فقط در پشت پدیدار می شود و به صورت اصلا کاری ندارد. آکنه حتی وقتی به ناحیه نسبتا کوچکی از بدن محدود است ، می تواند پایا ، ایجاد کننده جای آکنه و از لحاظ کنترل بسیار دشوار باشد.

در بررسی دلایل نهفته آکنه ، دو گروه کلی را باید در نظر داشت: یکی سرشت درونی فرد است ؛ یعنی آرایشی ژنتیکی و هورمونی او ، حساسیت فولیکول های او به هورمون ها و محیط بومی . گروه دوم شرایط بیرونی است. گروه شرایط بیرونی بسیار بزرگ تر و متنوع تر است و بر آن کنترل بسیار بیشتری داریم. این گروه را می توان به عوامل درونی مانند داروها و تنش زاهای درونی و عوامل بیرونی مانند تنش زاهای بیرونی و محصولاتی که روی پوست مصرف می شوند تقسیم کرد. مطالعات اخیر نشان داده است که بعضی تغییراتی که سبب انواع التهابی آکنه می شوند در پشت صحنه پوستی که کاملا طبیعی دیده می شود رخ می دهند. یعنی گاهی می توان حتی پیش از آشکار شدن آکنه در سطح پوست ، علت های نهفته آن را بررسی و علت های نهفته آن را بررسی و حل و فصل کرد.

این موضوع سبب تغییری انقلابی در شیوه توصیه درمان های موضعی آکنه از سوی پزشکان شده است. در گذشته درمان محل ، یعنی فقط درمان خود جوش ها روال عادی بسیاری از داروهای توصیه شده بود ؛ اما بنابر توصیه جدید تمام ناحیه باید هدف دارو باشد ، حتی اگر سطح پوست نرمال باشد. دلیل این توصیه این است که آکنه ممکن است در زیر پوست در حال شکل گرفتن باشد.