pa3مه شو:

در حالی که مرکبات برای پوست های چرب، خوب و مفید هستند اما باعث دهیدراته شدن و خشکی بیشتر پوست های خشک می شوند زیرا رطوبت را به سمت خود، جذب می کنند. بنابراین؛ بهتر است برای پوست های خشک، میوه هایی بسیار مرطوب کننده و مغذی انتخاب نماییم. میوه هایی مانند موز، پاپایا و هلو می توانند برای پوست های خشک، شگفت آور باشند.

موز:

موز، خواص مرطوب کننده ای دارد که برای افراد دارای پوست خشک، فوق العاده مفید می باشد. موز، رطوبت پوست را حفظ کرده و آن را مرطوب نگه می دارد و از طرفی به پوست، آبرسانی می کند.

یک عدد موز را در کاسه له کنید و سپس چند قطره عسل و 2 قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه نمایید. آنها را خوب با هم مخلوط کنید و خمیری صاف و یکدست به دست آورید. آن ترکیب را بر روی پوست گردن و صورت خود قرار دهید و پس از 15 تا 20 دقیقه، آن را بشویید. از استفاده این ترکیب به دور چشم اجتناب نمایید. چنانچه می خواهید پوست خود را لایه برداری کنید، مقداری جو نیز به این مخلوط اضافه کنید.

پاپایا:pa2

پاپایا، میوه ای غنی از ویتامین های A و C است که مانع از خط و خطوط، چین و چروک، تیرگی و قرمزی پوست می شود و با تولید کلاژن بیشتر، به استحکام پوست کمک می کند.

پاپایا را به تکه های کوچک برش دهید و سپس مقداری عسل و شیر به آن اضافه نمایید. پاپایا را خوب له کرده و با آنها ترکیب کنید و سپس این ترکیب را بر روی پوست صورت و گردن خود بگذارید. به این ترکیب، اجازه دهید مدتی کوتاه بر روی پوست شما بماند تا فواید آن به پوست شما برسد. سپس پوست خود را با آب شستشو دهید.