این امر به میزان اطمینان شما از تشخیص اگزما، که تشخیص داده اید و وجود هر گونه عوارض مشکوک بستگی دارد. برای مثال، اگر این احتمال وجود دارد که ضایعه اگزما نباشد و یک عفونت قارچی باشد، باید نمونه اسکراپ (تراشیدن ضایعه) تهیه و برای آزمایشگاه قارچ شناسی ارسال شود. در صورتی که احتمال دارد اگزما به علت حساسیت تماسی باشد، باید به فکر ارجاع به دپارتمان درماتولوژی برای پچ تست باشیم. این آزمون ویژه، شامل استفاده از مواد انتخابی خاصی بر روی پوست کمر و بررسی واکنش مشابه با اگزما است. در صورتی که احتمال عفونت وجود دارد، باید نمونه هایی برای بررسی باکتریایی و ویروسی تهیه شود.

آزمایش آلرژی به مواد غذایی چگونه است؟

با وجود آنکه آلرژی به مواد غذایی یکی از شایع ترین مواردی است که بیماران در مورد آن سوال می کنند، اما به ندرت علت ابتلا به اگزماست. تنها ممکن است در بعضی از نوزادان با شروع زود هنگام اگزمای آتوپیک و به میزان کمتر در بالغین، ایجاد مشکل کند. تشخیص آن دشوار است و بهترین آزمون، مراجعه به متخصص رژیم غذایی است که می تواند با دادن پرهیزهای غذایی، آثار آن را بررسی کند.

به نظر می رسد بسیاری از بیماران متقاعد شده اند که تخم مرغ یا شیر برایشان ایجاد مشکل می کند و ذکر کرده اند که پرهیز از این مواد غذایی برایشان مفید بوده است. یک توجیه می تواند این باشد که در اگزمای شدید، مخاط دستگاه گوارش ملتهب می شود و پروتئین های بزرگ تر از حد طبیعی از آن عبور می کنند. این پروتئین های بزرگ تر ممکن است پاسخ ایمنی را تحریک کنند و باعث تشدید بیماری شوند ولی با فروکش کردن اگزما، دستگاه گوارش به حالت عادی باز می گردد و پروتئین های بزرگ تر، خارج از مخاط روده باقی می مانند.

همانند بسیاری از آلرژی ها، برای تشخیص باید سودمندی حذف غذای مشکوک از رژیم غذایی نشان داده شود و باید بررسی شود که با وارد کردن مجدد غذا در رژیم روزمره عود اتفاق می فاتد و با حذف مجدد آن بهبودی رخ می دهد یا خیر.