حمام نشاسته در تسکین خارش و بهبود کهیر موثر است. برای تهیه آن نصف لیوان نشاسته را در کمی آب سرد حل کنید و سپس یک لیتر آب جوش به آن بیفزایید و حرارت دهید تا یکی دو جوش بزند. وقتی نیمگرم شد، آن را به مدت یک ساعت روی پوست بگذارید و سپس با آب ولرم بدن را بشویید.

مادربزرگها چه می گویند ؟

مادربزرگها برای درمان کهیر، خاکشیر را برای خوردن و اسبرزه را برای ماسک توصیه می کنند. برای تهیه ماسک اسبرزه، مقداری از آن را در آب بریزید و پس از لعاب انداختن، پوست را با آن بپوشانید. پس از یک ساعت با آب نیمگرم بشویید.

چانه و گردن

چانه و گردن پیش از دیگر قسمتهای پوست فرم اصلیشان را از دست می دهند و چین می خورند، به این دلیل که پوست این قسمتها بسیار حساس است و خیلی زود دچار چین و چروک می شود.

همانطور که می دانید عامل سلامت پوست، تغذیه درست است. پروتئین و ویتامینها نقش سازنده ای دارند و در سلامت و شادابی پوست بسیار موثرند، به ویژه ویتامین E که برای پوست حیاتی است و کمبودش مشکلات و عوارض فراوانی ایجاد می کند.

ویتامین E را از غذاهایی مانند شیر، کره، تخم مرغ، جگر و بعضی میوه ها و سبزیها به ویژه سیب، جو، سبوس برنج و گندم می توان گرفت. برای سالم سازی پوست و فرار از چین و چروک به ویژه در ناحیه چانه و گردن که آسیب پذیرتر است، غذاهایی مصرف کنید که به اندازه کافی مواد مورد نیاز بدن را تأمین کند.