mahsho a4

مه شو: سبزیجات و میوه ها بخش بسیار مهمی از یک رژیم غذایی سالم می باشند زیرا سرشار از مواد مغذی و فیبر هستند. اینگونه خوردنی های سالم و مغذی باید در هر آشپزخانه ای به وفور یافت شوند مخصوصا زمانی که شما باردار هستید.

گروه سبزیجات و میوه ها مواد مغذی را به کودک شما می رسانند که در اینجا به توضیح آنها می پردازیم. بتاکاروتن موجود در برخی از سبزیجات و میوه ها موجب رشد سلول ها و بافت کودک می گردد. ویتامین C نقش بسیار مهمی در تقویت و رشد دندان و استخوان های کودک دارد. کلاژن موجود در این گروه از مواد غذایی مفید در بافت همبند نوزاد بسیار حائز اهمیت است. پتاسیم به کنترل فشار خون کمک می کند و اسید فولیک نیز مانع نقایص لوله عصبی شده و وزن هنگام تولد کودک را افزایش می دهد.

mahsho a5 مصرف میوه ها و سبزیجات مزایای دیگری نیز برای خانم های باردار دارد. فیبر موجود در انواع میوه ها و سبزیجات باعث می شود روده در حال حرکت بماند. این امر مانع از یبوست و هموروئید، یعنی دو مشکل شایع در دوران بارداری می شود. هنگام بارداری برخی از میوه ها و سبزیجات بسیار مفید و عالی هستند که در ادامه اسامی بهترین آنها آورده شده است:

mahsho a3
بهترین و مهمترین میوه ها:
زردآلو، زغال اخته، طالبی، گیلاس، گریپ فروت، انگور، کیوی، انبه، پاپایا، گلابی، خرمالو، آناناس، تمشک و توت سیاه، نارنگی و هندوانه
بهترین و مهمترین سبزیجات: مارچوبه، آواکادو، چغندر، فلفل، کلم بروکلی، کاسنی، نخود سبز، کاهو، خردل، اسفناج، برگ چغندر، جعفری، کدو، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی، کدو حلوایی