ریشه کنی استافیلوکوک بیماری زا (و استرپتوکوک در صورت وجود) از پوست، نیازمند دوز بیشتر و درمان طولانی تر است. یک مثال، دوز فلوکلوگزاسیلین در بالغین است که 500 میلی گرم در روز به مدت 10 تا 14 روز است. مسلما باید اگزما را نیز همزمان درمان کرد. در صورتی که پاسخ مشاهده نشد یا مقدار آن اندک بود، باید نمونه گیری برای سنجش حساسیت استافیلوکوک انجام شود.

بیماران چه زمانی باید به بیمارستان ارجاع داده شوند؟

گاهی اوقات ارجاع به بیمارستان به صورت اورژانس ضرورت می یابد. برای مثال، در موارد عفونت باکتریایی شدید که به درمان پاسخ نمی دهد، اگزمای هرپتیکوک در نوزادان، اگزمایی که تقریبا تمام پوست را درگیر کرده (اریترودرمی) و آنچه باعث ناخوشی عمومی می شود.

در سایر موارد، ارجاع به بیمارستان برای تایید تشخیص در مواردی که قطعی نیست، بررسی های بیشتر در مواردی که احتمال آلرژی تماسی وجود دارد یا برای درمان هایی که باید در بیمارستان انجام شود یا نیازمند نظارت متخصص پوست است، به کار می رود. در صورتی که اصلاح رژیم غذایی باید انجام شود، ممکن است مشاوره با متخصص رژیم درمانی در بیمارستان ضرورت یابد. افراد مبتلا به آتوپی ممکن است به استفاده از خدمات بیمارستانی در رابطه با آسم و آلرژی نیاز داشته باشند (مثل دستگاه گوارش، بینایی، رینیت و غیره).

آیا هیچ خط مشی عملی مناسبی درباره ارجاع بیماران وجود دارد؟

موسسه ملی ارتقای بالینی علاوه بر بررسی ارزش درمان های مختلف، خط مشی های ارجاع را نیز تدوین کرده است. یکی از این موارد برای درمان کودکانی است که اگزمای آتوپیک دارند. در این سند پذیرفته شده است که اکثر کودکان مبتلا به اگزمای آتوپیک را می تواند در سطح خدمات اولیه درمان کرد ولی سپس فهرستی از علل ارجاع به خدمات متخصصین را نیز به صورت زیر عنوان کرده است:

شک به عفونت شدید با هرپس سیمپلکس (اگزما هرپتیکوم)

بیماری شدید است و به درمان مناسب در سطح مراقبت های اولیه پاسخ نداده است.

ضایعات، عفونی شده است و درمان با آنتی بیوتیک خوراکی همراه با کورتیکواستروئید موضعی شکست خورده است.

درمان به استفاده از مقادیر زیادی کورتیکواستروئید موضعی قوی نیاز دارد.

درمان در سطح خدمات اولیه، ضایعات را به طور قابل قبولی کنترل نکرده است. در نهایت، احتمالا شکست در بهبودی بر اساس ارزیابی فردی کودک با والدین تعیین می شود.

بیمار یا خانواده ممکن است از مشاوره بیشتر در درمان های قابل استفاده سود ببرند (تکنیک های بستن باند).

شک به درماتیت تماسی وجود دارد و برای تایید به پچ تست نیاز است.

عوامل غذایی مطرح است و کنترل رژیم غذایی یک راه درمان است.

تشخیص غیر قطعی بوده و یا غیر قطعی شده است.