قرمزی پوست:

قرار گرفتن در زیر نور آفتاب و این طرف و آن طرف رفتن در گرما باعث می‌شود، پوست شما گُر بگیرد و قرمز شود. برای رفع این مسأله پوستی، راه حلی بسیار ساده وجود دارد.

red skinراه حل : جوش شیرین

به منظور خلاصی از این دردسر تابستانی، وان را پر از آب کنید و یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین درون آن بریزید. این حمام به شما کمک می‌کند که از سوزش و احساس گُر گرفتگی ناشی از گرما رهایی یابید. حتی می‌توانید مقدار کمی جوش شیرین را مستقیما بر روی محل قرمزی و عرق ‌سوز شده بریزید تا رطوبت پوست را جذب کند. در نهایت پوستتان را بشویید و خشک کنید. این را‌ه‌حل سال‌ها در طب سنتی بسیاری از کشورها رایج بوده است.

تاول:

تاول یک ضایعه پوستی است که در زیر پوست ایجاد می‌شود و در زیر آن آب جمع می‌شود. بعضی از افراد در اثر خوردن غذاهای گرم و سنگین مثل شکلات و آب‌نبات و... دچار تاول می‌شوند یا در اثر گرفتن حمام آفتاب، پوستشان تاول می‌زند.

taval

راه حل : آلوئه ‌ورا

برای رهایی از شر تاول های خود، اول محل آن را با آب و صابون بشویید و تمیز کنید. روی سطوح تاول را با مقداری ژل آلوئه ‌ورا بپوشانید و یک بانداژ استریل نیز بر روی این مجموعه قرار دهید تا از ژل محافظت شود و در تماس با تاول باقی بماند. برخی از محصولات فرآوری شده آلوئه‌ورا، حاوی مواد افزودنی دیگری مانند الکل هستند که باعث خشکی پوست می‌ گردند. بنابراین، دقت کنید حتما ژل خالص این گیاه را تهیه نمایید و روی این ضایعه پوستی قرار دهید.